  • 11. Data: 2009-02-11 20:32:34
    Temat: Re: Adres korespondencyjny w banku
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Wydaje mnie się, że banki przetwarzają dane osobowe dłużej niż mogą. Po
    prostu rekord klienta po likwidacji konta przeszedł do uzyskał status
    "nieaktualny" a gdy klient znowu się pojawił - zmienili status rekordu w
    systemie informatycznym.

    Z drugiej strony banki chyba nie mogą ot tak czyścić danych byłych klientów
    przez ileś lat, dla celów bezpieczeństwa i gdyby organy podatkowe coś
    chciały czy inne instytucje.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 12. Data: 2009-02-11 20:39:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 21:32:34 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Z drugiej strony banki chyba nie mogą ot tak czyścić danych byłych
    > klientów przez ileś lat, dla celów bezpieczeństwa i gdyby organy
    > podatkowe coś chciały czy inne instytucje.

    5 lat i ani grama więcej, jeśli klient jest czysty.
    Wszakże nawet czasokres zainteresowania fiskusa jest ograniczony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-02-12 11:32:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 20:39:09 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Wszakże nawet czasokres zainteresowania fiskusa jest ograniczony.

    W rzeczy samej jest to 5 lat, jednak w rzeczywistości to jest 7 lat (bez
    paru minut) ;)
    O np. środkach które się amortyzują nie wspominam bo to jeszcze dłuższy
    okres :)

  • 14. Data: 2009-02-16 20:18:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009, Olgierd wrote:

    > 5 lat i ani grama więcej, jeśli klient jest czysty.

    Nie, te 7 lat to Ci Herald wyjaśnił, a wystarczy że ma miejsce
    "postępowanie" aby czas się w sposób nieokreślony wydłużył.
    Do tego byle ZUS to 10 lat (++)

    I to tylko z p. widzenia *klienta*.
    Wskaż proszę przepis który nakazuje usunięcie danych klienta
    (w odróżnieniu od ew. zakazu posłużenia się tymi danymi w określonych
    celach!)

    > Wszakże nawet czasokres zainteresowania fiskusa jest ograniczony.

    Jest, ale IMO atakujesz problem od złej strony - "rozumowej", czyli
    "muszą trzymać bo wiemy że *z tego powodu* klientom się przyda".
    Nie obejmuje to ani innych możliwych powodów (których być może
    nie znamy a być może zostały przeoczone - patrz ZUS) ani nie
    określa jawnego nakazu likwidacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-02-17 08:02:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 21:18:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wskaż proszę przepis który nakazuje usunięcie danych klienta

    GIODO zaczyna ostatnio gonić usługodawców, którzy przetrzymują dane po
    zakończeniu wykonywania jakiejś tam umowy. Ostatnio było w sprawie
    telefonicznych rezerwacji biletów w kinach.
    Umowa skończona, dane do usunięcia, chyba że przepis pozwala na dłuższą
    ich retencję.