  • 1. Data: 2009-02-09 09:54:06
    Temat: 288 kk - uszkodzenie cudzego mienia - pytanie
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <M...@g...com>

    Witam,

    w wyniku głupiej historii jestem oskarżony o 288 kk (zniszczenie
    cudzego mienia powyżej dwóstu iluś złotych, ale mniejszej niż 50 000).

    Chciałem się kontaktować z poszkodowanym, prokuratura kazała czekać aż
    skńczy z papierami (aktem oskarżenia), nie było mnie chwilę w domu i
    bęc - w skrzynce kilka awizo. W tydzień dokończyli sprawę (a wisiało
    kilka miesięcy) i wysłali akt oskarżenia do sądu. Podejrzewam że ktoś
    chce na mnie poprawić swoje wyniki ;) (choć wcale mi nie do śmiechu).

    Wciaz chce skontaktowac z poszkodowanym (teraz juz wiem z akty
    oskarzenia kto to) i naprawic szkode - czy moze on w takiej sytuacji
    wycofac sprawe z sadu? do kiedy moze to zrobic? jak to zrobic?

    Ratunku

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2009-02-09 12:45:31
    Temat: Re: 288 kk - uszkodzenie cudzego mienia - pytanie
    Od: kam <...@...pl>

    http://wszystkoplynie.blogspot.com/ pisze:
    > Wciaz chce skontaktowac z poszkodowanym (teraz juz wiem z akty
    > oskarzenia kto to) i naprawic szkode - czy moze on w takiej sytuacji
    > wycofac sprawe z sadu?

    może (dokładniej cofnąć wniosek o ściganie, co wymaga zgody sądu, ale
    raczej można na nią liczyć)

    > do kiedy moze to zrobic?

    do czasu odczytania aktu oskarżenia na rozprawie, ale radziłbym się
    spieszyć, bo rozprawy raczej nie będzie tylko dostaniesz wyrok nakazowy

    > jak to zrobic?

    porozumieć się z pokrzywdzonym? odrobina wyobraźni

    KG

  • 3. Data: 2009-02-10 14:56:12
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <M...@g...com>

    On 9 Lut, 13:45, kam <k...@...pl> wrote:

> [...]
    > spieszyć, bo rozprawy raczej nie będzie tylko dostaniesz wyrok nakazowy

    > porozumieć się z pokrzywdzonym? odrobina wyobraźni

    Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Niestety wyobraźni to mi zabrakło,
    stąd problemy...

    Pozdrawiam
    Marcin