-
21. Data: 2007-06-19 09:47:06
Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Tue, 19 Jun 2007 09:28:08 +0000, tommy napisał(a):
> Czyli wg. mnie mozna podsumowac tak:
>
> - wysylac sprzet zaplombowany i reklamacje uwzgledniac tylko gdy sa
> one nienaruszone,
> - wysylac sprzet dobrym kurierem z mozliwoscia sprawdzenia towaru na
> miejscu, nie sprawdzi - jego problem,
> - albo odbierac osobiscie ;-)
Ja bym podsumował to całkiem inaczej. Tak jak robia to profesjonalne firmy
zajmujące się sprzedażą wysyłkową na całym świecie:
- oszacować procentowo ryzyko, że klient będzie chciał oszukać lub sprzęt
rzecywiście ulegnie uszkodzeniu w transporcie
- ustalić marże tak aby pokrywały oszacowane ryzyko
- zgłaszać do prokuratury zawsze gdy jest to sprzęt dużej wartości i ma
się ewidentne dowody oszustwa klienta
- pogodzić się ze stratą, gdy chodzi o towar małej wartości, lub brak
oczywistych dowodów, traktując to jako normalne ryzyko działalności
gospodarczej w dziedzinie handlu wysyłkowego.
-
22. Data: 2007-06-19 14:44:32
Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
Od: leon <l...@n...interia.pl>
Dnia 18-06-2007 o 23:18:04 GooRe <g...@g...pl> napisał(a):
> Witam.
>
> Przeczytalwm 545 § 2 i nie znalazlem roznicy ;-).
> Paczke pocztowa mozna zawsze sprawdzic (komisyjnie).
> Coz z tego, bo jak sobie wyobrazic np sprawdzenie komputera,
> TV LCD czy notebooka na poczcie ?
wlasnie, ze nie mozna dlatego jest kurier
> To samo tyczy sie kuriera.
> Kurier bedzie stal i czekal, az przeprowadzimy potrzebne nam testy ?
tak. u mnie jakoswielerazy czekal 10-15minut zanim przetestowalem. Bez
sprawdzenia nie dostanie
kasy za przesylke i tyle.
> Zreszta jak to ma wygladac w praktyce ?
> Poczta i f. kurierskie muialy by miec rzeczoznawcow,
> ktorzy sprawdzali by np sprzet elektroniczny przed pakowaniem.
od kiedy sprawdzenie ze telewizor/monitor dziala wymagany jest
rzeczoznawca?
obraz jest? jest.
bez znieksztalcen ? tak
i tyle wystarczy
> A co ze sprzetem zapakowanym ?
> Czy przewoznik bierze jakakolwiek odpowiedzialnosc za uszkodzenia
> powstale w transporcie nie ogladajac i weryfikujac
> stanu wysylanego przedmiotu ?
> Chyba jednak nie.
wezmie odpowiedzialnosc za fabrycznie zapakowany. pod warunkiem ze
opakowanie nie jest uszkodzone. a na miejscu juz bylo opisywane.
> Co do platnosci to zawsze wysylam po otrzymaniu wplaty z gory.
> Niby co zmienia pobranie ?
dla mnie jako kupujacemu podnosi to wiarygodnosc, ze nie w razie jakiejs
wady nie
bede musial sie uzerac ze sprzedawca przez pol roku.
wiadomo , ze to sie stosuje do ceniejszego sprzetu a nie do jakiego s za
30 zeta
> Od siebie daje 100 % wiarygodnosci, a ze czasem jest jak jest ...
> Samo zycie, dlatego szukam rozwiazania dla tej i ewentualnie przyszlych
> podobnych spraw.
to jest dodatkowe zabezpieczenie przed oszustami. jak dotad skuteczne
leon
--
Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.