  • Data: 2004-07-04 13:34:10
    Temat: 3 pytanka...
    Od: "SloMa" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam pare pytanek pod egzamin z prawa gospodarczego.
    Moze znajdzie sie osoba, ktora potrafi rozwiac moje watpliwosci.
    1) Ubezpieczenia - Wszelkie kwestie zwiazane z ubezpieczeniami reguluje
    Kodeks Cywilny, czy tez jest jakas ustawa o ubezpieczeniach?

    2) Spolka partnerska
    Czy partner wchodzacy do spolki partnerskiej odpowiada za zobowiazania
    spolki sprzed jego wejscia?
    - wiem, ze nie odpowiada za zobowiazania plynace z tytulu wykonywania
    wolnego zawodu przez partnerow.
    - odpowiada natomiast za dzialania nie zwiazane z dzialalnoscia spolki - np.
    oplaty za czynsz itp.
    Jak to jest z zobowiazaniami wstecznymi???

    3)Czy spolka osobowa moze sie polaczyc ze spolka kapitalowa? Jesli tak,
    jakie wtedy przepisy obowiazuja dla powstalego tworu?

    Z gory dzieki