  • 1. Data: 2002-10-08 19:11:52
    Temat: Absolwenci szkół wyższych do rezerwy
    Od: j...@p...onet.pl

    Oto treść najnowszego rozporządzenia nakazującego przeniesienie do rezerwy
    absolwentów szkół wyższych oraz niektórych grup poborowych. Niedowiarkom
    polecam stronę MON.
    ______
    Jupraw

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
    z dnia 8 października 2002 r.
    w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy.
    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 2 1 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2 2002 r. Nr 21. poz. 205,
    Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 732, Nr 113. poz. 984 i 985, Nr 156 , poz. 1301 i
    Nr 166. poz. 1363) zarządza się, co następuje:

    §1.
    Rozporządzenie określa przeniesienie części poborowych, w tym również
    absolwentów szkół wyższych, do rezerwy bez odbycia zasadniczej służby wojskowej
    lub przeszkolenia wojskowego, przed ukończeniem przez nich dwudziestu czterech
    i dwudziestu ośmiu lat życia.

    §2.
    Wojskowi komendanci uzupełnień do dnia 31 grudnia 2002 r., przeniosą do rezerwy
    bez odbycia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego
    poborowych:

    1) przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej lub służby w obronie
    cywilnej, urodzonych w roku 1980 oraz starszych, którzy;

    a) posiadają na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub osoby, względem
    których poborowych obciąża obowiązek alimentacyjny i pozostają z nimi we
    wspólnym gospodarstwie domowym, jeżeli ich łączny dochód z jakiegokolwiek tytułu
    jest niższy od najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników, określonego przez
    ministra właściwego do spraw pracy na podstawie Kodeksu pracy,

    b) nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli
    z dwuletnim albo większym opóźnieniem, bądź ukończyli szkołę specjalną,

    c) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od trzech lat;

    2) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia
    przeszkolenia wojskowego, którzy w 2002 r. lub wcześniej ukończyli ostatni rok
    nauki przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    wyższych zawodowych (uzyskali absolutorium).

    §3.
    1. Poborowych, o których mowa w § 2 pkt. 1 lit. a. przenosi się do rezerwy po
    złożeniu przez nich udokumentowanego wniosku w tej sprawie.

    2. Poborowych, o których mowa w § 2. przenosi się do rezerwy również w
    przypadku, jeżeli orzeczeniem właściwej komisji lekarskiej zostali uznani za
    czasowo niezdolnych do służby wojskowej.

    3. Poborowych, o których mowa w § 2. korzystających z odroczenia zasadniczej
    służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego, przenosi się do rezerwy po
    złożeniu przez nich wniosku w sprawie uchylenia decyzji o tym odroczeniu i o
    przeniesienie do rezerwy.

    §4.
    Przepisów § 2 nie stosuje się do poborowych, którzy zostali skierowani do służby
    zastępczej.

    §5.
    Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 22 października 2002 r. i obowiązuje do
    dnia 31 grudnia 2002 r.

    MINISTER OBRONY NARODOWEJ

  • 2. Data: 2002-10-10 11:34:30
    Temat: Re: Absolwenci szkół wyższych do rezerwy
    Od: "Michal Wroblewski" <m...@k...mediaclub.pl>

    Jestem z rocznika 76 od dwoch lat jestem zonaty, bez dzieci, mam odroczenie
    do 2002 roku ze wzgledu na nauke, w tym roku powinienem skonczyc studia li
    cencjackie, jednak z braku funduszy musialem przerwac nauke na V semestrze.
    Mieszkamy z zona sami, oboje pracujemy moje wynagrodzenie wynosi 760zl bru
    tto, a mojej zony 380zl brutto1/2 etatu. Czy moja sytuacja jest wystarczaj
    aca, zeby ubiegac sie o przeniesienie do rezerwy?

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam szanownych grupowiczow.
    Michal

  • 3. Data: 2002-10-10 12:30:56
    Od: "Tomasz \"Jakubek\" Jakubowski" <j...@p...net>

    On 8 Oct 2002 21:11:52 +0200, j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >nauki przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    >wyższych zawodowych (uzyskali absolutorium).

    Czy to oznacza ze student studiow wieczorowych, ktory zdobyl tytul mgr
    inz. dwustopniowo (tzn. najpierw licencjat a potem od razu mgr inz bez
    egzaminow na tej samej uczelni, tak jakby cd.) moze sie starac o
    przeniesienie do rezerwy, czy to mu sie nie uda? Moze inaczej czy
    takie studia uznaje sie jako jednolite.

> [...]
    >złożeniu przez nich wniosku w sprawie uchylenia decyzji o tym odroczeniu i o

    Czy ktos wie czy jest jakis standardowy wniosek, czy kazdy sobie
    rzepke skrobie?

    --
    Tomasz "Jakubek" Jakubowski
    gg: 37967

  • 4. Data: 2002-10-10 13:20:36
    Od: "KrzysiekD" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > egzaminow na tej samej uczelni, tak jakby cd.) moze sie starac o
    > przeniesienie do rezerwy, czy to mu sie nie uda? Moze inaczej czy

    LICZY SIĘ TO, ŻE UKOŃCZYŁEŚ STUDIA (JESTEŚ ABSOLWENTEM) TEGO ROKU (2002) I
    SIĘ OBRONIŁEŚ (ABSOLUTORIUM), NIE CHODZI TU O TO JAKI TYTUŁ UZYSKAŁEŚ.

    > Czy ktos wie czy jest jakis standardowy wniosek, czy kazdy sobie
    > rzepke skrobie?
    JEŻELI O TO CHODZI, TO JA BYŁEM W WKU I POWIEDZIELI MI, ŻE NIC SIĘ NIE
    PISZE, TYLKO ŻEBY (PO DNIU WEJŚCIA W ŻYCIE NOWEGO ROZPORZĄDZENIE - TO O
    PRZENIESIENIU DO REZERWY - TJ 22 PAŻDZIERNIKA 2002) PRZYJŚĆ DO WKU Z
    KSIĄŻECZKĄ WOJSKOWĄ, A ONI WPISZĄ REZERWE.

    POZDROWIONKA
    KRZYSIEKD
    GG 1246518

  • 5. Data: 2002-10-10 23:28:47
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > LICZY SIĘ TO, ŻE UKOŃCZYŁEŚ STUDIA (JESTEŚ ABSOLWENTEM) TEGO ROKU (2002) I
    > SIĘ OBRONIŁEŚ (ABSOLUTORIUM), NIE CHODZI TU O TO JAKI TYTUŁ UZYSKAŁEŚ.
    czyli wszyscy tegoroczni absolwenci praktycznie sa przenoszeni do rezerwy?

> [...]
    > PRZENIESIENIU DO REZERWY - TJ 22 PAŻDZIERNIKA 2002) PRZYJŚĆ DO WKU Z
    > KSIĄŻECZKĄ WOJSKOWĄ, A ONI WPISZĄ REZERWE.
    jestes tegorocznym absolwentem? slyszalem ze to dotyczylo tylko
    zeszlorocznych (jakas ustawa tez z pazdziernika ale 2001r)

  • 6. Data: 2002-10-11 06:37:54
    Od: "KrzysiekD" <d...@p...onet.pl>

    > czyli wszyscy tegoroczni absolwenci praktycznie sa przenoszeni do rezerwy?

    TAK MASZ RACJĘ, W TAMTYM ROKU (2001) BYŁO TAKIE ROZPORZĄDZENIE MON, ALE JUŻ
    TERAZ JEST NOWE DOTYCZĄCE ABSOLWENTÓW TEGO ROKU (2002) WSZYSTKICH KTÓRZY SIĘ
    OBRONILI, DLA SPRAWDZENIA WEJDŹ NA STRONĘ
    http://www.wp.mil.pl/aktualnosci/1_n.htm
    TAM JEST NOWE, KTÓRE WEJDZIE W ŻYCIE 22 PAŹDZIERNIKA 2002

    > jestes tegorocznym absolwentem? slyszalem ze to dotyczylo tylko
    > zeszlorocznych (jakas ustawa tez z pazdziernika ale 2001r)

    TAK JESTEM TEGOROCZNYM ABSOLWENTEM I BYŁEM W WKU I SIĘ DOWIADYWAŁEM, SAMI MI
    POWIEDZIELI, ŻE WYJDZIE NOWE ROZPORZĄDZENIE I WYSZŁO

    POZDRAWIAM
    KRZYSIEKD

  • 7. Data: 2002-10-11 07:22:48
    Od: "Tomasz \"Jakubek\" Jakubowski" <j...@p...net>

    On Fri, 11 Oct 2002 08:37:54 +0200, "KrzysiekD"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >OBRONILI, DLA SPRAWDZENIA WEJDŹ NA STRONĘ
    >http://www.wp.mil.pl/aktualnosci/1_n.htm
    >TAM JEST NOWE, KTÓRE WEJDZIE W ŻYCIE 22 PAŹDZIERNIKA 2002

    Prosba, nie krzycz ;-) a po drugie nikt mi nie odpowiedzial na temat
    wlasciwie. Co to znaczy srudia JEDNOLITE. Czy laczone licencjat +
    uzupelniajace magistersko inzynierskie to sa jednolite, czy nie i czy
    taki absolwent sie lapie na to rozporzadzenie, czy nie.

    --
    Tomasz "Jakubek" Jakubowski
    gg: 37967

  • 8. Data: 2002-10-11 07:58:19
    Od: "KrzysiekD" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzupelniajace magistersko inzynierskie to sa jednolite, czy nie i czy
    > taki absolwent sie lapie na to rozporzadzenie, czy nie.

    SAM LICENCJAT PRZEZ PRAWO I ORZECZNICTWO JEST TRAKTOWANY JAKO WYKSZTAŁCENIE
    WYŻSZE, HMMM ALE JEŻELI CHODZI O SŁOWO "JEDNOLITE" TO KURCZE NIE WIEM :)
    MOŻE (BEZ POŚLIZGU ;) )
    ale chyba, jednolite to są takie: 5-letnie mgr lub mgr inż, bez łączenia
    lic+sum, w końcu gdyby chodziło ogólnie o samo ukończenie stódiów wyższych,
    to nie dopisywaliby: "jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych (uzyskali absolutorium)." ale przecież licencjat to też studia
    zawodowe?
    O kurcze, z mojej własnej interpretacji wynika, że mogą mnie jeszcze zabrać
    do woja. Ja właśnie obroniłem licencjat w tym roku.
    no nic zobaczy się w praniu, po 22 paźdź. pójdę i wyjaśnię, na szczęście
    zacząłem SUM.

    Pozdrawiam
    KrzysiekD

  • 9. Data: 2002-10-11 08:54:51
    Od: "Tomasz \"Jakubek\" Jakubowski" <j...@p...net>

    On Fri, 11 Oct 2002 09:58:19 +0200, "KrzysiekD"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    >O kurcze, z mojej własnej interpretacji wynika, że mogą mnie jeszcze zabrać
    >do woja. Ja właśnie obroniłem licencjat w tym roku.

    No wlasnie, ja zdobylem licencjata w 1999 i w 1999 zaczalem SUM (na
    tym samym kierunku, na tej samej uczelni, na tym samym wydziale, bez
    egzaminow). Obronilem mgr inz w lipcu tego roku. I teraz pytanie sa
    to jednolite czy nie i co to wogole oznacza? ;-)

    --
    Tomasz "Jakubek" Jakubowski
    gg: 37967

  • 10. Data: 2002-10-11 14:52:32
    Od: "Tomasz \"Jakubek\" Jakubowski" <j...@p...net>

    On Fri, 11 Oct 2002 10:54:51 +0200, "Tomasz \"Jakubek\" Jakubowski"
    <j...@p...net> wrote:

> [...]
    >egzaminow). Obronilem mgr inz w lipcu tego roku. I teraz pytanie sa
    >to jednolite czy nie i co to wogole oznacza? ;-)

    Dowiedzialem sie w Biurze Prawnym MON ze studiow uzupelniajacych to
    nie obowiazuje. A teraz dlaczego. Aby byc na uzupelniajacych trzeba
    wczesniej przejsc przez wyzsze zawodowe, prawda? No wlasnie, a Ci sa
    zwolnieni ze sluzby. I tak w moim przypadku jesli urodzilem sie przed
    1981 i obronilem swojego licencjata w 1999 to podchodze pod to
    rozporzadzenie i z dniem 22 pazdziernika moge poprosic o wpis do
    rezerwy.

    --
    Tomasz "Jakubek" Jakubowski
    gg: 37967