    From: "aeRo" <4...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro
    Date: 21 Jan 2007 04:31:22 -0800

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > A tak mnie teraz naszło a propos. Załóżmy taką sytuację: Adam wystawił
    > przedmiot (dajmy na to, samochód) na Allegro. Barbara wygrała licytację
    > np. we wtorek. Adam się rozmyślił (po licytacji spodziewał się większej
    > ceny), więc kazał Barbarze się wypchać, a dwa dni później (czwartek)
    > sprzedał samochód Celinie na giełdzie.
    >
    > I teraz pytanie: Czy od wtorku samochód jest własnością Barbary? Czy
    > jego sprzedaż przez Adama wypełnia znamiona przywłaszczenia (284kk)?

    Regulamin serwisu Allegro.pl mowi tak:
    ARTYKUŁ 9. ZAWARCIE UMOWY
    9.1. Umowa zostaje zawarta z chwilą zakończenia aukcji. Wyjątkiem
    jest aukcja wieloprzedmiotowa Kup Teraz, w której umowa zostaje
    zawarta bezpośrednio po skorzystaniu z opcji Kup Teraz (nawet jeśli
    aukcja nadal trwa).
    9.2. Sprzedający i Kupujący powinni nawiązać kontakt nie później
    niż w terminie siedmiu dni od daty zakończenia aukcji. W przypadku
    braku odpowiedzi ze strony kontrahenta w powyższym terminie, można od
    umowy sprzedaży odstąpić.

    Tak wiec wydaje sie, ze Barbara stala sie wlascicielka samochodu we
    wtrorek. Co prawda wyzej pisze, ze (przynajmniej dla mnie) to nie jest
    takie oczywiste.
    Trzeba czekac na wyrok.

    Pozdro, aeRo.