  • 21. Data: 2004-01-16 22:01:03
    Temat: Re: Blokada P2P
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Wiesz, możesz mieć też podejrzenia, że 'dres' chce Cię napaść, bo na
    Ciebie
    > spode łba patrzy - i co z tego? ;)

    NIc ale jak wywija nozem to juz cos...takie porownania nie maja chyba zbyt
    duzego sensu...

  • 22. Data: 2004-01-16 22:14:58
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Zapisać sobie może i zapisze, ale przyznać się do tego już nie powinien -
    > Art.267 KK IMHO tu zadziała

    Masz racje. A jesli by zastosowal filtry, ktore wylapywaly by wszystkie
    pliki duzej wielkosci z odpowiednimi rozszerzeniami w celu wylapywania
    piractwa? Myslisz, ze to podlega temu artykulowi? Zalozmy, ze to filtr
    antypiracki...Zapewne byloby jeszcze kilka sposobow aby obejsc ten artykul.
    Faktem jest jednak, ze jest to mniejsze wykroczenie niz sciaganie
    nielegalnego softu...

    > Mogą, ale czy prokurator wystawi nakaz na podstawie samej tylko nazwy
    > pliku - która może być fikcyjna właśnie po to, żeby nadgorliwy
    > administratorek zrobił z siebie głupka?

    Roznie moze byc...przeciez nie musi isc z tym do prokuratury tylko do
    dystrybutora filmu...niech dba o swoje interesy...zreszta przeciez to
    wszystko teoria...Czy osoba sciagajaca przez p2p pirackie plyty pojdzie do
    sadu z tym, ze jej odcieto owo p2p? Ja bym nie poszedl...Na pewnoo wczeto by
    postepowanie wyjasniajace, w ktorym wiele ciekawych rzeczy mogloby wyjsc...

  • 23. Data: 2004-01-16 22:22:11
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Nie może. Od karania i uznawania winnym jest sąd.

    Niekoniecznie. Tu bylo podejrzenie zlamania umowy. Klient moze oczywiscie
    zaskarzyc admina, ze nieslusznie wylaczyl i podac go do sadu. Admin mogl po
    prostu uznac, ze klient zlamal umowe i tyle.
    Taka swoja droga nie jest to zadne karanie ani uznawanie winnym. Nikt
    nikogo nie wtraca do wiezienie ani nie wymierza zadnych kar przeciez...

    > Ciapulku - weź poczytaj sobie netykietię i dowiedz się, co to są 'mordki'
    > a.k.a. 'emoticony' i przestań mnie wkurzać. Czy może twoja reakcja jest
    > wynikiem nie tyle nieznajomości 'mordek', a inherentnym brakiem poczucia
    > humoru?

    Znam netykiete. To Ty wyjechales z tekstami o pomowieniu pierwszy. Odgryzlem
    sie najlepiej jak umialem:-). Faktem jednak jest, ze o ile moja wypowiedz
    nawet nie otarla sie o pomowienie to nad Twoja mozna dyskutowac. Publiczne
    znieslawienie kogos a apotem dopisanie odpowiedniego emotikonu niekoneicznie
    zwalnia z odpowiedzialnosci. Za prosto by bylo kogos obrazac! Nie sadzisz?

    PS: Tak w ogole cale nasze wywody i dyskusja sa troche ;-) nie uwazasz?
    Takie teoretyczne gdybanie...bo jak jest w praktyce z p2p i adminami itd. to
    wiemy jak jest.

  • 24. Data: 2004-01-17 10:43:36
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > artykulowi? Zalozmy, ze to filtr antypiracki...Zapewne byloby
    > jeszcze kilka sposobow aby obejsc ten artykul.

    Możesz sobie swoje szpiclowanie nazywać dowolnymi eufemizmami - to nic nie
    zmienia. Ustawa nie ma żadnych kaluzul typu "jeśli popełniający przestępstwo
    jakoś ładnie je nazwał". Nie ma także nic o procencie przechwytywanych
    danych - nie musisz przechwytywać wszystkiego, żeby złąmać ten artykuł.

    > Faktem jest jednak, ze jest to mniejsze wykroczenie niz sciaganie
    > nielegalnego softu...

    To przestępstwo, a nie wykroczenie. To po pierwsze.

    Od określenia 'cieżaru gatunkowego' to jest sąd. Ale jeśli porównań np.
    maksymalny wymiar, to jest to przestępstwo zagrożone wyższym wyrokiem (do 2
    lat) niż np. wtargnięcie siłą do czyjegoś mieszkania (do roku).

    Rozumiem, że popierasz włażenie siłą przez np. ciecia ludziom do mieszkań
    gdy ten cieć podejrzewa, że ktoś nielegalnie skopiował płytkę? Także
    podlgądanie przez okna i podrzucanie podsłuchów?

    Ech, komuś się chyba baaaaaaaardzo ckni za tzw. minionym okresem. Raz
    czekista - zawsze czeksita...

    [ciach]

> [...]
    > pojdzie do sadu z tym, ze jej odcieto owo p2p? Ja bym nie poszedl...
    > Na pewnoo wczeto by postepowanie wyjasniajace, w ktorym wiele

    Postępowanie wyjaśniające??? Przy sprawie cywilnej? Coś ci się chyba
    pozajączkowało...

  • 25. Data: 2004-01-17 10:54:54
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Niekoniecznie. Tu bylo podejrzenie zlamania umowy.

    Tylko, jeśli w umowie była taka klauzula.

    Ale nawet zakładając, że była, to tylko _podejrzenie_.

    O orzekania o winie - powtarzam - jest sąd. I istnieje domniemanie
    niewinności - to już nie okres rządów Stalina i innych bandytów (czyżbyś
    uważał, że to źle?)

    Póki sąd nie skarze - człowiek formalnie przestępstwa nie popełnia.

    > Klient moze oczywiscie zaskarzyc admina, ze nieslusznie
    > wylaczyl i podac go do sadu. Admin mogl po prostu
    > uznac, ze klient zlamal umowe i tyle.

    Bujda na resorach. Nie może 'sobie uznać'. Odcinając połączenie - on
    ewidentnie łamie umowę. Tylko na podstawie przypuszczeń.

    Ja mogę sobie przypuszczać, że przechodzący obok bandycko wyglądający
    osobnik jest niebezpieczny i napada na ludzi. Czy to uprawnia mnie do
    'prewencyjnego' zaatakowania go?

    > Taka swoja droga nie jest to zadne karanie ani
    > uznawanie winnym. Nikt nikogo nie wtraca do
    > wiezienie ani nie wymierza zadnych kar przeciez...

    Aha - odcięcie od sieci to nagroda?

    Admin łamie umowę tylko dlatego, że mu się wydawało, że chyba ktoś inny ją
    złamał.

    [ciach]

    > mozna dyskutowac. Publiczne znieslawienie kogos a apotem dopisanie
    > odpowiedniego emotikonu niekoneicznie zwalnia z odpowiedzialnosci.
    > Za prosto by bylo kogos obrazac! Nie sadzisz?

    Powolutku zaczynasz mnie cholernie wkurzać.

    Idź poszukaj kogoś, kto by ci wytłumaczył takie pojęcia jak 'żart', 'humor'
    itepe i przestań mnie denerwować.

  • 26. Data: 2004-01-17 10:55:51
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > NIc ale jak wywija nozem to juz cos...takie porownania nie maja

    Może gra w pikuty?

    > chyba zbyt duzego sensu...

    Bo obnażają bezsens twojego toku rozumowania?

  • 27. Data: 2004-01-17 11:42:11
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Bo obnażają bezsens twojego toku rozumowania?

    Nie, bo to sie nawet jakos nazywa takie nieadekwatne porownania...Klasyczny
    przyklad to:

    Bez glowy cialo/czlowiek umiera. Prezydent jest glowa panstwa...Jesli umiera
    glowa panstwa to umiera panstwo?

  • 28. Data: 2004-01-17 11:44:09
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Postępowanie wyjaśniające??? Przy sprawie cywilnej? Coś ci się chyba
    > pozajączkowało...

    No przeciez okolicznosci sprawy bylyby wyjasniane...Co , jak i dlaczego.

  • 29. Data: 2004-01-17 11:58:05
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Tylko, jeśli w umowie była taka klauzula.

    Napewno bylo klauzula o K.C. Zreszta jak admin jest sprytny to dal tez
    klauzule inna. Ale tego tu nie wiemy.

    > O orzekania o winie - powtarzam - jest sąd. I istnieje domniemanie
    > niewinności - to już nie okres rządów Stalina i innych bandytów (czyżbyś
    > uważał, że to źle?)

    Czy Ty naprawde nie rozrozniasz wylaczenia komus p2p od zeslania na Sybir?
    Przeciez admin nie wtraca do wiezienie itp. tylko wylacza p2p. To nie jest
    kara ustwaowa, urzedowa czy jaka tam jeszcze tylko odstapienie od czesci
    warunkow umowy. Do tego nie jest potrzebne orzeczenie sadu. Dopiero sad moze
    rozstrzygnac czy zrobil slusznie wylaczaja czy nie ale jesli jedna strona
    umowy uznala, ze druga ja lamie to moze odstapic od umowy i nie jest to
    zaden samosad. DOPIERO SAD MOZE ROZSTRZYGNAC CZY ADMIN DOBRZE ZROBIL
    WYLACZAJEC TO P2P.
    Jesli wynajmujesz komus mieszkanie i masz tam paragraf, ze nie mozna
    podnajmowac osobom trzecim a masz prawie (prawie! nie calkiem) pewnosc, ze
    ta osoba podnajmuje komus to zrywasz umowe i juz a nie idziesz do sadu i
    robisz dochodzenie. Dopiero osoba, ktora zostala poszkodowana moze podac Cie
    do sadu, ze bezprawnie zerwales umowe bo ona tak naprawde nikomu nie
    podnajmowala. Jesli naprawde nikomu nie podnajmowala to zaplacisz za
    zerwanie umowy. I to wszystko i tu jest podobnie. Admin uznaje, ze klient
    zrywa umowe i bierze na swoja odpowiedzialnosc swoje podejrzenia. Jesli sie
    mylil to w sadzie wygra oczywiscie klient.

    > Aha - odcięcie od sieci to nagroda?

    To czesciowe zerwanie umowy. Caly wywod powyzej. Ale na pewno nie kara.
    Karac moze, jak sam slusznie zauwazyles, sad, policja i kto tam jeszcze.
    Osoby cywilne moga jedynie nie dotrzymywac umowy.

    > Admin łamie umowę tylko dlatego, że mu się wydawało, że chyba ktoś inny ją
    > złamał.

    Dokladnie tak. Jesli sie mylil to przegra w sadzie.

    > Powolutku zaczynasz mnie cholernie wkurzać.
    >
    > Idź poszukaj kogoś, kto by ci wytłumaczył takie pojęcia jak 'żart',
    'humor'
    > itepe i przestań mnie denerwować.

    Doskonale wiem co to emotikon. Wcale nie twierdze, ze mnie publicznie
    znieslawiles. Chcialem CI dac po prostu przyklad, ktory byl na pewno lepszy
    niz Twoj. Dla mnie cala dyskusja o znieslawnianiu jest tutaj ;-).

  • 30. Data: 2004-01-17 16:09:32
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    porownania...Klasyczny
    > przyklad to:
    >
    > Bez glowy cialo/czlowiek umiera. Prezydent jest glowa panstwa...Jesli

    Słowo "głowa" w "głowa państwa" to tylko metafora.

    Ja podawałem analogię - nielegalne postępowanie na podstawie podejrzeń.