Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-I
obowiązków wynikających z przepisów niniejszej
ustawy;
2) wycofać z obrotu przedmiot wyposażenia lub
część, zgodnie z żądaniem, o którym mowa w ust.
8;
3) zniszczyć wycofany z obrotu przedmiot
wyposażenia lub część, z zachowaniem przepisów
o odpadach i ochronie środowiska.
8. Osoba faktycznie władająca przedmiotem
wyposażenia lub częścią objętą obowiązkiem
wycofania z obrotu, w terminie określonym w ust.
7 pkt 1, ma prawo żądać od podmiotu, który
wprowadził do obrotu przedmiot wyposażenia lub
część, odkupienia albo wymiany na nowy
przedmiot wyposażenia lub część spełniające
wymagania ustawy, na podstawie dokumentu
potwierdzającego ich zakup.
9. W przypadku niewykonania obowiązków
określonych w ust. 7, po nałożeniu kary, o której
mowa w art. 140m ust. 1 pkt 3, właściwy organ
określa, w drodze decyzji administracyjnej,
przedmiot wyposażenia lub część, który podlega
wycofaniu z obrotu, termin jego wycofania, a
także nakazuje realizację obowiązków
określonych w ust. 7. Decyzji nadaje się rygor
natychmiastowej wykonalności.
10. Do postępowania w sprawach wycofania z
obrotu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub
części, stosuje się odpowiednio przepisy o
postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Art. 140m.
1. Kto:
260/303
1) wbrew przepisowi art. 70g ust. 1 wprowadził
do obrotu pojazd bez wymaganego
odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub
innego równoważnego dokumentu, o których
mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust.
1, art. 70zo ust. 1 albo art. 70zp ust. 1,
2) wbrew przepisowi art. 70g ust. 5 ponownie
wprowadził do obrotu pojazdy wycofane z obrotu,
3) wbrew przepisowi art. 70g ust. 6 wprowadził
do obrotu przedmiot wyposażenia lub część
- podlega karze pieniężnej w
wysokości nie
większej niż 25 % wartości sprzedaży wynikającej
z wprowadzenia do obrotu tego pojazdu,
przedmiotu wyposażenia lub części.
2. Kto wbrew obowiązkowi nie wykonuje decyzji,
o których mowa w art. 70g ust. 4 lub ust. 9,
podlega karze pieniężnej w
wysokości nie
większej niż 50 % wartości sprzedaży wynikającej
z wprowadzenia do obrotu tego pojazdu,
przedmiotu wyposażenia lub części.
Art. 47 Nie później niż dnia 29 kwietnia 2011 r.
N -
-
-
ust. 1
państwa członkowskie informują Komisję o
stosowaniu procedur dotyczących
homologacji typu ustanowionych w
niniejszej dyrektywie, w szczególności o
stosowaniu procesu wieloetapowego. W
stosownych przypadkach Komisja
proponuje zmiany, jakie uzna za konieczne
dla usprawnienia procesu homologacji typu.
Art. 47 Na podstawie informacji dostarczonych na
N -
-
-
ust. 2
mocy ust. 1 Komisja składa Parlamentowi
Europejskiemu i Radzie sprawozdanie na
temat stosowania niniejszej dyrektywy nie
261/303
później niż dnia 29 kwietnia 2011 r. W
stosownych przypadkach Komisja może
zaproponować przesunięcie terminów
przeniesienia, o których mowa w art. 45.
Art. 48 Państwa członkowskie przyjmują i publikują
N -
-
-
ust. 1
w terminie do dnia 29 kwietnia 2009 r.
przepisy ustawowe, wykonawcze i
administracyjne niezbędne do dostosowania
się do istotnych zmian niniejszej dyrektywy.
Niezwłocznie przekazują one Komisji teksty
tych przepisów.
Państwa członkowskie stosują te przepisy od
dnia 29 kwietnia 2009 r.
Przepisy przyjęte przez państwa
członkowskie zawierają odniesienie do
niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie
towarzyszy ich urzędowej publikacji.
Zawierają także oświadczenie, zgodnie z
którym odniesienia w istniejących
przepisach ustawowych, wykonawczych i
administracyjnych do dyrektyw uchylonych
niniejszą dyrektywą interpretowane są jako
odniesienia do niniejszej dyrektywy.
Metody dokonywania takiego odniesienia i
formułowania takiego oświadczenia
określane są przez państwa członkowskie.
Art. 48 Państwa członkowskie przekazują Komisji
N -
-
-
ust. 2
tekst podstawowych przepisów prawa
krajowego przyjętych w dziedzinie objętej
niniejszą dyrektywą.
Art. 49
Dyrektywa 70/156/EWG zostaje uchylona
N -
-
-
ze skutkiem od dnia 29 kwietnia 2009 r. bez
uszczerbku dla obowiązków państw
członkowskich dotyczących ograniczeń
czasowych dla przeniesienia do prawa
262/303
krajowego i stosowania dyrektyw
wymienionych w załączniku XX część B.
Odniesienia do uchylonej dyrektywy
interpretowane są jak odniesienia do
niniejszej dyrektywy i odczytywane zgodnie
z tabelą korelacji zamieszczoną w
załączniku XXI.
Art.
50 Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie
N -
-
-
dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Art.
51 Niniejsza dyrektywa skierowana jest do
N -
-
-
państw członkowskich.
Załączn
Kompletny wykaz informacji do celów
T
Art.
Art. 70zm. 1-2
-
ik I
homologacji typu WE pojazdów
70zm
1. Minister właściwy do spraw transportu określi,
ust. 1 i 2 w drodze rozporządzenia:
1) zakres wymagań technicznych obowiązujących
w procedurach homologacji typu oraz
szczegółowy sposób przeprowadzania tych
procedur;
2) wymagania alternatywne dotyczące
przedmiotów wyposażenia lub części,
stosowane w procedurze homologacji pojazdów
produkowanych w małych seriach;
3) limity pojazdów kwalifikowanych do małej
serii;
4) szczegółowe czynności organów w
procedurach homologacji typu;
5) istotne cechy różnicujące kategorię, typ,
wariant lub wersję pojazdu;
6) warunki i sposób wyboru pojazdów,
przedmiotów wyposażenia lub części, o których
mowa w art. 70z ust. 5;
7) zakres i sposób przeprowadzania:
a) badań homologacyjnych,
b) kontroli zgodności produkcji;
263/303
8) wzory dokumentów związanych z
homologacją typu oraz szczegółowe wymagania
dla dokumentów, o których mowa w art. 70h ust.
5 i art. 70z ust. 2, w zależności od procedury
homologacji typu;
9) wzór i opis znaku homologacji typu przedmiotu
wyposażenia lub części;
10) terminy ważności świadectw zgodności WE
lub świadectw zgodności;
11) wysokość opłat za:
a) wydanie i zmianę świadectwa homologacji
typu,
b) uznanie świadectwa homologacji typu pojazdu
dla pojazdów produkowanych w małych seriach,
c) uznanie świadectwa homologacji typu pojazdu,
o której mowa art. 70j ust. 4.
2. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w
ust. 1, minister uwzględnia:
1) przepisy prawa Unii Europejskiej i wiążące
Rzeczpospolitą Polską postanowienia
ratyfikowanych umów międzynarodowych, w
zakresie homologacji pojazdów, przedmiotów
wyposażenia lub części;
2) koszty wydania lub zmiany świadectw
homologacji typu w zależności od zakresu tego
świadectwa;
3) koszty kontroli zgodności produkcji;
4) potrzebę zapewnienia zabezpieczenia
dokumentów przed podrobieniem lub
przerobieniem;
5) zapewnienie właściwego poziomu
bezpieczeństwa w ruchu drogowym i ochrony
środowiska.
264/303
Dokumenty związane z tym projektem:
-
376-cz-II
› Pobierz plik
-
376-cz-I
› Pobierz plik