  • 41. Data: 2005-08-26 11:28:10
    Temat: Re: Atrapy bomb.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    .Abyś zrozumiał : jest informacja ,że w samolocie
    > jest bomba i zachodzi konieczniść awaryjnego sprowadzenia go na lotnisko a
    > czas ucieka do własciwego lotniska nie doleci bo bomba działa na czas wiec
    > podejmuje się decyzję o londowniu na lotnisku o zbyt krótkim pasie - jest
    > decyzja przemyślana i swiadoma ,a nie podjęta w " wyniku złego wyszkolenia
    > "
    > i ta decyzja sprowadza niebezpieczeństow dla ludzi więc kto ma ponieś
    > odpowiedzialnośc za taką decyzję ci co ja podjeli czy tek kto spowodował
    > konieczność jej podjęcia. Moze teraz zrozumiałeś

    w zadnym wypadku przyklad z samolotem nie pasuje do informajci o polozeniu
    bomby np na dworcu, czy w jakims sklepie a co najwyzej
    do szpitala. twoj problem jest taki ze zbyt uogolniasz i pod dana definicje
    starasz sie podciagnac cokolwiek (dajcie mi czlowieka a ja na niego
    paragraf znajde),
    [podobnie jak to jest z pedofilstwem, art 202 i dizelnymi dziennkarzami z
    tvpolsat]
    mam nadzieje ze nigdy nie bedziesz "orzekac" o winie bo jescze kogos
    skrzywdzisz.

    P.

    --

    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 42. Data: 2005-08-26 12:04:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    By uspokoić dyskusję, to postaram się wyjaśnić na czym to polega.
    Sprawca głupiego zgłoszenia odpowiada karnie za NORMALNE i dające się
    przewidzieć następstwa swojego czynu. Tymi normalnymi następstwami
    będzie spowodowanie paniki, straty spowodowane koniecznością
    ewakuacji, a nawet atak serca sekretarki, do której zadzwoniono z
    informacją, że w jej biurku jest bomba, która zaraz wybuchnie. Do
    normalnych następstw głupiego telefonu oczywiście nie można zaliczyć
    spowodowania wypadku drogowego z udziałem jadącej w związku ze
    zgłoszeniem Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego czy innych
    odpowiednich służb. Normalnym następstwem nie będzie przewrócenie się
    drabiny czy podnośnika przy ewakuacji (choć upadek osoby ewakuowanej z
    takiej drabiny już moim zdaniem można zaliczyć do następstw dowcipu).
    Normalnym następstwem nie będzie zawalenie się schodów czy urwanie
    windy podczas ewakuacji - bo ta powinna być przygotowana na taką
    ewentualność.

    Poza tym nie zapominajmy o art. 165 kk w którym czytamy:

    "Kto sprowadza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu osób albo
    dla mienia w wielkich rozmiarach: działając w inny sposób w
    okolicznościach szczególnie niebezpiecznych, podlega karze pozbawienia
    wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    A więc nie tylko zagrożenie dla ludzi, ale i mienia w wielkich
    rozmiarach. Jeśli idiota telefonując spowoduje konieczność wyłączenia
    z ruchu wielkiego lotniska, albo węzła kolejowego, to choć sama
    ewakuacja nie spowoduje najpewniej żadnego zagrożenia dla ludzi (w
    sumie takie budynki powinny być na taką ewentualność przygotowane), to
    spowodowanie dużych strat jest całkiem możliwe. Wielkie rozmiary, to
    obecnie około 800.000 zł. Trzeba trochę narozrabiać, by takie straty
    spowodować, ale w niektórych okolicznościach jest to możliwe.

    Jeśli nawet żaden z powyższych przepisów nie zostanie naruszony, to
    niezapominajmy, że spowodowanie wybuchu ładunku wybuchowego samo w
    sobie jest przestępstwem. A więc kierowanie gróźb jego podłożenia może
    zostać potraktowane jako zwykła groźba karalna (art.190 kk), o ile
    okoliczności sprawiają, iż można było przypuszczać, że faktycznie
    ładunek podłożono. W tym wypadku jest konieczny wniosek
    pokrzywdzonego, ale to pewnie by się dało przeskoczyć w wielu
    wypadkach.

    Reasumując, to w bardzo nielicznych wypadkach informacja o podłożeniu
    ładunku pozostanie wykroczeniem.

  • 43. Data: 2005-08-26 12:30:52
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wypadkach.
    >
    > Reasumując, to w bardzo nielicznych wypadkach informacja o podłożeniu

    i ztym zgadzam się w 100% i zalecam przestudiowanie tego Przemkowi R...

    Akohoro

  • 44. Data: 2005-08-26 12:38:02
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Przemek R... wrote:
    > skrzywdzisz.

    a ja mam nadzieję ,że ty nie będziesz wypuszczł pedofilów,zabójców itp ,bo
    nie potrafisz zrozumieć problemu

    Akohoro

  • 45. Data: 2005-08-26 12:41:06
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przemek R... wrote:
    >

    > szanowny kolego twoje wywody jeszcze raz pokazują ,że nie zanasz problemu i
    > nie zansz przepisów.

    Nie krócej byłoby napisać na czym przemuś się zna??
    A zna się na niektórych programach z TVN;)))Ekspierd pierwsza klasa;)
    Ale ile radości gamoń dostarcza.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 46. Data: 2005-08-26 12:42:39
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > a ja mam nadzieję ,że ty nie będziesz wypuszczł pedofilów,zabójców itp ,bo
    > nie potrafisz zrozumieć problemu

    On co najwyżej może wypuszczać głupawe posty no i bąki z d...;)))
    Analfabety nawet na ciecia w sądzie nie wezmą:)

  • 47. Data: 2005-08-26 12:48:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a ja mam nadzieję ,że ty nie będziesz wypuszczł pedofilów,zabójców itp ,bo
    > nie potrafisz zrozumieć problemu

    a widzisz ... widze ze nie odrozniasz osoby popelniajacej przestepstwo z art
    202 od pedofila, sorry ale w takim razie nie mamy o czym rozmiawiac.

    (na pewno nigdy nigdy bym nie trzymal mordercy<w ogole bym sie nie osmielil
    tak nazwac czlowieka > bez dowodow, bo zeznanie przy takich zbrodniach
    zadnym dowodem nie jest,)

    P.

  • 48. Data: 2005-08-26 12:48:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > On co najwyżej może wypuszczać głupawe posty no i bąki z d...;)))
    > Analfabety nawet na ciecia w sądzie nie wezmą:)

    zebys sie nie zdziwil kiedys.
    P.

  • 49. Data: 2005-08-26 13:02:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i z tym zgadzam się w 100% i zalecam przestudiowanie tego Przemkowi
    R...

    Jestem niezmiernie zbudowany Twoją zgodą, ale musiałeś cały mój
    wielobajtowy wywód zacytować? Myślisz, że Przemek mnie do KF wrzucił?
    :-)

  • 50. Data: 2005-08-26 13:11:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    ale tu nalezy udowonic ze ten atak rzeczywiscie byl tym wywolany.
    Po za tym ukarac mozna jezeli rzeczywiscie beda jakies tego typu nastepstwa,
    a nie
    na zasadzie .. "bo Pani ziuta mogla dostac zawalu"

    na czym polega sprowadzenie niebezpieczenstwa dla mienia informujac o
    podlozonej bomby ktorej nie ma ?
    Na przykladzie kolei. Bo tak duze straty w przypakdu lotniska wynikaly z
    tego ze nie odbyly sie loty, w skutek tego
    lotnisko stracilo troche pieniedzy, ale zadnych ziszzczen mienia nie bylo..

    > Jeśli nawet żaden z powyższych przepisów nie zostanie naruszony, to

    tu sie jak najbardziej zgadzam, w gre wchodzi jeszcze art 224, i zreszta o
    tym kiedys pisalem w watku o
    znow absudralnym oskarzeniu czlowieka informujacego o bombie w warszawskim
    metrze wlasnie z art o ktorym rozmawiamy

    informacja jako taka bedzie zawsze wykroczeniem (chyba ze poslowie pomyhsla
    o dodaniu tego do kk z odpowiednio wysoka kara)
    co nie znaczy ze nie popelnimy przy tym innego przestepstwa

    > i ztym zgadzam się w 100% i zalecam przestudiowanie tego Przemkowi R...

    twoje posty nie za bardzo sie maja do tego co pisze Robert to raz a dwa nie
    ze wszystkim sie zgadza (o czym powyzej),
    wiec studiowac nie bede.

    P.