  • 1. Data: 2010-07-14 14:18:14
    Temat: Alimenty - co to oznacza
    Od: "NieZnamSie" <n...@o...pl>

    Prosze o krotkie wyjasnienie co oznacza poniższe sformułowanie:

    "obowiązek alimentacyjny wygasa po upływie 5 lat od orzeczenia rozwodu"

    Jesli zostane uznany przy rozwodzie za wylacznie winnego - czy wtedy
    powyzszy warunek (5 lat) takze obowiazuje?

  • 2. Data: 2010-07-15 06:57:22
    Temat: Re: Alimenty - co to oznacza
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NieZnamSie" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i1kgv6$4ht$...@n...onet.pl...

    > Jesli zostane uznany przy rozwodzie za wylacznie winnego - czy wtedy
    > powyzszy warunek (5 lat) takze obowiazuje?

    ale mowa tu o rozwodzie bez dzieci i obowiązku alimentacyjnym na
    wspolmalzonka?

    bo z tego co pamietam tak to troche wyglada, jesli wspolmalzonek w przeciagu
    5 lat popadnie w niedostatek, to wtedy moze pozwac o alimenty

  • 3. Data: 2010-07-15 11:24:22
    Od: "NieZnamSie" <n...@o...pl>

    > ale mowa tu o rozwodzie bez dzieci i obowiązku alimentacyjnym na
    > wspolmalzonka?

    rozwód bez dzieci i zalozenie ze pozwany zostanie uznany za wylacznie
    winnego.

    1. placi przez 5 lat i koniec?
    2. do 5 lat od wyroku moze zostac pozwany?
    3. placi zawsze, nie ma okresu 5 lat (pomijam sytuacje ze cos sie zmienia w
    zyciu powodki, np ponowne malzenstwo)

  • 4. Data: 2010-07-15 11:56:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NieZnamSie" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i1mr55$jc2$...@n...onet.pl...

    > 1. placi przez 5 lat i koniec?
    > 2. do 5 lat od wyroku moze zostac pozwany?

    musialbys poszperac chyba w krio, mam wrazenie ze oba te punkty
    jednoczesnie, ale moge sie mylic, wszak prawnikiem nie jestem ;)