  • 11. Data: 2008-08-13 11:07:26
    Temat: Re: 10% od warto
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Jacek_P pisze:

    > I bardzo dobrze. Bedzie wiedzial, ile kosztuje utrzymanie rodziny,
    > jakie sa rzeczywiste problemy z wychowaniem i nie bedzie
    > sadzil ideologicznych bezsensownych bzdetow z ambony.

    dyskusja idzie w złą stronę, a przynajmniej nie w taką jaką bym chciał :)

  • 12. Data: 2008-08-13 11:27:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w wiadomości
    > A ja spotkałem w liceum księdza, który nie był ani gwałcicielem, ani
    > pedofilem. W dodatku zawsze był miły i gotowy/chętny do rzeczowej
    > dyskusji.

    Też takiego znam. Niestety o reszcie nie można dobrego słowa powiedzieć. ;)

  • 13. Data: 2008-08-13 11:28:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > ksiądz, który uczył mnie religi w liceum ma teraz dziecko z jedną z uczennic i
    > nadal jest księdzem !

    podobny dziś na bash:
    <Pastetto> Pracuje na stacji benzynowej na noce. Zaczalem zmiane,nuda jak (...).
    Nagle wchodzi koles w czarnym garniturze,czarna koszula, laczki, z neseserem w
    rece. Bierze jakies wino i zastanawia sie nad wyborem prezerwatyw.Bierze Durexy
    Extra Safe,podchodzi do kasy w milczeniu, wyciaga stowke, kadzie na ladzie. Daje
    mu reszte, a tu nagle wpada taka siedemnastka i wola:
    "Prosze ksiedza jeszcze chipsy"
    <Pastetto> 3 godziny z szoku wychodzilem...

  • 14. Data: 2008-08-13 11:35:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > I bardzo dobrze. Bedzie wiedzial, ile kosztuje utrzymanie rodziny,
    > jakie sa rzeczywiste problemy z wychowaniem i nie bedzie
    > sadzil ideologicznych bezsensownych bzdetow z ambony.

    Jeszcze mnie wkurza, że wtrącają się do polityki. Ksiądz na osiedlu zawsze mówi
    na kogo głosować. Nie wprost, ale mówi: taka partia zrobiła to i tamto,
    zamieszana jest w to i owo, a ta druga nie. Co gorsze, od kościoła do miejsca
    głosowania to jakieś 70-100m. Zresztą Białystok jest otoczony mafią: jest 37
    kościołów i 28 osiedli.

  • 15. Data: 2008-08-13 14:10:54
    Temat: Re: 10% od wartości nagrobka za możliwość jego postawienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    Skoro miejsce jest wykupione, to moim zdaniem nie ma podstawy prawnej do
    żądania dodatkowej opłaty. Ale poszedł bym do księdza i zapytał grzecznie,
    z czego to wynika. Załóżmy pod legendą, że chcesz sobie to od podatku
    odliczyć przykładowo, by nie robić od razu grandy. jeśli ksiądz powie, ze z
    niczego, to sprawa się skomplikuje.

    Po pierwsze w tym wypadku wygląda na to, że ksiądz popełnia przestępstwo.
    Co najmniej 286 kk doprowadzając do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    Można by było się ZASTANOWIĆ (choćby na tym forum), czy aby w tym wypadku
    nie może być mowy o przestępstwie z art. 194 kk. W art. 8 ustawy o
    cmentarzach i chowaniu zmarłych jest zapis, że tam, gdzie nie ma gminnego
    cmentarza, gmina wyznaniowa ma obowiązek przyjąć bez dyskryminacji inne
    zwłoki do pochówku.

    Po drugie ksiądz w mojej ocenie działa nieetycznie i należałoby zwrócić sie
    z pismem w tej sprawie do biskupa.

  • 16. Data: 2008-08-13 15:54:22
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Po drugie ksiądz w mojej ocenie działa nieetycznie i należałoby zwrócić
    > sie z pismem w tej sprawie do biskupa.

    z tego co słyszałem to taka sytuacja ma miejsce w większości cmentarzy
    parafialnych...

    Krzysiek

  • 17. Data: 2008-08-13 16:26:04
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam
    no ja znam takie 2 rozne cmentarze
    i co ciekawe zarzadzajacy innym to mi powiedzial
    ze tak jest, wiec moze wszystkie ?

    pzdr

  • 18. Data: 2008-08-13 17:28:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > z tego co słyszałem to taka sytuacja ma miejsce w większości cmentarzy
    > parafialnych...

    Zatem na większość cmentarzy postępują nieetycznie i tyle. Jak można
    wymagać ofiary w z góry określonej wysokości od osoby niewierzącej.
    Rozumiem jakąś opłatę administracyjną od miejsca na cmentarzu. Bo przecież
    teren należy do kościoła, a grób jego część zajmuje. Ale po wniesieniu tej
    opłaty teren na 20 lat jest w dyspozycji wykupującego.

  • 19. Data: 2008-08-13 19:00:29
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    qwerty <q...@p...fm> napisali:
    > mu reszte, a tu nagle wpada taka siedemnastka i wola:
    > "Prosze ksiedza jeszcze chipsy"
    ><Pastetto> 3 godziny z szoku wychodzilem...

    Goscia zszokowalo, ze mezczyzna czuje pociag do mlodej dziewczyny?
    Moze jest gejem?

  • 20. Data: 2008-08-13 19:24:44
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > teren należy do kościoła, a grób jego część zajmuje. Ale po wniesieniu tej
    > opłaty teren na 20 lat jest w dyspozycji wykupującego.

    Przez 20 lat w dyspozycji wykupującego jest teren około 3x4 metry. Oprócz
    tego w zarządzie cmentarza pozostają hektary które trzeba ogrodzić, zrobić
    alejki, wywieść śmieci itd.
    Moja rodzina była kiedyś w podobnej sytuacji. Wystarczyła drobna kwota i
    oświadczenie, że więcej nie mamy.

    grzech