  • 11. Data: 2007-01-21 11:29:17
    Temat: Re: Allegro
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    aeRo wrote:
    > tak czy siak i tak nie kupilbys samochodu za 10 zl ze wzgledu na razaca
    > nieekwiwalentnosc swiadczen. Kazdy sad to zakwestionuje.

    Tak, ale... W sytuacji, kiedy sprzedawca wprost oświadczył, że i za 5 zł
    będzie skłonny sprzedać (rezygnując z ustalenia ceny minimalnej), staje
    się to trochę mniej oczywiste.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2007-01-21 12:26:07
    Od: "aeRo" <4...@g...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > Tak, ale... W sytuacji, kiedy sprzedawca wprost oświadczył, że i za 5 zł
    > będzie skłonny sprzedać (rezygnując z ustalenia ceny minimalnej), staje
    > się to trochę mniej oczywiste.

    A czy kiedyklowiek spotkales sie z aukcja, na ktorej sprzedawca wprost
    oswiadczyl, ze sprzeda auto i za 5 zl?

  • 13. Data: 2007-01-21 12:31:22
    Od: "aeRo" <4...@g...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > A tak mnie teraz naszło a propos. Załóżmy taką sytuację: Adam wystawił
    > przedmiot (dajmy na to, samochód) na Allegro. Barbara wygrała licytację
    > np. we wtorek. Adam się rozmyślił (po licytacji spodziewał się większej
    > ceny), więc kazał Barbarze się wypchać, a dwa dni później (czwartek)
    > sprzedał samochód Celinie na giełdzie.
    >
    > I teraz pytanie: Czy od wtorku samochód jest własnością Barbary? Czy
    > jego sprzedaż przez Adama wypełnia znamiona przywłaszczenia (284kk)?

    Regulamin serwisu Allegro.pl mowi tak:
    ARTYKUŁ 9. ZAWARCIE UMOWY
    9.1. Umowa zostaje zawarta z chwilą zakończenia aukcji. Wyjątkiem
    jest aukcja wieloprzedmiotowa Kup Teraz, w której umowa zostaje
    zawarta bezpośrednio po skorzystaniu z opcji Kup Teraz (nawet jeśli
    aukcja nadal trwa).
    9.2. Sprzedający i Kupujący powinni nawiązać kontakt nie później
    niż w terminie siedmiu dni od daty zakończenia aukcji. W przypadku
    braku odpowiedzi ze strony kontrahenta w powyższym terminie, można od
    umowy sprzedaży odstąpić.

    Tak wiec wydaje sie, ze Barbara stala sie wlascicielka samochodu we
    wtrorek. Co prawda wyzej pisze, ze (przynajmniej dla mnie) to nie jest
    takie oczywiste.
    Trzeba czekac na wyrok.

    Pozdro, aeRo.

  • 14. Data: 2007-01-21 15:14:48
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    A czy kiedyklowiek spotkales sie z aukcja, na ktorej sprzedawca wprost
    oswiadczyl, ze sprzeda auto i za 5 zl?

    Ale czy wystawienie przedmitu na allegro bez ceny minimalnej nie jest zgodą
    na sprzedaż po cenie wylicytowanej?
    Nie musi to być samochód, Może być pralka, komputer cokolwiek co komuś jest
    zupełnie niepotrzebne i tylko "zagraca". Więc wyrzucić szkoda a jak ktoś
    posprząta i da za to chociaż złotówkę?

    Jakoś tak zawsze odbierałem aukcje bez ceny minimalnej.
    tak samo przecież może być i z samochodem...

    --
    PawełJ