  • 1. Data: 2003-04-01 15:01:25
    Temat: Art 140 VS Art 134 Kodeksu Pracy, O co tu chodzi?
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam, dręczy mnie jedna sprawa która dotyczy wynagrodzenia
    za pracę w niedziele . Jak to się ma Art 134. &1 do
    Art 140 &1 ( Kodeksu pracy )przecierz to przeczy samo w sobie.

  • 2. Data: 2003-04-02 00:02:13
    Temat: Re: Art 140 VS Art 134 Kodeksu Pracy, O co tu chodzi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003 r...@p...onet.pl wrote:

    >+ Witam, dręczy mnie jedna sprawa która dotyczy wynagrodzenia
    >+ za pracę w niedziele . Jak to się ma Art 134. &1 do
    >+ Art 140 &1 ( Kodeksu pracy )przecierz to przeczy samo w sobie.

    Na moje oko nie bardzo.
    Art. 134 dotyczy nadgodzin.
    Art. 140 dotyczy pracowników którzy pracują w niedzielę.
    Widzisz takie teksty:
    "w niedzielę lub w œwięto będšce dla pracownika dniami pracy zgodnie z
    obowišzujšcym go rozkładem czasu pracy" ?
    Jak będziesz pracował jako kierowca dowożący prasę nieświąteczną to
    w niedzielę masz "normalnie" wolne, więc należy ci się inny dzień.
    Jak będziesz pracował jako kierowca w komunikacji miejskiej
    to *w niektóre* niedziele pracujesz *normalnie*.

    W jednym i drugim przypadku mogą wystąpić *nadgodziny*, za które
    nie dostajesz dnia wolnego - tylko są wypłacane.
    Możesz ustalić co ci się nie spodobało ? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-02 00:25:58
    Temat: Odp: Art 140 VS Art 134 Kodeksu Pracy, O co tu chodzi?
    Od: "Marek" <w...@i...pl>

    nie przeczy, bo pracodawca ma obowiązek za prace w niedziele udzielic dzien
    wolny, a jak nie udzieli to musi wypłacić wynagrodzenie dodaktowe wg
    134par.1 k.p.
    Użytkownik <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2003-04-02 12:21:19
    Od: r...@p...onet.pl

    Zadałem takie pytanie gdyż w moim zakładzie pracy jest stosowany system 1
    niedziela = 1 dzień wolny bez żadnej zapłaty , ani za nadgodziny ani żadnych
    dopłat do nich.Tak więc za niedziele pracodawca musi zapłacic nadgodziny , a za
    dopłate może dać 1 dzień wolnego?. Lub inny system (jak niechce mi nic zapłacić)
    to czy mogę żądać 2 dni wolnego w przypadku kiedy rezygnuje z zapłaty za
    nadgodziny ?.
    Prosze o odpowiedź bo wygląda mi na to że pracodawca robi ze mnie barana :((.