    From: "Jakub Kościelniak" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: (Bez)prawne wejście policji
    Date: Mon, 7 Nov 2005 17:33:18 +0000 (UTC)

    Witam,

    Poraz pierwszy piszę do Państwa, niestety w niezbyt przyjemnej sprawie.

    Dzisiaj miałem nieprzyjemny incydent, w mojej okolicy (działka leśna) wycięto
    drzewo (olszynę) na sąsiedniej działce. Na mojej działce leży sterta olchy
    kupionej około 5-6 miesięcy temu, porąbanej w pryźmie do palenia w kominku.
    Dzisiaj około 11 rano koło mojej działki zjawiła się policja, wraz ze strażą
    leśną. Chcąc wziąść do porównania drzewo, weszli na działkę nie posiadając
    nakazu ani zgody właściciela, przeskakując przez bramę. Najpierw zagrozili
    wyważeniem bramy do działki. W domu byłą tylko moja mama; nie otwarła drzwi,
    ponieważ nie jest to zbyt zaludniona okolica (oprócz mnie są 2 rodziny na
    stałe i 2 domki letniskowe). Po chwili policja wraz z leśnikiem weszła na
    działke, przypominam, że nie pokazali nakazu ani nie mieli zgody właściciela
    działki. Rozmawiając z mamą przez drzwi, zagrozili wejściem do domu i
    przeszukaniem domu (w poszukiwaniu drzewa). Ponieważ mama nie wpuściła ich do
    domu, przeszukali balkon, wyjęli styropian złożony pod balkonem i następnie
    zabrali kawałki złożonego drzewa.

    I tu moje pytania:
    - Czy mieli prawo wejść na działkę bez nakazu i zgody właściciela?
    - Czy mieli prawo skonfiskować złożone drzewo bez wydania odpowiedniego
    pokwitowania?

    Proszę o szybką odpowiedź, moja mama uważa, że zrobili to bezprawnie (nie mają
    takich uprawnień) i ma zamiar wnieść skargę.

    Pozdrawiam, Kuba Kościelniak