  • Data: 2010-10-07 13:25:57
    Temat: Alkohol... Re:
    Od: SQLwiel <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-07 14:37, RadoslawF pisze:

    > Nie do końca prawda.
    > Alkohol wysokoprocentowy służy do czyszczenia i odtłuszczania
    > styków. W firmie gdzie kiedyś pracowałem zawsze stała w szafie
    > napoczęta flaszka spirytusu.
    > A najlepsze były miny ekspedientek jak się w delegacji kupowało
    > spirytus na rachunek. :-)

    Dopiszę się rozrywkowo, dygresyjnie i w temacie.

    W latach 70-ych w pewnym poważnym zakładzie przemysłu ciężkiego byłem
    "gospodarzem" jednego z pierwszych urządzeń typu komputerowego. Zakład
    brudny, a urządzenie wymagało czyszczenia. Zapytałem więc "oberszefa"
    (wtedy: w zjednoczeniu) ile powinienem sobie tego alkoholu zapotrzebować
    na potrzeby czyszczenia. Dostałem odpowiedź, że mam przeliczyć styki i
    zastosować normę "50ml/trójkę styków/kwartał". Jak policzyłem styki na
    złączach krawędziowych, to wyszła z tego taka ilość, że się
    przeraziłem... We czwórkę nie byliśmy w stanie tego zutylizować, trzeba
    było ściągać posiłki z zaprzyjaźnionych działów.

    Później na własne życzenie zmniejszyłem sobie normę chyba 5-krotnie. Jak
    miałem planowane czyszczenie ustrojstwa, to przychodzili koledzy na
    kawę, zamykałem okna i brałem się za czyszczenie (jakieś 4 godziny).
    Nikt oprócz kawy i papierosów nie brał niczego do ust, a wszyscy
    wychodzili zdrowo nawaleni.

    ... to były czasy!

    Później jakiś dureń wymyślił izopropanol.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.