    From: "SloMa" <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 3 pytanka...
    Date: Sun, 4 Jul 2004 15:34:10 +0200
    Sender: t...@a...pl@santocka-nat.espol.com.pl

    Witam.
    Mam pare pytanek pod egzamin z prawa gospodarczego.
    Moze znajdzie sie osoba, ktora potrafi rozwiac moje watpliwosci.
    1) Ubezpieczenia - Wszelkie kwestie zwiazane z ubezpieczeniami reguluje
    Kodeks Cywilny, czy tez jest jakas ustawa o ubezpieczeniach?

    2) Spolka partnerska
    Czy partner wchodzacy do spolki partnerskiej odpowiada za zobowiazania
    spolki sprzed jego wejscia?
    - wiem, ze nie odpowiada za zobowiazania plynace z tytulu wykonywania
    wolnego zawodu przez partnerow.
    - odpowiada natomiast za dzialania nie zwiazane z dzialalnoscia spolki - np.
    oplaty za czynsz itp.
    Jak to jest z zobowiazaniami wstecznymi???

    3)Czy spolka osobowa moze sie polaczyc ze spolka kapitalowa? Jesli tak,
    jakie wtedy przepisy obowiazuja dla powstalego tworu?

    Z gory dzieki