  • 11. Data: 2003-01-21 22:56:44
    Temat: Re: Bezprawne urzycie pieczątki
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Ktoś z nas ma problem z logicznym myśleniem
    Fakt bezsporny

    > Ja w Twoim poście widzę że pieczęci użył PO objęciu stanowiska.Na
    dokumencie
    > ze wsteczną datą.KPW?
    Tak. Użył pieczęci ze swoim nazwiskiem. Po objęciu stanowiska. Ale na
    dokumencie z datą SPRZED objęcia funkcji.
    KPW?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2003-01-21 23:04:52
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > fałszerstwo.
    > Innych się nie używa (np. z określeniem samego stanowiska służbowego)
    > W przypadku jednak tego dokumentu wystawiającym jest osoba pod nim
    > podpisana, która powinna sprawdzać każdy podsuwany jej dokument, ponieważ
    > działa na podstawie pełnomocnictwa(upoważnienia) udzielonego jej przez
    > konkretną osobę - dyrektora z imienia i nazwiska. Z dniem odwołania czy
    > ustąpienia poprzednika pełnomocnictwo (upoważnienie) wygasa, stąd nie ma
    ona
    > nawet prawa do podpisania takiego dokumentu

    Kurczę, chyba coś niejasno opisałem. Sbróbuję doprecyzować.

    Dyrektor obejmuje stanowisko z dniem 1 marca. Ma swoją imienną pieczątkę
    (dyrektorską).
    Następnie sporządza akt powierzenia stanowiska służbowego (15 kwietnia), do
    czego ma prawo, jako urzędujący dyrektor.
    Dotąd zgodnie z prawem.
    Ale datuje je na 27 lutego! Czyli na dzień, kiedy jeszcze nie był
    dyrektorem, a więc nie mógł nie tylko nikogo mianować, ale nie mógł też
    posługiwać się pieczątką dyrektora.
    Dodam, że osoba mianowana tym aktem de facto pełniła tę funkcję od 1 marca,
    co odzwierciedla m.in. lista płac.

    No jaśniej nie umiem, chodzi mi o to, że osoba posługiwała się pieczęcią
    dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2003-01-22 00:01:28
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Użytkownik "eLaIs" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JarekT" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > *wedlug mnie to typowe przestepstwo dotyczace falszowania dokumentow
    ,wydaje
    > mi sie ze bedzie to art.270 KK ,poniewaz osoba ktora podpisala dokument
    > zrobila to de facto bez wiedzy osoby "z pieczatki".

    Naprawde tak ciezko kapujesz, czy tylko udajesz? ;-))

    pozdrawiam i zycze wiecej uwagi
    Jacek

  • 14. Data: 2003-01-22 07:14:12
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > No jaśniej nie umiem, chodzi mi o to, że osoba posługiwała się pieczęcią
    > dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.

    tak jak podal Marcys, mozemy miec do czynienia z przestepstwem okreslonym w
    art 271 kk.
    o troche podobnej sytuacji przeczytasz:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010905/p
    rawo/prawo_a_14.html

    ssj5

  • 15. Data: 2003-01-22 12:47:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No jaśniej nie umiem, chodzi mi o to, że osoba posługiwała się pieczęcią
    > dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.

    A mi chodzi o to że posługiwał się swoja (dyrektora) pieczątką PO objęciu
    funkcji z tym że podbił nią dokument opatrzony wsteczną datą.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 16. Data: 2003-01-22 12:48:34
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : > No jaśniej nie umiem, chodzi mi o to, że osoba posługiwała się pieczęcią
    : > dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.

    imho żadnych, a w szczególności nie jest to przestępstwo z 271 kk :)

    : A mi chodzi o to że posługiwał się swoja (dyrektora) pieczątką PO objęciu
    : funkcji z tym że podbił nią dokument opatrzony wsteczną datą.

    a to pewnie jest 270 kk :)

  • 17. Data: 2003-01-22 12:51:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Fakt bezsporny

    Z dalszego ciągu wychodzi mi na Ciebie;)

    > Tak. Użył pieczęci ze swoim nazwiskiem. Po objęciu stanowiska.

    To po co piszesz w poprzednim poście:
    "Ja pytam o użycie pieczęci dyrektora przed objęciem stanowiska"

    Co z tą logiką?

    >Ale na dokumencie z datą SPRZED objęcia funkcji.
    > KPW?

    Ja tak;) Dlatego pytałem czy jest zabronione opatrywanie dokumentów wsteczną

  • 18. Data: 2003-01-22 17:21:20
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Z dalszego ciągu wychodzi mi na Ciebie;)
    Może to jedyna rzecz, która Ci wychodzi, więc co tam... niech będzie
    (Proponuję na tym koniec bezsensownych gadek, chyba że musisz).

    > To po co piszesz w poprzednim poście:
    > "Ja pytam o użycie pieczęci dyrektora przed objęciem stanowiska"
    Czytaj uważnie. To nie była data tak po prostu wteczna. To była data SPRZED
    OBJĘCIA przez niego funkcji. a więc nie miał prawa ani wydać tej decyzji,
    ani użyć pieczątki z nazwiskiem i określeniem stanowiska, którego jeszcze
    wtedy nie miał. I mi głównie o to chodzi, sprawa wstecznej daty jest wtórna.
    KPW?

    > Co z tą logiką?
    Była, jest i będzie.
    W odróżnieniu od nas...

    >pytałem czy jest zabronione opatrywanie dokumentów wsteczną
    > datą.
    Coś ty?! Oczywiście, że nie. Jest to powszechnie stosowane, a wiele aktów
    prawnych wręcz to zaleca... ;)))))

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 19. Data: 2003-01-22 17:23:46
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > tak jak podal Marcys, mozemy miec do czynienia z przestepstwem okreslonym
> [...]

    Bardzo dzięki

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 20. Data: 2003-01-22 17:28:58
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > : > dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.
    > imho żadnych, a w szczególności nie jest to przestępstwo z 271 kk :)
    No to jak to ma być?

    Nie jestem dyrektorem.
    Wyrabiam sobie pieczątkę, że jestem dyrektorem.
    Używam tej pieczątki na dokumencie datowanym na dzień, kiedy nie jestem
    dyrektorem i się podpisuję (czyli podpisuję i potwierdzam pieczęcią, że
    podejmuję decyzję jako dyrektor, chociaż nim JESZCZE nie jestem (na to
    wskazuje data na piśmie).
    I wsio OK?
    Nie rozumiem.

    Pozdrawiam