  • 41. Data: 2010-09-02 15:10:09
    Temat: Re: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Massai pisze:

    > Się przyczepię kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchnął;-)
    >
    > W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

    Art. 63[1] kp i zauważ że gdyby rozumieć spadek tak jak robi to Godfryd
    to przepis ten byłby całkowicie zbędny.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 42. Data: 2010-09-02 15:34:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Rozwiązuje się. Wygasa. Rozwiązanie może nastąpić wskutek różnych
    > zdarzeń (wypowiedzenie, wygaśnięcie, rozwiązanie bez wypowiedzenia,
    > etc.).

    Mam takie świadectwo pracy jedno, w sumie nieaktualne, bo kazałem sobie
    wydać poprawione, a starego nie chcieli... no w każdym razie umowa była
    na czas określony, i mi mądrale wpisali że "umowa wygasła z dniem bla
    bla", jak minął dzień do którego była zwarta.

    Ja nie wiedziałem o co biega, dopiero moja szanowna małżonka mi
    uświadomiła że skoro radnym czy posłem nie byłem, chodzę na wolności, a
    instytucja to raczej kipnąć nie mogła - to najwyraźniej uznali że ja
    kopnąłem w kalendarz...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 43. Data: 2010-09-02 15:35:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > Art. 63[1] kp i zauważ że gdyby rozumieć spadek tak jak robi to
    > Godfryd to przepis ten byłby całkowicie zbędny.

    Wiesz, to marny argument w obliczu liczby przepisów które się dublują,
    zbiegają, czy wręcz nawzajem sobie przeczą ;-)

    Jeszcze jakby to było w ramach jednej ustawy, to jak Cię mogę, można by
    się tak podpierać "to po co ustawodawca w kolejnym artykule wyliczył
    coś tam". Ale tak? tam KC, tu KP, autorzy pewnie się w życiu na oczy
    nie widzieli.

    Żebyśmy się zrozumieli, się nie wcinam w wasze rozważania, bo ani nie
    czuję w sobie chęci, ani wiedzy ;-) Tak tylko kibicuję.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 44. Data: 2010-09-03 08:05:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 2 Sep 2010 15:34:50 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

> [...]
    > na czas określony, i mi mądrale wpisali że "umowa wygasła z dniem bla
    > bla", jak minął dzień do którego była zwarta.

    Powinni napisać w ŚP że umowa rozwiązała się z dniem ..... w związku z
    upływem okresu na jaki była zawarta.

  • 45. Data: 2010-09-03 08:45:00
    Od: fim <n...@n...com>

    On 2010-08-31 15:24, MZ wrote:

    > Poczytaj tutaj, resztę wyguglaj
    > http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78
    834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html

    > Przeczytaj sobie jeszcze to, dość przystępnie opisane co i jak i dlaczego
    > http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/postepowan
    ie-spadkowe/opinie-prawne/podzial-masy-spadkowej-bed
    acej-przedmiotem-wspolwlasnosci--opinia-prawna-stron
    a-2.html

    Jeśli moja mama wpłaci te 500 zł za możliwość złożenia wniosku
    (http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/7
    8834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html
    - KROK 2), to mama tę sprawę wygra? Pytam, bo nie chcemy ryzykować. To
    dla nas dużo pieniędzy...

    PS. Czy sąd będzie mógł nakazać siostrze mojej mamy pokrycie kosztów
    złożenia wniosku (500 zł) z uwagi na utrudnianie nabycia spadku? Siostra
    jest bowiem bardzo konfliktową osobą. Będzie robić wszystko, aby
    zaszkodzić mojej mamie. Jak moja mama może z nią skutecznie walczyć
    przed sądem? Jakie argumenty będą jej pomocne przy wygraniu sprawy z
    siostrą?

    Pozdrawiam, F.

  • 46. Data: 2010-09-03 09:27:58
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-03 10:45, fim pisze:

> [...]
    > zaszkodzić mojej mamie. Jak moja mama może z nią skutecznie walczyć
    > przed sądem? Jakie argumenty będą jej pomocne przy wygraniu sprawy z

    Niech mama wypełni wniosek o stanie rodzinnym i majątkowym. Najlepiej
    niech jej poświadczy (pieczątka) to OPS i złoży w Sądzie z wnioskiem.
    Niech poprosi o zwolnienie z kosztów sadowych.

    --
    animka

  • 47. Data: 2010-09-03 14:38:51
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    8834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html
    > - KROK 2), to mama tę sprawę wygra? Pytam, bo nie chcemy ryzykować. To

    Wybacz, ale moja szklana kula miała awarię i nie mam zielonego pojęcia
    jaki będzie werdykt sądu. Podejrzewam że nikt nie jest w stanie
    zagwarantować "że mama wygra".

> [...]
    > zaszkodzić mojej mamie. Jak moja mama może z nią skutecznie walczyć
    > przed sądem? Jakie argumenty będą jej pomocne przy wygraniu sprawy z

    Skutecznie(j) przed sądem walczy się mają prawnika. Możesz wnioskować
    (jeśli spełniasz warunki) o zwolnienie z kosztów sądowych, ale
    honorarium pełnomocnika w sprawie cywilnej zapłacisz.

    --
    MZ

  • 48. Data: 2010-09-03 21:57:44
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-03 16:38, MZ pisze:

> [...]
    > (jeśli spełniasz warunki) o zwolnienie z kosztów sądowych, ale
    > honorarium pełnomocnika w sprawie cywilnej zapłacisz.

    Można poprosić w sądzie o adwokata z urzędu. Tylko jak druga osoba jest
    bogatsza, to taki adwokat da się bardzo latwo przekupić i zamiast
    pomóc-zaszkodzi.

    --
    animka

  • 49. Data: 2010-09-04 03:36:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/3/2010 4:57 PM, animka wrote:

    > Można poprosić w sądzie o adwokata z urzędu. Tylko jak druga osoba jest
    > bogatsza, to taki adwokat da się bardzo latwo przekupić i zamiast
    > pomóc-zaszkodzi.

    w ktorym sądzie dają adwokata z urzędu w sprawach cywilnych???

  • 50. Data: 2010-09-06 17:36:23
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-09-04 05:36, witek pisze:
    > w ktorym sądzie dają adwokata z urzędu w sprawach cywilnych???

    a w którym nie dają?

    KG