eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro i nieszczesliwa sprzedaz.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2007-06-19 09:47:06
    Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 09:28:08 +0000, tommy napisał(a):

    > Czyli wg. mnie mozna podsumowac tak:
    >
    > - wysylac sprzet zaplombowany i reklamacje uwzgledniac tylko gdy sa
    > one nienaruszone,
    > - wysylac sprzet dobrym kurierem z mozliwoscia sprawdzenia towaru na
    > miejscu, nie sprawdzi - jego problem,
    > - albo odbierac osobiscie ;-)

    Ja bym podsumował to całkiem inaczej. Tak jak robia to profesjonalne firmy
    zajmujące się sprzedażą wysyłkową na całym świecie:
    - oszacować procentowo ryzyko, że klient będzie chciał oszukać lub sprzęt
    rzecywiście ulegnie uszkodzeniu w transporcie
    - ustalić marże tak aby pokrywały oszacowane ryzyko
    - zgłaszać do prokuratury zawsze gdy jest to sprzęt dużej wartości i ma
    się ewidentne dowody oszustwa klienta
    - pogodzić się ze stratą, gdy chodzi o towar małej wartości, lub brak
    oczywistych dowodów, traktując to jako normalne ryzyko działalności
    gospodarczej w dziedzinie handlu wysyłkowego.


  • 22. Data: 2007-06-19 14:44:32
    Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 18-06-2007 o 23:18:04 GooRe <g...@g...pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Przeczytalwm 545 § 2 i nie znalazlem roznicy ;-).
    > Paczke pocztowa mozna zawsze sprawdzic (komisyjnie).
    > Coz z tego, bo jak sobie wyobrazic np sprawdzenie komputera,
    > TV LCD czy notebooka na poczcie ?
    wlasnie, ze nie mozna dlatego jest kurier

    > To samo tyczy sie kuriera.
    > Kurier bedzie stal i czekal, az przeprowadzimy potrzebne nam testy ?
    tak. u mnie jakoswielerazy czekal 10-15minut zanim przetestowalem. Bez
    sprawdzenia nie dostanie
    kasy za przesylke i tyle.

    > Zreszta jak to ma wygladac w praktyce ?
    > Poczta i f. kurierskie muialy by miec rzeczoznawcow,
    > ktorzy sprawdzali by np sprzet elektroniczny przed pakowaniem.
    od kiedy sprawdzenie ze telewizor/monitor dziala wymagany jest
    rzeczoznawca?
    obraz jest? jest.
    bez znieksztalcen ? tak
    i tyle wystarczy

    > A co ze sprzetem zapakowanym ?
    > Czy przewoznik bierze jakakolwiek odpowiedzialnosc za uszkodzenia
    > powstale w transporcie nie ogladajac i weryfikujac
    > stanu wysylanego przedmiotu ?
    > Chyba jednak nie.
    wezmie odpowiedzialnosc za fabrycznie zapakowany. pod warunkiem ze
    opakowanie nie jest uszkodzone. a na miejscu juz bylo opisywane.

    > Co do platnosci to zawsze wysylam po otrzymaniu wplaty z gory.
    > Niby co zmienia pobranie ?
    dla mnie jako kupujacemu podnosi to wiarygodnosc, ze nie w razie jakiejs
    wady nie
    bede musial sie uzerac ze sprzedawca przez pol roku.
    wiadomo , ze to sie stosuje do ceniejszego sprzetu a nie do jakiego s za
    30 zeta

    > Od siebie daje 100 % wiarygodnosci, a ze czasem jest jak jest ...
    > Samo zycie, dlatego szukam rozwiazania dla tej i ewentualnie przyszlych
    > podobnych spraw.
    to jest dodatkowe zabezpieczenie przed oszustami. jak dotad skuteczne

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1