Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o odpadach wydobywczych oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o odpadach wydobywczych oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 717
- Data wpłynięcia: 2012-09-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o odpadach wydobywczych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-11-16
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1513
717
Projektowane rozporządzenie zawiera przepisy techniczne i podlega notyfikacji
Komisji Europejskiej zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
6
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Przepisy rozporządzenia dotyczą podmiotów gospodarujących odpadami
wydobywczymi.
2. Konsultacje
Projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na
ogólnodostępnej stronie internetowej Ministerstwa Środowiska oraz zostanie przesłany
w ramach konsultacji, do zainteresowanych instytucji naukowo-badawczych,
izb gospodarczych, wojewódzkich służb ochrony środowiska i organizacji pozarządowych
wskazanych poniżej.
I. Lista stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców, związków zawodowych oraz instytucji
naukowo-badawczych, do których zostanie przesłany projekt rozporządzenia w celu
konsultacji:
1) NSZZ „Solidarność”,
2) Forum Związków Zawodowych,
3) OPZZ,
4) Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego,
5) Państwowa Rada Ochrony Środowiska,
6) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
7) Konfederacja Pracodawców Polskich,
8) Business Centre Club – Związek Pracodawców,
9) Związek Rzemiosła Polskiego,
10) Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami,
11) Centrum Prawa Ekologicznego,
12) Polski Klub Ekologiczny,
13) Stowarzyszenie Polskich Przedsiębiorców Gospodarki Odpadami,
14) Krajowa Izba Gospodarcza,
15) Polska Izba Ekologii,
16) Polska Izba Gospodarki Odpadami,
17) Krajowa Izba Gospodarki Odpadami,
18) Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego,
19) Porozumienie Producentów Węgla Brunatnego,
20) Polski Związek Producentów Kruszyw,
21) Stowarzyszenie Producentów Cementu,
22) Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa,
23) Związek Pracodawców Polska Miedź,
24) Państwowa Agencja Atomistyki,
25) Instytut na Rzecz Ekorozwoju,
26) Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach,
27) Instytut Ochrony Środowiska,
28) Państwowy Instytut Geologiczny,
29) Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie,
7
30) Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych,
31) Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego,
32) Biuro do spraw substancji chemicznych.
II. Lista organów, do których zostanie przesłany projekt rozporządzenia w ramach
konsultacji:
1) marszałkowie województw,
2) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
3) Główny Inspektor Ochrony Środowiska,
4) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska,
5) Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,
6) Dyrektorzy Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej,
7) Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
8) Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych,
9) Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.
3. Wpływ regulacji na:
a)
sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Rozporządzenie nie wpływa na budżet państwa oraz budżety jednostek samorządu
terytorialnego.
b)
rynek pracy
Rozporządzenie nie wpływa na rynek pracy.
c)
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Rozporządzenie nie wpływa na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
d)
sytuację i rozwój regionalny
Przyjęcie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
e)
wpływ na ochronę środowiska
Przepisy rozporządzenia określają charakterystykę odpadów wydobywczych, która
przyczyni się do racjonalnego gospodarowania odpadami wydobywczymi, określając
ewentualne negatywne skutki ich oddziaływania na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi
a także wskaże kierunki działań zapobiegające niekorzystnemu oddziaływaniu odpadów
wydobywczych na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi.
W związku z powyższym rozporządzenie może w istotny sposób przyczynić się do poprawy
stanu środowiska.
4. Wskazanie źródeł finansowania
Rozporządzenie nie pociąga za sobą dodatkowych wydatków poza istniejącymi w aktualnie
obowiązującym stanie prawnym.
08/07rch
8
Komisji Europejskiej zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
6
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Przepisy rozporządzenia dotyczą podmiotów gospodarujących odpadami
wydobywczymi.
2. Konsultacje
Projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na
ogólnodostępnej stronie internetowej Ministerstwa Środowiska oraz zostanie przesłany
w ramach konsultacji, do zainteresowanych instytucji naukowo-badawczych,
izb gospodarczych, wojewódzkich służb ochrony środowiska i organizacji pozarządowych
wskazanych poniżej.
I. Lista stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców, związków zawodowych oraz instytucji
naukowo-badawczych, do których zostanie przesłany projekt rozporządzenia w celu
konsultacji:
1) NSZZ „Solidarność”,
2) Forum Związków Zawodowych,
3) OPZZ,
4) Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego,
5) Państwowa Rada Ochrony Środowiska,
6) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
7) Konfederacja Pracodawców Polskich,
8) Business Centre Club – Związek Pracodawców,
9) Związek Rzemiosła Polskiego,
10) Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami,
11) Centrum Prawa Ekologicznego,
12) Polski Klub Ekologiczny,
13) Stowarzyszenie Polskich Przedsiębiorców Gospodarki Odpadami,
14) Krajowa Izba Gospodarcza,
15) Polska Izba Ekologii,
16) Polska Izba Gospodarki Odpadami,
17) Krajowa Izba Gospodarki Odpadami,
18) Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego,
19) Porozumienie Producentów Węgla Brunatnego,
20) Polski Związek Producentów Kruszyw,
21) Stowarzyszenie Producentów Cementu,
22) Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa,
23) Związek Pracodawców Polska Miedź,
24) Państwowa Agencja Atomistyki,
25) Instytut na Rzecz Ekorozwoju,
26) Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach,
27) Instytut Ochrony Środowiska,
28) Państwowy Instytut Geologiczny,
29) Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie,
7
30) Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych,
31) Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego,
32) Biuro do spraw substancji chemicznych.
II. Lista organów, do których zostanie przesłany projekt rozporządzenia w ramach
konsultacji:
1) marszałkowie województw,
2) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
3) Główny Inspektor Ochrony Środowiska,
4) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska,
5) Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,
6) Dyrektorzy Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej,
7) Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
8) Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych,
9) Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.
3. Wpływ regulacji na:
a)
sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Rozporządzenie nie wpływa na budżet państwa oraz budżety jednostek samorządu
terytorialnego.
b)
rynek pracy
Rozporządzenie nie wpływa na rynek pracy.
c)
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Rozporządzenie nie wpływa na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
d)
sytuację i rozwój regionalny
Przyjęcie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
e)
wpływ na ochronę środowiska
Przepisy rozporządzenia określają charakterystykę odpadów wydobywczych, która
przyczyni się do racjonalnego gospodarowania odpadami wydobywczymi, określając
ewentualne negatywne skutki ich oddziaływania na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi
a także wskaże kierunki działań zapobiegające niekorzystnemu oddziaływaniu odpadów
wydobywczych na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi.
W związku z powyższym rozporządzenie może w istotny sposób przyczynić się do poprawy
stanu środowiska.
4. Wskazanie źródeł finansowania
Rozporządzenie nie pociąga za sobą dodatkowych wydatków poza istniejącymi w aktualnie
obowiązującym stanie prawnym.
08/07rch
8
Dokumenty związane z tym projektem:
- 717 › Pobierz plik