  • Data: 2003-10-01 09:10:15
    Temat: Biegły sądowy w sprawach budowlanych
    Od: "Decanus " <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Kilka miesięcy temu rozpocząłem remont mieszkania. Firma zobowiązała się do
    wykonania w dwa miesiące kilku otworów drzwiowych, postawienia kilku ścianek
    GK, wykonania gładzi gipsowych, malowania, kafelkowania ścian i podłóg,
    wykonania instalacji hydraulicznej i elektrycznej,itp. Od początku mieli same
    wpadki, praktycznie każda wykonana praca musiała być poprawiana, krzywe
    ściany, otwory drzwiowe o rożnych wysokościach (ok.10 cm), "ruchome" ścianki,
    spadające kafelki, fugi o szerokości od 3 do 10 mm., brak prądu i wody, do
    tego kilkumiesięczne opóźnienia w pracach, to tylko niewielki wycinek ich
    błędów. Niestety sporą zaliczkę zainkasowali na początku. Gdy poprosiłem o
    rzetelne wywiązywanie się z umowy przestali w ogóle się pojawiać, odrzucają
    wszelkie próby kontaktu. Pozostało mi jedynie rozwiązanie sprawy na drodze
    sądowej. Niestety mieszkanie w obecnym stanie nie nadaje sie do zamieszkania,
    wobec zbliżającej się zimy postanowiłem więc dokończyć remont wynajmując inną
    firmę. No i tutaj pojawia się problem, wydaje mi się, że obecny stan
    mieszkania powinien określić rzeczoznawca (biegły sądowy?) tak aby ekspertyza
    mogła później być dowodem w sądzie. Gdzie znaleźć kogoś takiego w Katowicach
    lub okolicy? Jaki jest koszt takiej ekspertyzy? Mam nadzieję, że finalnie
    koszt takiej ekspertyzy jak i dokończenia remontu poniesie pierwszy wykonawca.
    pzdr.D.

    pzdr.D.