  • 11. Data: 2007-07-22 22:36:58
    Temat: Re: Bezpłatny parking - a osoby pilnujące za drobną opłatą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "joker77" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    news:1185042503.054881.147920@w3g2000hsg.googlegroup
    s.com...

    Paradoksalnie, to ów pilnujący popełnia przestępstwo polegające na
    prowadzeniu działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług
    ochrony mienia bez licencji - art. 49 ustawy o ochronie osób i mienia. I
    inaczej tego się raczej ugryźć nie da. W praktyce trzeba by było ustalić
    numery rejestracyjne samochodów na parkingu, rozpytaj ich kierowców, czy
    płacili za ochronę, a następnie dowieść sprawcy, że świadczył usługi
    odpłatnie. W konsekwencji dostał by dwa zarzuty, jedne z przywołanego
    artykułu, zaś drugi z ustawy karnej-skarbowej za ukrywanie dochodu.

  • 12. Data: 2007-07-23 01:08:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Raack wrote:

    [ciach]

    > Co ty czlowieku na wsi mieszkasz?

    Ty chyba w chlewie mieszkasz - cytować w ogóle nie potrafisz...

    > To ze wyludzaja pieniadze, bo
    > samochodow nie pilnuja to oczywiste,

    Oczywiste dla ciebie. Dowiedziesz tego przed sądem?

    > ale oni jak tylko maja okazje
    > samochody okradaja.

    Ponownie - dowody masz?

    [ciach dalsze demagogiczne pier*.*lenie]

    Słuchaj, serdeńko - biadolić sobie możesz, opowiadać o napadach,
    gwałtach i innych też, ale z tą sprawą związku twoje lamenty nie mają
    żadnego. Póki menela "za rękę" nie złapiesz, jak coś niszczy lub kradnie
    - menel jest czysty jak łza (z punktu widzenia prawa).

    Jedyne legalne podejście to ewentualnie to, co zasugerował Robert (od
    działalności gospodarczej trzymam się z daleka, więc o tej opcji nie
    pomyślałem) - ale ponownie powstaje kwestia dowodowa.

  • 13. Data: 2007-07-23 05:51:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Mon, 23 Jul 2007 00:36:58 +0200, od Robert Tomasik
    :

> [...]
    > odpłatnie. W konsekwencji dostał by dwa zarzuty, jedne z przywołanego
    > artykułu, zaś drugi z ustawy karnej-skarbowej za ukrywanie dochodu.

    Tak.
    To jest teoria, czasem robili akcje na takowych jegomościów, aczkolwiek
    zjawisko to jest nie do zlikwidowania.
    Ja bym to ugryzł od strony Powiatowego Urzedu Pracy, jeśli jegomość jest
    zarejestrowany zgłosiłbym że świadczy pracę bez powiadomienia PUP.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net