  • 1. Data: 2007-03-11 23:06:37
    Temat: Absolwent studiów a WKU
    Od: knowacki<k...@t...pl>

    Witam, W 2006 roku ukończyłem studia magisterskie, w lutym 2007 z racji starania
    sie o kredyt zgłosiłem się do WKU w celu uregulowania stosunku do służby
    wojskowej. Pani na wstępie zapytała mnie czy nie otrzymałem wezwania? W
    momenicie gdy odpowiedziałem że nie , poinformowała mnie ,że gdybym stawił się
    do końca stycznia 2007 to zostałbym przeniesiony do rezerwy.Jednak teraz w
    kazdej chwili mogę być wezwany na 3 miesięczne przeszkolenie.Na nic zdały się
    zapytania o rejestr pocztowy z którego by wynikało kto odebrał poczte kiedy ją
    dostarczono... Pani powiedziała że to mój obowiązek żeby stawić się w ciągu 14
    dni od uzyskania dyplomu. Z mojej strony wygląda to tak , że ktoś dopuścił się
    zaniedbania ( nieprzysłanie wezwania ) a ja jestem pokrzywdzonym bo Art. 50. 2.
    Rektorzy szkół wyższych, dyrektorzy zakładów kształcenia nauczycieli oraz
    dyrektorzy szkół ponadgimnazjalnych, a do dnia 31 sierpnia 2008 r. również
    dyrektorzy szkół ponadpodstawowych są obowiązani zawiadomić, nie później niż
    przed upływem 14 dni, wojskowych komendantów uzupełnień właściwych ze
    względu na miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego
    trwającego ponad dwa miesiące studenta (ucznia) o przyjęciu go do szkoły,
    przewidywanym czasie studiów (nauki), powtarzaniu roku lub semestru studiów
    (nauki), skreśleniu z listy studentów (uczniów), wydaleniu oraz o ukończeniu przez
    niego studiów (nauki). Jeśli tylko ktoś wie jak to wygląda ze strony prawnej
    wygląda to proszę o odpowiedz. dziękuję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-03-12 18:02:34
    Temat: Re: Absolwent studiów a WKU
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

> [...]
    > się
    > do końca stycznia 2007 to zostałbym przeniesiony do rezerwy.Jednak teraz w

    Art. 93.
    2. Poborowych powołuje się do odbycia przeszkolenia wojskowego nie później
    niż w ciągu dwunastu miesięcy od dnia otrzymania zawiadomienia przez
    wojskowego komendanta uzupełnień o tym, że stali się oni absolwentami szkół
    wyższych.",

    Więc, jesli potrafisz udowodnić to, że WKU wiedziało, że jesteś absolwentem
    i przez ten rok cię nie powołali to powinieneś zostać rezerwistą.
    --
    ---==[ krzymek ]==---