  • 1. Data: 2004-08-24 00:24:00
    Temat: Portal internetowy i legitymacja prasowa
    Od: "minik" <s...@s...data.pl>

    Witam.
    Czytalem poprzednie watki na ten temat lecz nie doszukalem sie odpowiedzi.

    Czy portal internetowy nalezacy do firmy prowadzacej dzialalnosc
    gospodarcza, musi spelnic okreslone wymagania aby jego pracownik mogl
    otrzymac od w/w portalu legitymacje prasowa?

    Pozdrawiam, m.

  • 2. Data: 2004-08-24 17:46:36
    Temat: Re: Portal internetowy i legitymacja prasowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "minik" <s...@s...data.pl> napisał w wiadomości

    Musi być prasą. Prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą
    zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku,
    opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w
    szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy
    teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe;
    prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu
    technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz
    tele - i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za
    pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa
    obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się
    działalnością dziennikarską. By móc mieć legitymację prasową trzeba być
    dziennikarzem. Dziennikarzem jest osoba zajmująca się redagowaniem,
    tworzeniem lub przygotowywaniem materiałów prasowych, pozostająca w stosunku
    pracy z redakcją albo zajmująca się taką działalnością na rzecz i z
    upoważnienia redakcji.

    Wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w sądzie wojewódzkim
    właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy, zwanym dalej "organem
    rejestracyjnym". Do postępowania w tych sprawach stosuje się przepisy
    Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, ze zmianami
    wynikającymi z niniejszej ustawy.

    Po dalsze szczegóły odsyłam do Prawa Prasowego, bo jest tam kilka warunków.

  • 3. Data: 2004-08-24 23:39:10
    Od: "minik" <s...@s...data.pl>

    1. Ale tu chodzi tylko i wylacznie o portal internetowy. Przeciez Onet.pl
    nie jest prasa, a legitymacjami pracownicy napewno posluguja sie.

    2. Czy jezeli usune slowo "prasowa" to moge wydac bez rejestracji jako
    prasa?

  • 4. Data: 2004-08-25 19:55:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Ale tu chodzi tylko i wylacznie o portal internetowy. Przeciez Onet.pl
    > nie jest prasa, a legitymacjami pracownicy napewno posluguja sie.

    A czemu uważasz, że nie jest prasą? Przeczytaj definicję zawartą w Prawie
    Prasowym na poczatku. nie pamiętam artykułu. Prasa, to nie tylko gazeta.

    > 2. Czy jezeli usune slowo "prasowa" to moge wydac bez rejestracji jako
    > prasa?

    Możesz jaśniej? Mam rozumieć, ze wystawisz dokument pod tytułem
    "LEGITYMACJA"? No to będzie to legitymacja pracownicza. Na jej podstawie
    możesz swoich pracowników wpuszczać lub nie do firmy. I tu jej moc prawna w
    zakresie dostępu się kończy. No i będzie stanowić dowód na to, że dana osoba
    jest Twoim pracownikiem, więc w sprawach zwykłych może reprezentować Twoją
    firmę. Jak będzie na przykład jabłka sprzedawać na ulicy i powie, ze robi to
    na Twój rachunek jako pracownik, to policjanci jej uwierzą wstępnie i zwrócą
    się do Ciebie o wyjaśnienie tej kwestii. Inne znaczenie takiego dokumentu mi
    do głowy nie przychodzi.

  • 5. Data: 2004-08-26 22:54:28
    Od: "minik" <s...@s...data.pl>

    Ok. Wyjasnie jak najlepiej.

    Jest firma X. Firma X posiada portal Y. Co musi zrobic firma X, aby
    pracownicy portalu Y mogli poslugiwac sie legitymacjami prasowymi?

  • 6. Data: 2004-08-27 18:15:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest firma X. Firma X posiada portal Y. Co musi zrobic firma X, aby
    > pracownicy portalu Y mogli poslugiwac sie legitymacjami prasowymi?

    Odpowiedzi szukaj w ustawie Prawo Prasowe. Już podawałem chyba w tym wątku w
    skrócie. Generalnie portal spełniać warunki uznania za prasę, a firma X musi
    zgłosić prowadzenie jego do Wojewody.

  • 7. Data: 2004-08-28 17:27:15
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    Użytkownik "minik" <s...@s...data.pl> napisał w
    wiadomości news:cglpoe$4hl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    firma X, aby
    > pracownicy portalu Y mogli poslugiwac sie legitymacjami

    Co daje posiadanie legitymacji prasowej ?
    Jak jest wyższość posiadacza takiej legitymacji nad tym,
    który takiej nie posiada ?

    Pozdrawiam
    kw1618