eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2007-01-11 20:21:52
    Temat: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Witam,

    Zakupiłem miesiąc temu na Allegro kartę pamięci. Przesyłka zaginęła.
    Sprzedający na razie zachowuje się ok., tzn. jest z nim kontakt, przysłał
    dowód nadania, dowód złożenia reklamacji, itd. Przejrzałem wątki na ten
    temat oraz kodeks cywilny i wniosek mam taki, że w momencie nadania
    sprzedający dopełnił zobowiązania i jego odpowiedzialność się na tym kończy
    (ewentualnie powinien przekazać mi odszkodowanie od poczty).
    W kilku wątkach jednak przeważała opinia, że w przypadku kiedy sprzedający
    nie daje wyboru kupującemu co do sposobu wysłania i ew. ubezpieczenia
    przesyłki, wtedy odpowiedzialność za dostarczenie ponosi sprzedający. Tak
    jest w przypadku aukcji, którą wygrałem - sprzedający pokrywał koszt
    transportu - ja zapłaciłem za kartę (koszt transportu był wtraźnie określony
    jako 0PLN). Sprzedający wysłał ją bez ubezpieczenia, podejrzewam więc, że
    poczta oleje sprawę, a tym samym sprzedający... Czy faktycznie kupujący jest
    w takim przypadku na straconej pozycji? Interesuje mnie czy jest jakiś
    paragraf, który potwierdzałby przedstawioną wcześniej tezę.
    Zawsze przelewałem pieniądze wcześniej, uważałem że zalet jest więcej niż
    wad, dziś myślę o kupowaniu tylko za pobraniem...

    Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam jeżeli przegapiłem odpowiedź w
    archiwum...

    Pzdr
    Czabu


  • 2. Data: 2007-01-11 20:33:43
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.01.2007 Czabu <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Zakupiłem miesiąc temu na Allegro kartę pamięci. Przesyłka zaginęła.
    > Sprzedający na razie zachowuje się ok., tzn. jest z nim kontakt, przysłał
    > dowód nadania, dowód złożenia reklamacji, itd. Przejrzałem wątki na ten
    > temat oraz kodeks cywilny i wniosek mam taki, że w momencie nadania
    > sprzedający dopełnił zobowiązania i jego odpowiedzialność się na tym kończy
    > (ewentualnie powinien przekazać mi odszkodowanie od poczty).

    Jest to niestety kuriozalne rozwiązanie prawne w połączeniu z regulaminem
    Poczty Polskiej. KC mówi, że sprzedawca spełnił świadczenie po nadaniu.
    Regulamin PP mówi, że reklamację składa NADAWCA i to NADAWCA otrzymuje
    odszkodowanie. Zatem sprzedawca ma nagrodę za zgubienie przesyłki przez
    pocztę, a nabywca może się co najwyżej zesrać z żalu. I ew. iść sądzić z
    Pocztą Polską, bo chyba to, że jej regulamin wobec odbiorcy niczego nie
    przewiduje, to nie znaczy, że odbiorca ma być poszkodowany. Ciekawe, jak to
    wygląda od strony prawa pocztowego.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/


  • 3. Data: 2007-01-11 20:40:03
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 21:21:52 +0100, Czabu napisał(a):


    > Zawsze przelewałem pieniądze wcześniej, uważałem że zalet jest więcej niż
    > wad, dziś myślę o kupowaniu tylko za pobraniem...

    i to jest chyba jednym sposób na oszustów i nieuczciwych pracowników poczty
    ponadto można zastrzec ,że pobranie będzie zapłacone po sprawdzeniu
    zawartości przesyłki. Dodam ,że wysyłając paczkę za kilkaset zł warto podać
    jej wartość. - więc nie jestem pewny czy sprzedający dopełnił ciążących na
    nim obowiązków jeżeli nie określił wartości paczki
    akala


  • 4. Data: 2007-01-11 20:46:27
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>


    > i to jest chyba jednym sposób na oszustów i nieuczciwych pracowników
    > poczty
    > ponadto można zastrzec ,że pobranie będzie zapłacone po sprawdzeniu
    > zawartości przesyłki.
    To chyba niemozliwe.Czy dostawca pozwoli otworzyc paczke bez
    oplacenia?Chyba nie moglby.


  • 5. Data: 2007-01-11 22:57:13
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Angie" <J...@O...EU>


    Użytkownik "Pawel" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eo67n5$qie$00$1@news.t-online.com...

    >Czy dostawca pozwoli otworzyc paczke bez oplacenia?Chyba nie moglby.

    Poczta Polska oferuje taka opcje za doplata przy nadaniu

    Angie



  • 6. Data: 2007-01-12 01:06:05
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Pawel" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eo67n5$qie$00$1@news.t-online.com...
    > > ponadto można zastrzec ,że pobranie będzie zapłacone po sprawdzeniu
    > > zawartości przesyłki.
    > To chyba niemozliwe.Czy dostawca pozwoli otworzyc paczke bez
    > oplacenia?Chyba nie moglby.

    O rety, mógłby. Poczta oferuje usługę pod nazwą
    "sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej przez odbiorcę".
    Ale, rzecz jasna, nadawca musi za to zapłacić przy nadaniu.

    --
    Pozdrawiam

    Piotr


  • 7. Data: 2007-01-12 05:48:03
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Samotnik napisał(a):
    > Jest to niestety kuriozalne rozwiązanie prawne w połączeniu z regulaminem
    > Poczty Polskiej. KC mówi, że sprzedawca spełnił świadczenie po nadaniu.

    niekoniecznie

    KG


  • 8. Data: 2007-01-12 07:35:14
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Samotnik wrote:
    > Jest to niestety kuriozalne rozwiązanie prawne w połączeniu z
    > regulaminem Poczty Polskiej. KC mówi, że sprzedawca spełnił
    > świadczenie po nadaniu. Regulamin PP mówi, że reklamację składa
    > NADAWCA i to NADAWCA otrzymuje odszkodowanie. Zatem sprzedawca ma
    > nagrodę za zgubienie przesyłki przez pocztę, a nabywca może się co
    > najwyżej zesrać z żalu. I ew. iść sądzić z Pocztą Polską, bo chyba
    > to, że jej regulamin wobec odbiorcy niczego nie przewiduje, to nie
    > znaczy, że odbiorca ma być poszkodowany. Ciekawe, jak to wygląda od
    > strony prawa pocztowego.

    Ale odbiorca nie zawieral z poczta zadnej umowy wiec o co ma sie niby
    sadzic ?


    --
    pozdrawiam
    Mithos


  • 9. Data: 2007-01-12 08:21:24
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > W kilku wątkach jednak przeważała opinia, że w przypadku kiedy sprzedający
    > nie daje wyboru kupującemu co do sposobu wysłania i ew. ubezpieczenia
    > przesyłki, wtedy odpowiedzialność za dostarczenie ponosi sprzedający. Tak

    A to niby czemu ?? Licytujac w aukcji wiedziales jakie sposoby dostarczenia
    przewidzial Sprzedajacy bo jest to wyraznie napisane. Jezeli sie z nimi
    zgodziles to nie mozesz miec do niego o to roszczen potem.

    Fantom


  • 10. Data: 2007-01-12 08:30:35
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > > > ponadto można zastrzec ,że pobranie będzie zapłacone po sprawdzeniu
    > > > zawartości przesyłki.
    > > To chyba niemozliwe.Czy dostawca pozwoli otworzyc paczke bez
    > > oplacenia?Chyba nie moglby.
    >
    > O rety, mógłby. Poczta oferuje usługę pod nazwą
    > "sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej przez odbiorcę".
    > Ale, rzecz jasna, nadawca musi za to zapłacić przy nadaniu.

    Teoretycznie warto przy drogich rzeczach i od niepewnych sprzedawcow,
    doplacic do przelewu te 5 zl chyba, i sprawdzic paczke. A jak przyjdzie bez
    tej opcji a zaplacilismy za nia to lepiej nie odbierac.

    Fantom

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1