  • 211. Data: 2009-07-01 13:46:13
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 8:32 am, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Umowę z przewoźnikiem zawierasz zajmując miejsce w pojeździe, nie
    > kupując bilet.

    bo sobie tak przewoźnik napisał w swym BEZPRAWNYM regulaminie?

    a pasażer ma SWÓJ regulamin o odmniennej treści, zwłaszcza że się
    okaże że ZGODNY Z PRAWEM (przeciwnie do przewoźnikowego regulamnu) - i
    co?

  • 212. Data: 2009-07-01 13:51:32
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 12:08 pm, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Czy w takim razie przewoznik zobowiazuje sie, ze tym wlasnie
    > konkretnym autobusem dowiezie mnie na miejsce?

    co gorsza, ty kupujesz bilet bo chcesz skorzystać z oferty przewoźnika
    wyrażonej rozkładem jazdy - i przychodzisz na przystanek, i czekasz,
    czekasz i mija pół godziny i nic! "wypadł z kursu!" wsiadasz w
    kolejny autobus i wkurzony, że poniosłeś ogromne straty z powodu tej
    pół godziny i DLA ZASADY nie kasujesz biletu - i co wtedy jak będzie
    "kontrola"????????

  • 213. Data: 2009-07-01 13:52:17
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 12:37 pm, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Konkretnie gdzie?

    konkretnie w państwie prawa

  • 214. Data: 2009-07-01 14:01:11
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 1:22 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w
    wiadomościnews:slrnh4mhcn.qi.januszek@gimli.mierzwia
    k.com...

    > ale to nie ma znaczenia, jak napisalem wczesniej, wsiadajac do autobusu i
    > kasujac bilet, potwierdzasz tylko ze ta umowa ktora zawarles np w kiosku,
    > dotyczy tego konkretnego przejazdu
    >
    > umowe zawierasz w momencie kupna biletu, a konkretniej realizujesz swoja
    > czesc umowy, czyli placisz, wsiadajac do autobusu, przewoznik zaczyna
    > realizowac swoja

    i wtedy powinien sprawdzić czy posiadasz kupiony wcześniej bilet - a w
    momencie kiedy nie - jedynie co prawnie może to ODMÓWIĆ wykonania
    usługi

    KONSTYTUCYJNIE niedopuszczalne jest natomiast zdzieranie "OPŁATY
    ZWIELOKROTNIONEJ"!

    żeby ten konstytucyjny zapis wcielić w życie to potrzebny jest jakiś
    proces wyegzekwowania tego w ogólnym wymiarze - niestety obowiązuje
    niepisana reguła, że ludzie muszą się SAMI zacząć upominać o swoje
    prawa - dotychczas cały czas obywatele są NIEPRAWNIE wykorzystywani w
    imię nieistniejących (przeszłych) przepisów tylko dlatego, że nikomu
    nie chciało się dotąd przeprowadzić odpowiedniej batalii aby Porządek
    Konstytucyjny, Prawo Europejskie itp. przełożono na PRZEPISY
    WYKONAWCZE!!!!!!!!!!!!

  • 215. Data: 2009-07-01 14:02:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A mi o to że to jeden z trzech _równorzędnych_ sposobów zawarcia umowy o
    > przejazd. :)

    a czy ja negowalem ten fakt, o ile mnie pamiec nie myli to ty negowales
    fakt, ze kupno biletu jest zawarciem umowy przewozowej

  • 216. Data: 2009-07-01 14:04:45
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 1:29 pm, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Umowę zawierasz wtedy kiedy na bilecie konkretnie określono jej
    > przedmiot natomiast kiedy kupiłeś bilet, który może być skasowany w
    > dowolnym autobusie, dowolnego dnia, na dowolnej trasie to żadnej umowy
    > nie zawarłeś. Czy to naprawdę jest takie trudne do zrozumienia???
    >
    > j.

    to niech o to już zadba sam przewoźnik, niech ON kasuje bilet - a nie
    czyni za tę czynność odpowiedzialnym PASAŻERA - i to jeszcze z
    wielkimi sankcjami - to bezprawne!

  • 217. Data: 2009-07-01 14:06:05
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie, wiekszosc przewozniko to nie miejscy, ale nie zmienia to postaci
    > rzeczy, ze obowiazuja ich te same prawa, a zarowno kodeks cywilny, jak i
    > prawo przewozowe, jasno okreslaja warunki zawarcia umowy na przewoz
    > osob, i zakup biletu jest wlasnie zawarciem takiej umowy, zarowno wg
    > k.c. jak i p.p.

    K.Wesołowski, W.Górski, "Komentarz do przepisów o umowie przewozu i
    spedycji. Kodeks cywilny -- Prawo przewozowe -- CMR", ODDK 2006: komentarz
    do art.16:
    "Posiadanie biletu nie stanowi przesłanki zawarcia umowy przewozu. Ma
    tylko znaczenie dowodowe".

  • 218. Data: 2009-07-01 14:07:38
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    wiadomościnews:4a4b4909$1@news.home.net.pl...

    > owszem dopuszcza jako alternatywe, natomiast zakup biletu jest wlasnie
    > zawarciem umowy
    >
    > "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd "
    >
    > teraz mamy alternatywy
    >
    > "lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    > środka transportowego, "
    >
    > a tutaj, slawetne zajecie miejsca na szarym koncu
    >
    > "a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie
    > miejsca w środku transportowym."
    >
    > czyli jesli nie zostana okreslone, ewentualnie jesli jest mozliwosc zakupu
    > biletu w srodku komunikacji

    "RENOMY" MUSZĄ PRZYJĄĆ DO WIADOMOŚCI, ŻE W DEMOKRACJI UE LUDZI JUŻ NIE
    TRAKTUJE SIĘ JAK BYDŁO

    (jak w PRL)

  • 219. Data: 2009-07-01 14:09:45
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 2:25 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Alternatywa charakteryzuje się tym, że ma dwa _równorzędne_ zdania.
    >
    > A więc powyższy zapis należy rozumieć że albo bilet albo sposób
    > określony przez przewoźnika.

    "ALBO" - CZYLI _DOWOLNIE_ KTÓRY WARUNEK ZOSTANIE SPEŁNIONY

    na tym polega sens logiczny ALTERNATYWY

    (sprawdź sobie choćby w podręczniku do gimnazjum)

  • 220. Data: 2009-07-01 14:12:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > umowe przewozu zawierasz kupujac bilet, bo tylko wtedy jest zgodne
    > oswiadczenie woli co do uslugi
    >
    > zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy, gdyz jak powyzej
    > napisalem, brak jest zgody obu stron (oczywiscie sa wyjatki jak kupno
    > biletu u konduktora czy kierowcy, ale teraz nie rozpatrujemy takich
    > wypadkow)

    to jak zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy to na jakiem
    podstawie kanar cos od ciebie chce skoro nie ma umowy?
    To tak jakby cie dorwal na ulicy i zaczal cos od ciebie chciec.

    Wszyscy ci tlumacza, ze jest inaczej a ty dalje jak sciana oporowa.
    Wez pierwszy z brzegu regulamin MZK i znajdz sobie w nim dokaldnie takie
    samo zdanie.