  • 1. Data: 2003-08-21 21:08:49
    Temat: Antipiracy@Universal Motion Pictures [Długie]
    Od: "Sternik" <s...@U...info>

    Witam, mam taką sprawę, jestem administratorem pewnej sieci komputerowej,
    wczoraj dostałem maila, którego cytuję poniżej. Zastanawiam się jak mam tą
    sprawę rozwiązać, odpisać-załatwić sprawę czy "olać"? Rozumiem, że jest to
    tylko pouczenie, ale...

    ---=Ciach=---

    Re: Unauthorized Use of Universal Motion Pictures
    Notice ID: 998859
    20 Aug 2003 22:25:53 GMT

    Universal City Studios Productions LLLP and its affiliated companies
    (collectively, "Universal") are the exclusive owners
    of copyrights in many motion pictures, including the motion pictures listed
    below.

    It has come to our attention that FIRMA KUMPLA is the service provider for
    the IP address listed below, from which
    unauthorized copying and distribution (downloading, uploading, file serving,
    file "swapping" or other similar activities) of
    Universal's motion picture(s) listed below is taking place. We believe that
    the Internet access of the user engaging in
    this infringement is provided by FIRMA KUMPLA or a downstream service
    provider who purchases this connectivity from FIRMA
    KUMPLA.

    This unauthorized copying and distribution constitutes copyright
    infringement under applicable national laws and
    international treaties. Although various legal and equitable remedies may
    be available to Universal as a result of such
    infringement, Universal believes that the entire Internet community benefits
    when these matters are resolved cooperatively.
    We urge you to take immediate action to stop this infringing activity and
    inform us of the results of your actions. We
    appreciate your efforts toward this common goal.

    Please be advised that this letter is not and is not intended to be a
    complete statement of the facts or law as they may
    pertain to this matter or of Universal's positions, rights or remedies,
    legal or equitable, all of which are specifically
    reserved.

    Very truly yours,

    Internet Anti-Piracy Team,
    Worldwide Anti-Piracy Operations
    VIVENDI UNIVERSAL ENTERTAINMENT.
    100 Universal City Plaza
    Universal City, CA 91608
    tel. (818) 777-3111
    fax (818) 866-6339
    a...@u...com

    *pgp public key is available on the key server at ldap://keyserver.pgp.com
    ** For any correspondence regarding this case, please send your emails to
    a...@u...com and refer to Notice
    ID: 998859. If you need immediate assistance or if you have general
    questions please email a...@u...com.

    Title: American Wedding
    Infringement Source: BitTorrent
    Initial Infringement Timestamp: 15 Aug 2003 01:21:25 GMT
    Recent Infringment Timestamp: 15 Aug 2003 08:50:31 GMT
    Infringer Username: None
    Infringing Filename: American.Wedding.Esoteric.DivX.Mi6.avi
    Infringing Filesize: 749746176
    Infringers IP Address: 195.205.10.10
    Infringers DNS Name: serwer.kumpla.info
    Infringing URL: 195.205.10.10:6883/American.Wedding.Esoteric.DivX.Mi
    6.avi

    <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
    <Infringement xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance
    "
    xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://mpto.unistudio
    s.com/xml/Infringement_s
    chema.xsd">
    <Case>
    <ID>1509068</ID>
    <Status>New</Status>
    </Case>
    <Complainant>
    <Entity>Universal Studios</Entity>
    <Contact>Aaron Markham</Contact>
    <Address>100 Universal City Plaza (1280/6)</Address>
    <Phone>818-777-3111</Phone>
    <Email>a...@u...com</Email>
    </Complainant>
    <Service_Provider>
    <Entity>FIRMA KUMPLA</Entity>
    <Contact></Contact>
    <Address>71-000 Miasto,ul. Pocztowa 2</Address>
    <Email>m...@e...pl</Email>
    </Service_Provider>
    <Source>
    <TimeStamp>2003-15-08T01:21:25</TimeStamp>
    <IP_Address>195.205.10.10</IP_Address>
    <DNS_Name>serwer.kumpla.info</DNS_Name>
    <Type>BitTorrent</Type>
    <UserName>None</UserName>
    <Number_Files>1</Number_Files>
    <Deja_Vu>No</Deja_Vu>
    </Source>
    <Content>
    <Item>
    <Title>American Wedding</Title>
    <FileName>American.Wedding.Esoteric.DivX.Mi6.avi</Fi
    leName>
    <FileSize>749746176</FileSize>
    <URL>195.205.10.10:6883/American.Wedding.Esoteric.Di
    vX.Mi6.avi</URL>
    <Type>Video</Type>
    </Item>
    </Content>
    </Infringement>

    ---=Ciach=---

    Pozdrawiam
    PBS

  • 2. Data: 2003-08-22 02:14:18
    Temat: Re: Antipiracy@Universal Motion Pictures [Długie]
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Sternik" <s...@U...info> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zastanawiam się jak mam tą sprawę rozwiązać, odpisać-załatwić
    > sprawę czy "olać"? Rozumiem, że jest to tylko pouczenie, ale...

    Mogą Cię w d*.*ę pocałować.

    Jako dostawcę usług nie interesuje Ciebie, co klienci przesyłają między soba
    kabelkiem (tak samo, jak np. poczta nie odpowiada za np. przesyłanie w
    paczkach pirackich płytek) - póki nie 'leży' to gdzieś na Twoim serwerze
    (tylko na prywatnym komputerze klienta) możesz mieć to w nosie.

    To po pierwsze.

    Po drugie ich "dowody" na "nielegalną zawartość" to (1) użycie programu
    BitTorrens, które samo w sobie nie jest nielegalne - jest to zwykły program
    do wymiany plików pomiędzy np. znajomymi (2) przypadkową zbieżność nazw
    udostępnionego pliku z tytułem jakiegoś filmidła z USA (no, chyba że go sami
    zassali i obejrzeli, ale jakoś w to wątpię; poza tym jakoś "American
    Wedding" z ezoteryką mi się nie kojarzy).

    Czyli: nękają Cię, zawracają głowę, straszą jakimiś "środkami prawnymi" (co
    IMHO podpada pod groźbę karalną) w celu zmuszenia ciebie, żebyś poszedł do
    tego swojego klienta i zrobił mu "Rok 1984" na jego prywatnym komputerze
    (wymuszenie działania, w dodatku nielegalnego), plus pomawiają Twojego
    klienta (póki co bez dowodów - tylko na podstawie baaaaaaardzo słabiutkich
    poszlak: wszak to przykładowo może być nagrane amerykańske wesele tego
    Twojego klienta) o przestępstwo.

    Tak na marginesie: kiedyś w USA chełpiono się trwaniem przy zasadzie
    "niewinny dopóki nie udowodni mu się winy". Teraz, kiedy coraz jawniej
    występują tam różne "brunatne" siły, okazuje się, że domagają się egzekucji
    bez chociażby dowodu - nie wspominając o procesie.

    PS: ja bym jeszcze złośliwie dodał, że nie wyobrażam sobie, żeby ktoś by się
    męczył ze ściąganiem takiej szmiry, będącej dla sztuki filmowej tym samym,
    co "jedzenie" z McDonalda dla sztuki kulinarnej ;)

  • 3. Data: 2003-08-22 07:14:30
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > przesyłanie w paczkach pirackich płytek) - póki nie 'leży' to gdzieś
    > na Twoim serwerze (tylko na prywatnym komputerze klienta) możesz mieć

    I tu leży pies pogrzebany. Wcale nie jestem pewien czy w wypadku
    większości założonych bez przejmowania się papierkami sieci osiedlowych
    ich właściciel spełnia warunki bycia "dostawcą usług"

  • 4. Data: 2003-08-22 11:01:35
    Od: "Wojciech W." <n...@p...com>

    napisz ze nie rozumiesz i zeby ci to odeslali przetlumaczone na jezyk w
    ktorym operujesz - czyli PL

  • 5. Data: 2003-08-22 11:29:02
    Od: "Sternik" <s...@U...info>

    Użytkownik "Wojciech W." <n...@p...com> napisał w wiadomości
    > napisz ze nie rozumiesz i zeby ci to odeslali przetlumaczone na jezyk w
    > ktorym operujesz - czyli PL

    Właśnie wczroraj po odebraniu od razu odesłałem, tylko żałuję, że nie
    napisałem po polsku, że nie rozumiem ;) tylko po angielsku.

    Pzdr

  • 6. Data: 2003-08-22 13:47:40
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > I tu leży pies pogrzebany. Wcale nie jestem pewien czy w wypadku
    > większości założonych bez przejmowania się papierkami sieci
    > osiedlowych ich właściciel spełnia warunki bycia "dostawcą usług"

    Nawet jeśli Twoje założenie o braku papierków jest słuszne, to co z tego?

    Ja tylko udostępniam komuś połączenie - a to, co ktoś ma na SWOIM PRYWATNYM
    komputerze, to już jego zmartwienie, a nie moje.