  • 11. Data: 2005-05-18 19:38:01
    Temat: Re: Allegro - sprzedajacy nie chce sprzedac
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 20:15:29 +0200, Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:

    > "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com> naskrobał/a w

    > Na jakiej niby podstawie?

    na przykład z powodu błędów formalnych? sądzisz, że ktoś kto wyczaił
    jelenia i udało mu się klepnąćno to inaczej:

    gość składa pozew. twierdzi, że jego stratą jest różnica w cenie którą
    musiałby zapłacić za inny samochód o podobnych walorach. wpłaca wpis.
    czeka kilka miesięcy. po pół roku być może sprawa w końcu trafia na
    wokandę. pozwany twierdzi, że nie miiał możliwości odwołać oferty albo że
    to nie on, albo że ktoś mu zrobił głupi kawał, albo że dziecko a on w
    ogóle nie wiedział... sąd powołuje biegłego żeby zbadał np. możliwość
    wystąpienia błędu systemu teleinformatycznego allegro, albo to, kto się
    logował, skąd... mija kolejne pół roku. biegły coś tam stwierdza, pozwany
    protestuje. sprawa ciągnie się, koszty rosną, sąd wzywa niedoszłego nowego
    właściciela samochodu do uregulowania wpisu, nieuregulowanie powoduje
    wiadomo co. przy tym sąd nie zgadza się na zwolnienie z kosztów wpisu,
    argumentując, że skoro kogoś stać na samochód to musi być go stać także na
    koszty dodatkowe i nie jest człowiekiem ubogim. na tym etapie takie koszty
    już pewnie przewyższają realną wartość przedmiotu sporu. a jego właściciel
    może po drodze mieć wypadek, samochód może zostać skradziony, albo może po
    prostu sobie stać i rdzewieć...

    gdzie więc sens?

    czasem należy kierować się także zdrowym rozsądkiem. można oczywiście
    skierować sprawę do sądu. zawsze i każdemu przysługuje takie prawo...

    OPERA --

  • 12. Data: 2005-05-18 19:40:02
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 20:15:29 +0200, Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:

    > "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com> naskrobał/a w

    > W cywilnym??

    > Na jakiej niby podstawie?

    że ktoś kto wyczaił jelenia i udało mu się klepnąć transakcję wynajmie
    teraz adwokata który mu sporządzi porządny pozew?

  • 13. Data: 2005-05-18 19:42:24
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 18-5-2005 o godzinie 19:24, Gustaw H. napisal(a):

    > a gość odpisze, że
    > samochód sprzedał już wcześniej, albo się rozmyślił, tylko nie mógł
    > wycofać aukcji bo np. prądu brakło, albo zapomniał hasła albo cokolwiek.

    To by bylo troche niepowazne biorac pod uwage fakt ze wystawil ten
    samochod ponownie...

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 14. Data: 2005-05-18 19:50:37
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Nabij troche punktow, a przynajmniej jeden. Na trzy dni przed
    zakonczeniem aukcji wysmaz gosciowi negatywa i podaj link do
    jakiegos serwera typu wp czy onet, gdzie powiesisz na darmowym
    koncie www zrzt ekran z aukcja w ktorej wygrales.

    Oczywiscie, pajac Ci pewnie odpowie negatywem. Ale mysle ze
    zaszkodzisz mu w ten sposob bardziej, niz bawiac sie w sad.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2005-05-18 19:52:29
    Od: "wyszzbig" <w...@k...onet.pl>

    Sprzedający w opisie wyraźnie zaznaczył że za kilka tys. zl auta nie sprzeda
    . To ,ze wylicytowałeś za kilkaset i domagasz czy nawet planujesz straszyć
    aby zrealizować transakcję z moralnego punktu widzenia jest przeciw tobie .
    Obecnie nie działa podpis elektroniczny , internetowe umowy ,regulaminy nie
    mają wartości prawnej . Funkcjonują bo jest nam tak wygodnie i to ich
    wartość .
    Bardzo latwo osobie sprzedającej czy kupującej zaprzeczyc składania oferty .
    Zbyszek

  • 16. Data: 2005-05-19 08:20:15
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Wed, 18 May 2005 21:42:24 +0200, VB <n...@p...ed> wrote:

    > To by bylo troche niepowazne biorac pod uwage fakt ze wystawil ten
    > samochod ponownie...

    a... to już zupełnie inna kwestia. to, jaki ludzie mają stosunek do
    wszystkiego co internetowe to jedno, a co im za to można tak _naprawdę_
    zrobić to drugie. fakt, znakomitym z psychologicznego punktu widzenia
    rozwiązaniem byłoby faktyczne zmuszenie gościa do sprzedaży samochodu za
    cenę jaka została wylicytowana na allegro, nagłośnienie tego i pokazanie
    wszystkim cwaniaczkom, że nawet aukcje internetowe to poważna i wiążąca
    sprawa. ale chyba jeszcze do tego nie dorośliśmy.

    OPERA --

  • 17. Data: 2005-05-19 10:05:21
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 maj o godzinie 21:52, na pl.soc.prawo, wyszzbig napisał(a):

    > Sprzedający w opisie wyraźnie zaznaczył że za kilka tys. zl auta nie sprzeda

    A od czego jest opcja 'cena minimalna' ????
    Właśnie od tego że zabezpieczasz siebie, jako sprzedającego przed sprzedażą
    wystawionej rzeczy/nieruchomości/ruchomości/przedmiotu, przed sprzedażą
    przy niskiej licytacji!!
    Ponadto, można ustawić aukcje 'od' okreśłonej kwoty - opcji jest kilka w
    Allegro - wystarczy tylko czytać i rozumiec co się czyta przed wystawieniem
    aukcji.
    "skoro nie potrafisz - nie pchaj się na afisz" - prawda? Za błędy trzeba
    płacić, nabycie wiedzy kosztuje.

    > . To ,ze wylicytowałeś za kilkaset i domagasz czy nawet planujesz straszyć
    > aby zrealizować transakcję z moralnego punktu widzenia jest przeciw tobie .

    Dlaczego?
    Przecież sprzedający okreśłił w aukcji że 'sprzedaje' samochód - nie
    określił za jaką cenę - więc w czym widzisz problem?

    > Obecnie nie działa podpis elektroniczny , internetowe umowy ,regulaminy nie
    > mają wartości prawnej.

    Jak to nie ma podpisu elektronicznego?
    Dlaczego imputujesz że umowa zawarta w aukcji internetowej nie ma mocy
    prawnej??

    > Funkcjonują bo jest nam tak wygodnie i to ich wartość .
    > Bardzo latwo osobie sprzedającej czy kupującej zaprzeczyc składania oferty .

    Poczytaj wątek z tamtego roku jakoś z sierpnia/września związany z podobna
    sprawą - gdzie sprzedający /student prawa/ polemizował z Grupą iż w
    zasadzie w pełni świadom wystawił aukcje, po jej zakończeniu została
    zawarta umowa sprzedaży - i kombinował jak nie sprzedać tego samochodu i
    sam zakładał że jeżeli kupujący wejdzie w spór na drogę sądową - to on jako
    sprzedający 'jest bez szans'.

    Nie napisał jak się ta sprawa zakończyła.

    --
    Herbi
    19-05-2005 12:05:09

  • 18. Data: 2005-05-19 11:15:05
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nagłośnienie tego i pokazanie wszystkim cwaniaczkom, że nawet aukcje
    > internetowe to poważna i wiążąca sprawa. ale chyba jeszcze do tego

    Ano wlasnie cos takiego bym chciał zrobić. Powiedzmy że kontakty z sądem
    mam ułatwione. Gdzie w takim przypadku wnosić pozew, w którym sądzie ???
    U niego czy u mnie ??

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2005-05-19 11:19:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    YaNkEs_69 napisał(a):
    > Gdzie w takim przypadku wnosić pozew, w którym sądzie ???
    > U niego czy u mnie ??
    W sadzie odpowiednim do miejsca wystapienia zdarzenia.
    Slyszalem kiedys o perypetiach klienta allegro oszukanego podczas aukcji
    (dostal cegle zamiast telefonu), ktory probowal zlozyc doniesienie o
    popelnieniu przestepstwa. Policjant usilowal wyciagnac od niego
    informacje o miejscu gdzie to sie stalo. Na odpowiedz ze w internecie
    przez dlugi czas usilowal zlokalizowac ten internet (aby miec co wpisac
    w swoje druczki;) )

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 20. Data: 2005-05-19 11:40:31
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:d6hsop$a9u$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> [...]
    > od niego informacje o miejscu gdzie to sie stalo. Na odpowiedz ze w
    > internecie przez dlugi czas usilowal zlokalizowac ten internet (aby

    No dobra, dobra, gdzie to miejsce jest ??? Ja "kupujący" jestem z
    przemysla, "sprzedający" z warszawy, allegro o ile wiem z poznania.
    Dobrze ze cene podbijalem będąc w przemyslu bo jakbym byl w krakowie to
    juz wogole bym nie wiedzial o co chodzi i gdzie to miejsce szukac.

    --
    yankes(at)poczta.onet.pl