  • 11. Data: 2011-09-15 14:54:32
    Temat: Re: Automat rogatki nie wydaje paragonu. Naruszenie prawa?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/15/2011 1:01 AM, Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Kontroler skarbowy kupił w kiosku usługę ksero za 5 gr. i zrobił aferę o
    > to, że nie dostał paragonu w chwili uiszczania zapłaty. A przecież gdyby
    > udał się do "odpowiedniego działu" to zapewne dostałby upragniony dokument.

    ... fiskalnego.
    A pewnie bramka fiskalna nie była.

  • 12. Data: 2011-09-15 17:58:44
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

    > No to uiścił przecież tą opłatę - jakby inaczej ten szlaban się otworzył?
    > Kiedy dostaniesz paragon z kasy w realu?
    > Jak zapłacisz w kasie czy jak opuszczasz teren marketu (galeria) i
    > przechodzisz przez bramę?

    Jak przeczytasz ze zrozumieniem tekst to możemy podyskutować, ale może
    ci pomogę i dopasuje twój przykład do realium posta.

    Jakby w realu przy wejściu dawali kwitek a wypuszczali ze sklepu dopiero
    po uiszczeniu opłaty 5zł to kiedy następuje zapłata za możliwość
    chodzenia po sklepie? W momencie wejścia czy dopiero przy wyjściu jak
    płacisz?
    Więc jaki przepis nakazuje wydanie paragonu przy WEJŚĆIU ?

  • 13. Data: 2011-09-15 19:21:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Antoni" <b...@b...brak> napisał w wiadomości

    > Macie racje i tutaj muszę się zgodzić. Urządzenia należą w całości do
    > uczelni a pieniądze za kasowanie idą na utrzymanie parkingu i drogi na
    > terenie uczelni.

    Raczej chciałem Cię naprowadzić na fakt, że sprzedaż automatyczna
    zwolniona jest z obowiązku wydawania paragonów.

    http://biznes.onet.pl/faktura-za-puszke-coli-z-autom
    atu,18493,3731721,3323181,212,1,news-detal

  • 14. Data: 2011-09-15 19:37:15
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > Raczej chciałem Cię naprowadzić na fakt, że sprzedaż automatyczna
    > zwolniona jest z obowiązku wydawania paragonów.
    >
    > http://biznes.onet.pl/faktura-za-puszke-coli-z-autom
    atu,18493,3731721,3323181,212,1,news-detal

    W takim razie rozwiałeś moje wątpliwości. I chyba ten temat uznaję za
    zamknięty.

  • 15. Data: 2011-09-16 08:37:07
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 15 Sep 2011 19:58:44 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > płacisz?
    > Więc jaki przepis nakazuje wydanie paragonu przy WEJŚĆIU ?

    Skąd wytrzasnąłeś "WJAZD"?
    Przecież napisane w 1 poście jest:

    No to jak jest z tym paragonem przy kasie? :)

  • 16. Data: 2011-09-16 08:42:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

    > Skąd wytrzasnąłeś "WJAZD"?
    > Przecież napisane w 1 poście jest:

    Dlatego pisałem o ponownym przeczytaniu całego tekstu ze zrozumieniem.
    Pierwsze zdanie brzmi "Rok temu u mnie na uczelni zamontowano rogatkę
    przy wjeździe gdzie automat po naciśnięciu przycisku wydaje paragon i
    rogatka się unosi."

  • 17. Data: 2011-09-16 10:14:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Sep 2011, Kamil wrote:

> [...]

    A co to ma do paragonu? ;)

    [...]
    > No to uiścił przecież tą opłatę - jakby inaczej ten szlaban się otworzył?
    > Kiedy dostaniesz paragon z kasy w realu?

    Właśnie o to było pytanie.
    Paragon fiskalny wystawiany jest "niezwłocznie" (włącznie
    z nadinterpretacją przez kontrolerów), zaś paragon kiedykolwiek
    i na żądanie.

    Prosił aby PRZECZYTAĆ PYTANIE? - prosił ;)

    > Jak zapłacisz w kasie

    Fiskalny - obowiązkowo musi być wtedy wystawiony.

    > czy jak opuszczasz teren marketu

    A to zależy. Jak zwykły, np. za jakąś karę umowną, to spokojnie
    możesz przyjść za kilka dni. Grunt żeby go "na dany dzień"
    ujęli w papierach (i niekoniecznie paragon, a przychód jako
    taki).

    pzdr, Gotfryd