eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o weterynaryjnej kontroli granicznej oraz ustawy - Prawo pocztowe

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o weterynaryjnej kontroli granicznej oraz ustawy - Prawo pocztowe

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o weterynaryjnej kontroli granicznej oraz ustawy - Prawo pocztowe

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 601
  • Data wpłynięcia: 2012-07-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o weterynaryjnej kontroli granicznej oraz ustawy - Prawo pocztowe
  • data uchwalenia: 2012-09-14
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1194

601

Art. 4
Informacje, które międzynarodowi przewo nicy osób



i podmioty wiadczące usługi pocztowe powinni
przekazywać swoim klientom

Informacje, które międzynarodowi przewoźnicy osób i N
podmioty
świadczące usługi pocztowe powinni
przekazywać swoim klientom
Międzynarodowi przewoźnicy osób, w tym operatorzy
transportu powietrznego i morskiego oraz biura podróży,
jak również podmioty świadczące usługi pocztowe,
powinni zwracać uwagę swoich klientów na zasady
ustanowione w niniejszym rozporządzeniu, w
szczególności poprzez przekazywanie informacji
określonych w załącznikach III i IV, zgodnie z art. 3.

Art. 5
Kontrole




1. Właściwy organ lub właściwe organy, a także organy T
Art.1
Art. 1. W ustawie z dnia 27 sierpnia 2003 r. o
przeprowadzające kontrole urzędowe, we współpracy z
pkt 2
weterynaryjnej kontroli granicznej (Dz. U. Nr 165, poz.
operatorami transportu wodnego i powietrznego oraz
lit. c
1590, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
operatorami odpowiedzialnymi za pozostałe punkty

2) w art. 2:
wprowadzenia osobistych przesyłek produktów

c) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
pochodzenia zwierzęcego, przeprowadzają skuteczne
6. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej organ celny
kontrole w punktach wprowadzenia na terytorium
albo organ administracji państwowej upoważniony do
Wspólnoty.

wykonywania niektórych zadań organów celnych


zgodnie z przepisami prawa celnego jest właściwym


organem w rozumieniu art. 5 ust. 1 oraz art. 6


rozporządzenia nr 206/2009.”;






2. Celem kontroli przewidzianych w ust. 1 jest N
wykrywanie osobistych przesyłek produktów

pochodzenia zwierzęcego oraz sprawdzanie, czy
spełnione są warunki określone w art. 2.



3. Kontrole, o których mowa w ust. 1, mogą być N
organizowane w oparciu o podejście oparte na ocenie
ryzyka, w tym, jeżeli właściwy organ państwa
członkowskiego uzna to za konieczne, z zastosowaniem
skutecznych środków wykrywania, takich jak urządzenia
detekcyjne i psy policyjne, w celu monitorowania dużej
ilości bagażu osobistego pod kątem obecności
osobistych przesyłek produktów pochodzenia
zwierzęcego.

Art. 6
Kary




1. Właściwy organ lub właściwe organy, które T
Art.1
Art. 1. W ustawie z dnia 27 sierpnia 2003 r. o
przeprowadzają kontrole urzędowe:

pkt 2
weterynaryjnej kontroli granicznej (Dz. U. Nr 165, poz.
a) wskazują osobiste przesyłki, które naruszają zasady
lit. c
1590, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
ustanowione w niniejszym rozporządzeniu;


2) w art. 2:
b) przejmują i niszczą takie przesyłki zgodnie z

c) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
przepisami prawa krajowego.


6. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej organ celny



albo organ administracji państwowej upoważniony do



wykonywania niektórych zadań organów celnych



zgodnie z przepisami prawa celnego jest właściwym



organem w rozumieniu art. 5 ust. 1 oraz art. 6



rozporządzenia nr 206/2009.”;








2. Właściwy organ lub właściwe organy, które T
Art.1
6) w art. 47 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
przeprowadzają kontrole urzędowe, mogą obciążać
pkt 6
,,Kto, będąc osobą odpowiedzialną za przesyłkę, z
kosztami osobę odpowiedzialną za każdą osobistą

wyłączeniem osobistych przesyłek produktów
przesyłkę, która zostanie uznana za naruszającą zasady

pochodzenia zwierzęcego:”.
ustanowione w niniejszym rozporządzeniu, lub nakładać


na nią kary.







3. Państwa członkowskie dopilnowują, aby w przepisach T
Art.1
5) w art. 44 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
krajowych mających zastosowanie w przypadku
pkt 5
,,4. Koszty, o których mowa w art. 6 ust. 3
przejęcia i zniszczenia osobistych przesyłek określono
rozporządzenia nr 206/2009, ponosi organ celny albo
osobę fizyczną lub prawną ponoszącą koszty zniszczenia
organ administracji państwowej upoważniony do
wszystkich osobistych przesyłek, które zostały przejęte.
wykonywania niektórych zadań organów celnych

zgodnie z przepisami prawa celnego.”;

Art. 7
Obowiązki sprawozdawcze




1. Co roku państwa członkowskie przedkładają Komisji T
Art.1
4) po art. 42 dodaje się art. 42a w brzmieniu:
sprawozdanie zawierające podsumowanie istotnych
pkt 4
Art. 42a. 1. Główny Lekarz Weterynarii:
informacji na temat środków podjętych w celu

2) sporządza i corocznie przedstawia Komisji
rozpowszechniania i egzekwowania przepisów
Europejskiej sprawozdanie zawierające informacje
ustanowionych w niniejszym rozporządzeniu i ich
dotyczące środków podejmowanych w celu wykonania
rezultatach.
przepisów rozporządzenia nr 206/2009 dotyczących

wprowadzania na terytorium Unii Europejskiej
2. Sprawozdanie sporządzane jest w formie uzupełnionej
osobistych przesyłek produktów pochodzenia
tabeli określonej w załączniku V i składane do dnia 1
zwierzęcego.
maja roku następującego bezpośrednio po upływie
2. Główny Lekarz Weterynarii przy sporządzaniu
każdego rocznego okresu sprawozdawczego. Okres
sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 pkt 2,
sprawozdawczy trwa od dnia 1 stycznia do dnia 31
współpracuje z innymi organami Inspekcji
grudnia.
Weterynaryjnej oraz z organami, o których mowa w

art. 2 ust. 5 i 6.
3. Organy administracji rządowej, o których mowa w
art. 2 ust. 5 i 6, przekazują organom Inspekcji
Weterynaryjnej, w terminie do dnia 31 marca
informacje konieczne do sporządzenia sprawozdania, o
którym mowa w ust. 1 pkt 2.”;
Art. 8
Zmiana




Artykuł 8 rozporządzenia (WE) nr 136/2004 otrzymuje N
brzmienie:

"Artykuł 8

Zasady szczególne w odniesieniu do produktów
stanowiących część bagażu podróżnych lub wysyłanych
jako przesyłki do osób prywatnych

Produkty pochodzenia zwierzęcego, które stanowią
część bagażu podróżnych lub są wysyłane jako małe
przesyłki do osób prywatnych, spełniają wymogi
ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr
206/2009.”.

Art. 9
Uchylenie




Rozporządzenie (WE) nr 745/2004 traci moc.
N

Odesłania do uchylonego rozporządzenia traktowane są
jako odesłania do niniejszego rozporządzenia i są
odczytywane zgodnie z tabelą korelacji zamieszczoną w
załączniku VII.

Art. 10 Przepisy przej ciowe




Państwa członkowskie mogą przedłożyć Komisji
N
uzupełnioną tabelę z załącznika VI, zamiast z załącznika
V, jak przewidziano w art. 7, za okresy sprawozdawcze
do dnia 1 stycznia 2011 r. i czynią to do dnia 1 marca
roku następującego bezpośrednio po upływie każdego
rocznego okresu sprawozdawczego. Okres
sprawozdawczy trwa od dnia 1 stycznia do dnia 31
grudnia.

Art. 11 Wej cie w ycie i stosowanie




Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego N
dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 maja
2009 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest
bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach
członkowskich.
Zał. I

N



Zał. II

N



Zał. III
N



Zał. IV
N



Zał. V

N



Zał. VI
N



Zał. VII
N



POZOSTAŁE PRZEPISY PROJEKTU4)

Jedn.
Tre ć przepisu projektu krajowego
Uzasadnienie wprowadzenia przepisu
red.












1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości (czy to w trybie
prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step (www.e-step.pl/urzednik). W wypadku konieczności dodania uzasadnienia dla
przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni dokonał Trybunał
Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na konieczność ograniczenia
projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być
opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia .
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających stosowanie (np. przepisy
proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek redakcyjnych
(**) w wypadku wprowadzenia przepisów, które przekraczają minimum ustanowione przepisami UE (o ile jest to dopuszczalne) konieczne jest uzasadnienie zastosowania takiej
normy
strony : 1 ... 4 . [ 5 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: