  • 1. Data: 2007-06-20 14:06:41
    Temat: Agencja nieruchomości, a notariusz
    Od: Wieslaw <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kupuje mieszkanie za posrednictwem agencji nieruchomości. W agencji
    powiedzieli mi iż muszę podac im kontakt do natariusza u ktorego bede
    podpisywał akt notarialny.
    Czy muszę?
    Agencja nie potrafila sprecyzować do czego im to jest potrzebne. Podobno
    musza mu wyslać jakies dokumenty.

    Dlaczego agencji nieruchomości tak bardzo zależy aby ten kontakt do
    notariusza uzyskać?

    --
    Wiesiek

  • 2. Data: 2007-06-20 15:02:35
    Temat: Re: Agencja nieruchomości, a notariusz
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niczego nie musisz poza tym, co zawarliście w dwustronnej umowie z agencją.
    Licencję pośrednika wpisanego w w/w umowę widziałeś?
    Numer sprawdziłeś na liście na stronie ministerstwa?
    Dowód obowiązkowego ubezpieczenia od O.C. w/w pośrednika widziałeś i sprawdziłeś, czy
    ważne?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2007-06-20 16:01:14
    Od: Wieslaw <w...@p...onet.pl>

    666 wrote:

> [...]
    > Numer sprawdziłeś na liście na stronie ministerstwa?
    > Dowód obowiązkowego ubezpieczenia od O.C. w/w pośrednika widziałeś i

    3 razy nie. Nie przyszlo mi do głowy zeby to sprawdzać.
    Czy agencja ma obowiązek przedstawić mi ktorykolwiek z tych dokumentów, bez
    mojego żadania?

    --
    pozdr.
    Wiesiek

  • 4. Data: 2007-06-20 16:50:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale pewnie Ciebie przy podpisywaniu umowy sprawdzali z dowodu??
    O tempora, o mores!
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2007-06-21 08:23:07
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Ale pewnie Ciebie przy podpisywaniu umowy sprawdzali z dowodu??
    > O tempora, o mores!

    Na pewno sprawdzili, tylko wez pod uwage, ze wszystkie informacje o agencji
    sa ogolnie
    dostepne, a dane klienta z dowodu niekoniecznie, a wlasciwie to na pewno
    nie.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 6. Data: 2007-06-21 08:26:15
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Wieslaw" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 3 razy nie. Nie przyszlo mi do głowy zeby to sprawdzać.
    > Czy agencja ma obowiązek przedstawić mi ktorykolwiek z tych dokumentów,
    > bez
    > mojego żadania?

    Nie ma, przy czym czesto agencje mowia o numerze licencji, gdzie to mozna
    sprawdzic,
    a w umowie posrednictwa musi byc zawarte oswiadczenie o posiadanym
    ubezpieczeniu oc, czesto jest takze wpisany nr polisy i nazwa TU.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 7. Data: 2007-06-21 09:04:58
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

> [...]
    > musza mu wyslać jakies dokumenty.
    >
    > Dlaczego agencji nieruchomości tak bardzo zależy aby ten kontakt do

    Zupelnie niepotrzebnie wietrzysz podstep.
    Tak, jak napisal 666 agencja robi to co ma napisane w umowie. Jesli w umowie
    ma pelna obsluge czyli od prezentacji do wydania kluczy to nie ma czemu sie
    dziwic, ze chce numer do notariusza, u ktorego zamierzasz zrobic akt. Numer
    jej potrzebny tylko po to, zeby ustalic wymagane dokumenty i przeslac je lub
    zaniesc, ewentualnie, jesli Ty tego nie zrobilies, ustalic dogodny dla stron
    termin. Czasami, jesli sprawy sa zawile cos trzeba dokladniej notariuszowi
    wyjasnic, czego Ty bys na przyklad nie potrafil zrobic. Gdybys robil akt u
    notariusza poleconego przez agencje to nawet bys sie nie dowiedzial, ze to
    Twoj posrednik to wszystko dla Ciebie zalatwil.
    Jesli nie chcesz podawac nr telefonu i nie chcesz, zeby posrednik zalatwil
    transakcje do samego konca to powiedz mu o tym- "dzieki, poradze sobie sam".
    Ale jesli mieliscie w umowie napisane, ze agencja prowadzi sprawe od a do z
    to powinniscie ja aneksowac.

    Pozdrawiam
    Deni