  • 21. Data: 2002-08-28 22:56:40
    Temat: Re: ALIMENTY
    Od: "saszkin" <s...@w...pl>

    [ciach]
    > ..... sąd po zbadaniu faktów i dowodów może wydac
    > uchylające lub oddalające orzeczenie...

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź.
    Przekazuję pytania moich znajomych (realne przypadki) a ja
    mam dostęp do inetu.

    I jeszcze inny przypadek podobnej natury.
    Również pełnoletni, osiągający dochody, uczący się
    w systemie dziennym.
    Po doręczenia pozwu (wyprzedzającego) o uchylenie obowiązku alimentacyjnego
    na 4 m-ce przed ukonczeniem szkoly (jako że sprawy tego
    typu trwają dość długo) natychmiast przestał uczęszczać do szkoły.
    Chce teraz powtarzać ostani rok nauki, byle tylko "dołożyć" ojcu.
    Na powyższe fakty (porzucenia szkoły) są dowody.

    Czy i w tym przypadku nie można liczyć na uchylenie obow. aliment. ????
    Zdaje się że jest wykladnia SN umożliwiająca wydanie przychylnego dla
    powoda orzeczenia ?
    Z góry serdecznie dziekuję
    --
    saszkin

  • 22. Data: 2002-08-29 09:42:25
    Temat: Re: ALIMENTY - dywagacje
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Sandra wrote:

    > Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl_to_nie> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:X...@1...110
    .120.9...

    > przepraszam ,że mnie poniosło ale ma powtarzam jeszcze raz ,że ma prawo
    > wnieść do sądu o zmiane orzeczenia odn. wysokości alimentów czyli obniżenie
    > , wykazując swoją sytuacje i to ,że matka ma obowiązek tez łożyć na swoje
    > dziecko ... w takich sytuacjach sąd przychyla sie do obniżen i nie mówie
    > sobie tego od tak sobie ja to wiem ...

    ależ ja wcale temu nie przeczę.
    tak tylko wspominam, że moim zdaniem takie orzeczenie jest wydane bez
    podstawy prawnej - bo - moim zdaniem - zmiana statusu majątkowego matki
    nie spełnia przesłanek ze 135 § 1 k.r.i o.

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 23. Data: 2002-08-29 12:23:48
    Temat: Odp: ALIMENTY - dywagacje
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <stern@im_Himmel.de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3D6DEC81.8010302@im_Himmel.de...

    > nie spełnia przesłanek ze 135 § 1 k.r.i o.

    w dosłownym znaczeniu nie ...ale sąd jeszcze ma wykładnie do art.
    zamieszczonych w kodeksach

    Sandra