  • 21. Data: 2009-02-20 10:19:45
    Temat: Re: "Bóg jest oszołomem"
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 08:57:19 +0100, armar napisał(a):

    > Pytanie jest jak najbardziej wygodne, gdyż na każdym krzyżyku
    > widnieje (albo powinien) napis "Jezus Nazarejczyk, Król Żydowski"

    moze powinien, ale na pewno nie widnieje na kazdym. zreszta ilu noszocych
    te krzyzyki wie co to oznacza?

    > Jak widzisz Żydzi nie mają nic przeciwko temu napisowi,
    > dopóki jego wielkość jest taka, jaka jest

    sa roznej wielkosci. jest jakas norma od ktorej zaczynaja byc obrazliwe?

    > "Jezus" - to jest imię i piszemy je Marcinie z wielkiej litery
    > (bynajmniej nie dlatego, że Twoje czyny są wielkie, tylko dlatego,
    > że są jeszcze inne osoby noszące to imię).

    przepraszam

    > Musisz się zdecydować czy Twoje przekonania religijne
    > (albo np. orientacja seksualna), są Twoją prywatną sprawą
    > (więc każdy ma obowiązek to uszanować), czy też jednak chcesz zostać
    > misjonarzem swojej "religii" i PROWOKOWAĆ wyznawców do konfrontacji
    > z Twoimi przekonaniami w co najmniej równie kulturalny sposób,
    > jak Ty to czynisz (albo np. w dwójnasób - byś nie był stratny).

    Ale glowna religia w naszym kraju jest z zalozenia misjonarska, prowokuje i
    jakos nie mile widziane sa kontrakcje. Nikt nikogo nie bedzie szykanowal za
    krzyzyki, koszulku Jesus Inside, czy chwalmy pana. Co wiecej musze w
    niedziele w lato wysluchiwac mszy, a za skarzenie sie na dzwiek dzwonow
    groza szykany
    Jednym wolno okazywac swoja religie/przekonania a innym nie? Jak trzeba
    chwalic pana, to sprawa jest publiczna, ale jak ktos go obrazi, to urazone
    sa czyjes prywatne uczucia.
    --
    Marcin

  • 22. Data: 2009-02-20 12:09:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JarmirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    > wymordować za uparte trwanie w "niewierności". KAŻDA religia
    > monoteistyczna
    > obraża uczucia religijne wyznawców innej religii monoteistycznej. To kto
    > ma

    Wlasciwie pojmowana kazda religia monoteistyczna wyznaje wiare w tego samego
    Boga...
    I nikogo nie obraza.

    Pozdrawiam
    SDD
    (niezrzeszony teista, deista i panteista w jednym)

  • 23. Data: 2009-02-20 13:11:24
    Od: armar <a...@p...fm>

    zly pisze:

    > moze powinien, ale na pewno nie widnieje na kazdym. zreszta ilu noszocych
    > te krzyzyki wie co to oznacza?

    Zapewne niewielu. Teraz taka moda, by nosić.

    > sa roznej wielkosci. jest jakas norma od ktorej zaczynaja byc obrazliwe?

    To zależy od moherowości środowiska w jakim się obracasz.
    Jak trafisz na procesję, to Cię mogą obić za byle co.

> [...]
    > chwalic pana, to sprawa jest publiczna, ale jak ktos go obrazi, to urazone

    Mnie wkurza, że w stosunku do dzieci używa się przemocy
    i uczy w szkole tylko jedynie słusznej religii i jej obrządków.
    Chcesz coś zmienić to może zacznij działalność uświadamiającą ludzi,
    że to, w co wierzą niekoniecznie jest prawdziwe,
    jedyne i najważniejsze?
    Ja używam tego, co szokuje ludzi bardziej niż odwrócony krzyżyk:
    http://video.google.pl/videoplay?docid=-214743214170
    0087937

    --
    Pozdrawia Marek

  • 24. Data: 2009-02-20 13:19:39
    Temat: Przeczytaj kodeks najpierw [Re: "Bóg jest oszołomem"]
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik p47 napisał:
    > Mimo to nie mógłby on w ten sposób manifestowac swojego kultu,
    > bo obraża to, jak wykazałem, uczucia religijne innych.
    > A to jest zakazane przez prawo.

    Nie jest. Przeczytaj sobie najpierw kodeks karny.

    Art. 196. Kto obraża uczucia religijne innych osób, znieważając
    publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone do
    publicznego wykonywania obrzędów religijnych, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Jak widzisz dopóki nie będzie znieważać PRZEDMIOTU czci religijnej lub
    miejsca to może sobie obrażać uczucia religijne innych osób do woli.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 25. Data: 2009-02-20 13:36:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 14:11:24 +0100, armar napisał(a):

    > Ja używam tego, co szokuje ludzi bardziej niż odwrócony krzyżyk:
    > http://video.google.pl/videoplay?docid=-214743214170
    0087937

    musze sie w koncu za to zabrac :)
    --
    marcin

  • 26. Data: 2009-02-20 13:39:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik JarmirD napisał:
    > Czyli sprzeczność sama w sobie. Ale idąc tym tropem katolicy nie mają prawa
    > manifestować swoich wierzeń, bo krzyż obraża uczucia religijne Żydów.

    Nie obraża.

    > Muzułmanie z kolei powinni wszystkich wymordować za uparte trwanie
    > w "niewierności".

    Islam nakazuje chronić Żydów i chrześcijan i nie pozwala na zmuszanie
    ich do przejścia na islam, choć obciąża za to dodatkową daniną.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 27. Data: 2009-02-20 13:42:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 14:39:30 +0100, Arek napisał(a):

    > Nie obraża.

    A co jesli czyjes obraza?

    --
    marcin

  • 28. Data: 2009-02-20 13:50:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik zly napisał:
    > A co jesli czyjes obraza?

    To wtedy obraża czyjeś, ale nie Żydów.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 29. Data: 2009-02-20 14:00:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    0087937

    > musze sie w koncu za to zabrac :)

    No tak ale o ile zgadzam się z tezą, że religia i BÓG to dosyć
    prymitywne teorie starające się wytłumaczyć dlaczego Śłońce wstaje i
    zachodzi to w Zeigeist widzę, że autorzy usiłują to wykorzystać do
    udowodnienia swojej spiskowej teorii dziejów. A przecież i socjologia, i
    ekonomia i wszystko inne tak samo da się tlumaczyć darwinowską teorią
    ewolucji jak i biologię ;) Mało tego, tak też można wytłumaczyć
    doszukiwanie się przez ludzki umysł spisków we wszystkim i wszędzie ;)

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 30. Data: 2009-02-20 14:54:27
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 20 Feb 2009 00:25:18 +0100, armar napisał(a):

    > Brak uczuc tez jest jakims tam uczuciem. Na takiej samej zasadzie, jak
    > stare mohery, czuja sie obrazone przez pornografie, mimo, ze seksu nnie
    > uprawiaja juz od 40 lat, a wczesinej tylko w celu poczecia

    Sęk w tym, że te stare mohery w młodości, to pewnie by Ciebie zadziwiły
    swoimi wyczynami w sferze seksu. Na starośc często świętojebliwość ludziom
    odbija...

    Pozdrawiam Przemek