    From: "Boa" <b...@b...wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro
    Date: Wed, 13 Feb 2002 19:01:42 +0100

    Mam pytanko odnośnie Allegro. Wiem, że parę dni temu był wątek, ale on
    dotyczył trochę innej sprawy.

    Słuchajcie, czy w zakupach tego typu (wysyłkowych) jest coś takiego jak
    okres rękojmi (czy jak to tam się zwie?). Otóż, załóżmy że sprzedaję coś.
    Robię tego czegoś zdjęcia, zdjęcia umieszczam na stronie, dokładnie opisuję,
    jak ta rzecz wygląda. Nie kłamię, wszystko opisuję zgodnie z faktycznym
    stanem przedmiotu.

    Po sprzedaniu jej i odebraniu przez nabywcę koleś marudzi mi, że to jest
    lipa, że w ogóle to podróba, bo nie firmowe, bo robione w stodole a nie
    przez firmę X czy Y, której logo jest na tym przedmiocie itd, itp. i chce
    zwrotu pieniędzy. Co mam o tym myśleć? Czy mam obowiązek przyjąć z powrotem
    tą rzecz i mu oddać pieniądze? Przecież ja nie mam obowiązku wiedzieć, czy
    to jest oryginał, czy nie? Po wyglądzie oceniam, że to oryginał, żaden
    element w mojej ocenie nie świadczy o tym, że to podróba - robię zdjęcia,
    opis i przedmiot wystawiam na aukcję. Jak to jest?

    Z góry wielkie dzięki za wszelkie komentarze.

    Pozdrr.,
    Boa.