  • 1. Data: 2004-10-25 17:17:10
    Temat: Alimenty na ojca raz jeszcze.
    Od: Andrzej <a...@n...com>

    Mam dość skomplikowaną sytuację: mój ojciec jest pieniaczem sądowym. Od
    wielu lat procesuję się ze Spółdzielnią Mieszkaniową w moim
    mieście, w wyniku czego zostaliśmy całą rodziną wyeksmitowani z domu, a
    rodzice się rozwiedli. Zapadł wyrok o obupólnej winie, choć wina
    leżała oczywiście po stronie ojca. Zasądzono alimenty po 200 zł na
    mnie i moją siostrę, która wtedy jeszcze studiowała. Po odliczeniu
    długu z wartości mieszkania (ojciec przestał płacić rachunki, w
    momencie kiedy rozpoczął proces) pozostało 20000 złotych do podziału
    między rodziców. Matka odberała swoje pieniądze, tymczasem ojciec
    kontynuował procesy i jego pieniądze zostały oddane do depozytu
    sądowego. Teraz ojciec pozywa mnie i moje rodzeństwo o alimenty. Ja nie
    mam nawet osiemnastu lat, moja siostra dostaję jedynie stypendium ze
    studiów doktoranckich, druga siostra natomiast pracuję, zarabiając ok
    tysiąca złotych. Istnieje też taka możliwość, że ojciec jest chory
    psychicznie - nikt z nas nigdy nie widział nawet jakiegokolwiek
    oświadczenia w tej sprawie ze strony lekarza, choć mój ojciec pod
    presją babci która go utrzymuję jakieś tam badania neurologiczne
    robił.
    Mam cały szereg pytań:
    1. Skąd ja, a przede wszystkim pracująca siostra może zdobyć
    oświadzczenie że ojciec nie pobrał swoich 10000zł i czy na cokolowiek
    mi się ono przyda?
    2. Czy siostra może w jakikolwiek sposób udowodnić, że pomaga
    finansowo w utrzymaniu mnie i mojej drugiej siostry?
    3. Jakie dokumenty należy przedstawić, aby jak najbardziej zaniżyć
    kwotę alimentów (z wcześniejszych wypowiedzi na p.s.p na ten temat
    sądze, że mamy marne szanse na całkowite odrzucenie wniosku). Czy jest
    sens przedstawiania Sądowi jakichś rachunków, czynszu itp. płaconych
    przez pracującą siostrę? Moja siostra i matka mają także kredyt w
    banku na mieszkanie, na jakieś 10 lat jeszcze.
    4. Ojciec w pozwie napisał że z powodu brak pieniędzy na adwokata jego
    pozew może mieć uchybienia i prosi Sąd o ich skorygowanie bądź
    przydzielenie adwokata z urzędu. Podobno do wystąpienia o alimenty
    potrzeby jest akt zawarcia małżeństwa i akty urodzenia dzieci, jednak
    ojciec nie dołączył tych dokumentów. Co zrobi w tej sytuacji sąd?