  • 31. Data: 2009-04-03 10:52:23
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2009 12:39:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Obraz ma wyglądać dobrze. Jak nie wygląda, to istnieje droga
    > reklamacyjna.

    Reklamacyjna czyli co?
    - "chcę reklamować tv"
    - "przecież działa"
    - "ale w domu nic nie widzę bo pokój się odbija w ekranie"
    - "a... to pewnie nie zgasił pan światła"
    - "jakiego światła - okno mam, w dzień oglądam"
    - "ogląda pan tv przy niezasłoniętym oknie? no proszę pana - więc z
    reklamacją do budowlańców a nie do mnie! Telewizor ma kontrast 1:500 według
    normy ISO 1234 - a ta norma określa warunki panujące w kolorowych ciemniach
    fotograficznych, więc jeśli pan ogląda przy zapalonym świetle to sam jest
    pan sobie winien - telewizor działa dobrze. Do widzenia. Następny proszę!"

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2009-04-03 10:55:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > pan sobie winien - telewizor działa dobrze. Do widzenia. Następny proszę!"

    To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma
    przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-04-03 11:20:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma
    > przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi?

    Bo na internetowy ustawodawca nałożył taki obowiązek?
    Pewnie SŁUSZIE uznając iż są mniejsze szanse, iż klient zobaczy na takim tv
    faktyczny obraz przed zakupem, gdy kupować będzie w necie?

  • 34. Data: 2009-04-03 11:22:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:46
    (autor Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr4pf7$hbs$1@news.onet.pl>):

    > 95 % sklepów internetowych nie ma towaru "na magazynie" tylko sprowadza
    > go po zamówieniu klienta, więc o czym Pan do nas rozmawia?
    > ;-)

    No więc właśnie. I dlatego ten przepis ze zwrotem bez powodu taki sobie
    jest. Powinien być zawężony do ubrań... Inne rzeczy, jak się zna parametry,
    to jakim cudem zwrot?

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2009-04-03 11:22:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:38
    (autor Henry(k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <279xgu5hhdjq$.1fzzdpfbfzjh6$.dlg@40tude.net>):

    No to niech nie kupuje wysyłkowo.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2009-04-03 11:23:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:52
    (autor Henry(k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@4...net>):

> [...]
    > sam jest pan sobie winien - telewizor działa dobrze. Do widzenia. Następny

    A przy zakupie w sklepie co? Dokładnie tak samo... Bo jak kupisz w sklepie,
    to oddania nie ma. A też se w domu nie testujesz.

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2009-04-03 11:24:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 13:20
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr4rek$ncs$1@news.onet.pl>):

    > Bo na internetowy ustawodawca nałożył taki obowiązek?
    > Pewnie SŁUSZIE uznając iż są mniejsze szanse, iż klient zobaczy na takim
    > tv faktyczny obraz przed zakupem, gdy kupować będzie w necie?

    Jakie mniejsze? w sklepie też jajco a nie zobaczysz... Ciekawe gdzie se
    wypróbujesz rzutnik w sklepie?

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2009-04-03 12:16:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.04.2009 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > wasz znak: <gr4rek$ncs$1@news.onet.pl>):
    > Jakie mniejsze? w sklepie też jajco a nie zobaczysz... Ciekawe gdzie se

    To egzekwuj to zobaczenie. Masz takie prawo. IH pomoże.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2009-04-03 12:22:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2009 13:22:29 +0200, Tristan napisał(a):

    > No to niech nie kupuje wysyłkowo.

    A firmy niech nie sprzedają wysyłkowo ;-)

    Większość znajomych wolała by kupić normalnie w sklepie. I ja też
    co mogę to kupuję - nie patrzę że jest parę złotych drożej. Ale
    pewnych rzeczy po prostu się nie da, bo nie ma takiego wyboru, albo
    w ogóle nic nie ma. Chciałem ostatnio kupić sobie latarkę - porządnej
    diodowej nie widziałem nigdzie - został tylko zakup wysyłkowy
    (lub wyjazd do innego miasta).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 40. Data: 2009-04-03 12:28:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2009 12:55:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma
    > przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi?

    Z powodu braku powodu ;-)

    "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży
    odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie
    wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."

    Więc przynajmniej w teorii masz szansę zapoznać się dokładniej
    z produktem.
    A praktyka swoją drogą, ale to już inna bajka...
    btw: http://tinyurl.com/dm92d6

    Pozdrawiam,
    Henry