  • 21. Data: 2010-09-01 09:09:25
    Temat: Re: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    news:i5jefn$b2i$1@inews.gazeta.pl...

    > Właśnie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje się stroną umowy z
    > bankiem na tych samych warunkach co zmarły. Chyba że co innego wynikałoby
    > z samej umowy.

    Czy ktoś inny może to skomentować, bo wydaje mi się to
    niemożliwe. Dziedzicząc spadek, dziedziczymy umowy,
    które spadkodawca podpisał??? A co, jeśli w umowie
    jest zapisane, że za 2 lata spadkodawca ma oddać nerkę
    - spadkobierca będzie musial oddać swoją? :)

    Przykład intencjonalnie przegięty, ale chodzi mi o sam
    mechanizm.

  • 22. Data: 2010-09-01 09:16:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-01 11:09, ikarek pisze:

    > Czy ktoś inny może to skomentować,

    A co tu komentować - Godfryd dobrze prawi. :)

    --
    spp

  • 23. Data: 2010-09-01 09:32:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > A co tu komentować - Godfryd dobrze prawi. :)

    Akurat.
    Art. 922 kc
    § 1. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego
    śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
    § 2. Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z
    jego osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na
    oznaczone osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

    Prawa i obowiązki - to własność, ograniczone prawa rzeczowe,
    zobowiązania. W części ogólnej i szczególnej są tylko wyjątki, które
    wykluczają przejście prawa czy obowiązku

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
    Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 24. Data: 2010-09-01 09:33:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ikarek pisze:

    > Czy ktoś inny może to skomentować, bo wydaje mi się to
    > niemożliwe. Dziedzicząc spadek, dziedziczymy umowy,
    > które spadkodawca podpisał???

    A nie słyszałeś że się dziedziczy długi ?
    A dług to nic innego jak obowiązek świadczenia wynikający z jakiegoś
    zobowiązania.

  • 25. Data: 2010-09-01 10:00:09
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > A nie słyszałeś że się dziedziczy długi ?
    > A dług to nic innego jak obowiązek świadczenia wynikający z jakiegoś
    > zobowiązania.

    Dobrze, ale pomiędzy dziedziczniem długu, a "przejmuje
    wszystkie zobowiązania jak leci" jest pewna drobna różnica.
    I o tę różnicę pytałem - wyraźnie.

  • 26. Data: 2010-09-01 10:14:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ikarek pisze:

    > Dobrze, ale pomiędzy dziedziczniem długu, a "przejmuje
    > wszystkie zobowiązania jak leci" jest pewna drobna różnica.

    To jak według ciebie jest? Czyli jak się odróżnia umowy z długami które
    się dziedziczy od umów które się nie dziedziczy?

  • 27. Data: 2010-09-01 10:29:46
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > To jak według ciebie jest? Czyli jak się odróżnia umowy z długami które
    > się dziedziczy od umów które się nie dziedziczy?

    Spadkodawca zawiera umowę z firmą Oszukańcze
    Książki Telefoniczne sp. z o.o., że będzie płacić owej
    firmie za publikację danych w Oszukańczej Książce
    Telefonicznej abonament w wysokości 1000 zł miesięcznie.
    W umowie jest zapis o 12 miesięcznym temininie wypowiedzenia,
    itp. sztuczki stosowane przez podobne firmy.

    Po czym spadkodawca umiera. Czy Twoim zdaniem,
    spadkobierca będzie musiał zapłacić te 12 000? Ja tam nie
    wiem, prawnikiem nie jestem, pytam tylko :)

  • 28. Data: 2010-09-01 10:35:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ikarek pisze:

> [...]
    > itp. sztuczki stosowane przez podobne firmy.
    >
    > Po czym spadkodawca umiera. Czy Twoim zdaniem,
    > spadkobierca będzie musiał zapłacić te 12 000?

    Oczywiście że tak. Chyba żeby co innego wynikało z umowy. Nie jest to
    również prawo "ściśle związane z osobą zmarłego".
    Jak ktoś ma głupich rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieć ;)

  • 29. Data: 2010-09-01 10:41:33
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Oczywiście że tak. Chyba żeby co innego wynikało z umowy. Nie jest to
    > również prawo "ściśle związane z osobą zmarłego".
    > Jak ktoś ma głupich rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieć ;)

    Yhy. A ktoś inny może odpowie? :)

  • 30. Data: 2010-09-01 10:44:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-01 12:41, ikarek pisze:

    > Yhy. A ktoś inny może odpowie? :)

    A czymże różni się podobna umowa od umowy normalnego kredytu? Zgodzisz
    się, że kredyt przechodzi na spadkobierców. to analogiczny, 'normalny'
    dług i tyle. :(

    --
    spp