  • 1. Data: 2009-04-02 08:02:57
    Temat: akt notarialny- czy prawidlowy?
    Od: Krzysiek <n...@v...pl>

    Witam,

    w naszej wspolnocie jedna rodzina wykupila strych,
    za zgoda oczywiscie wszystkich czlonkow wspolnoty.
    poniewaz strych byl czescia wspolna i kazdy mial
    tam jakies udzialy- nalezy kazdemu zmienic akt
    notarialny.
    akt notarialny, ktory posiadam obecnie, wyglada tak,
    ze jest na nim poswiadczona sprzedaz mieszkania-
    czyli jest sprzedajacy i kupujacy (ja).
    nowy akt notarialny, sporzadzony na okolicznosc
    adaptacji strychu, wyglada tak, ze wypisani
    sa wszyscy czlonkowie wspolnoty i informacja, ze zgadzamy
    sie aby jedna rodzina przejela ten strych, co zmniejsza
    nasze udzialy w czesciach wspolnych.

    pytanie- czy taki akt notarialny jest sensowny? czy
    nie powinien to byc jakis osobny dokument dla kazdego
    czlonka wspolnoty? ja niedlugo chce sprzedac to mieszkanie
    i nie chce przy sprzedazy ciagnac wszystkich wymienionych
    w akcie osob do notariusza przy sprzedazy.

    prosze o informacje, jak wygladac powinien wlasciwy akt

    pozdrawiam,
    krzysiek

  • 2. Data: 2009-04-02 08:43:41
    Temat: Re: akt notarialny- czy prawidlowy?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysiek wyskrobał(a):
> [...]
    > i nie chce przy sprzedazy ciagnac wszystkich wymienionych
    > w akcie osob do notariusza przy sprzedazy.

    Ale dlaczego jeden dokument? Strych był współwłasnością wszystkich członków
    wspólnoty i jako współwłaściciele sprzedaliście to jednemu z członków
    wspólnoty. Rozumiem, że pod tym aktem się podpisaliście wszyscy. Ten akt
    będzie podstawą zmian wpisów w księgach wieczystych nieruchomości wszystkich
    mieszkańców. Jak będziesz sprzedawał mieszkanie, to w akcie, na podstawie
    którego kupiłeś mieszkanie, będziesz miał inne udziały, a w księgach
    wieczystych - inne. Możesz uprzedzić o tym kupującego, ale po pierwsze - to
    jego zmartwienie, by się dowiedzieć, a po drugie - chyba nie będzie to miało
    decydującego znaczenia.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-04-02 08:48:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    .B:artek. pisze:

> [...]
    > uprzedzić o tym kupującego, ale po pierwsze - to jego zmartwienie, by
    > się dowiedzieć, a po drugie - chyba nie będzie to miało decydującego

    Zwłaszcza, że akt kupna mieszkania przy jego sprzedaży jest zbędny. :)

    --
    spp