Rządowy projekt ustawy o zdrowiu publicznym
projekt dotyczy utworzenia mechanizmów pozwalających na osiągnięcie poprawy sytuacji zdrowotnej społeczeństwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3675
- Data wpłynięcia: 2015-07-15
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3675
– 5 –
15) nie więcej niż dwóch przedstawicieli reprezentatywnych organizacji pracodawców;
16) przedstawiciela organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 2
i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych
zadaniami określonymi w art. 2.
2. Członków Rady powołuje minister właściwy do spraw zdrowia:
1)
na wniosek właściwego organu, organizacji lub podmiotu, o których mowa w ust. 1 pkt
1, 2 i 4–14, z wyjątkiem członka powoływanego z własnej inicjatywy;
2)
spośród osób zgłoszonych, w terminie 14 dni od dnia publikacji na stronie podmiotowej
Biuletynu Informacji Publicznej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw
zdrowia ogłoszenia o zamiarze powołania Rady lub zmian w jej składzie, przez
organizacje lub podmioty określone w ust. 1 pkt 15 i 16.
3. Minister właściwy do spraw zdrowia odwołuje członka Rady z własnej inicjatywy
albo na wniosek właściwego organu, organizacji lub podmiotu, o których mowa w ust. 1 pkt
1, 2 i 4–16. W przypadku odwołania członka Rady z własnej inicjatywy minister właściwy do
spraw zdrowia niezwłocznie powiadamia o tym właściwy organ, organizację lub podmiot.
4. Przewodniczącego Rady wyznacza minister właściwy do spraw zdrowia.
5. Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy jej członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego
Rady.
6. W posiedzeniach Rady mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone
przez przewodniczącego Rady.
7. W celu realizacji zadań określonych w art. 6 ust. 2 Rada może tworzyć zespoły
robocze.
8. W skład zespołów, o których mowa w ust. 7, mogą wchodzić osoby niebędące
członkami Rady.
9. Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin pracy Rady uchwalony przez Radę
i zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Art. 8. 1. Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w art. 7 ust. 6 i 8, w związku z
wykonywanymi czynnościami, przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości i na
warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 i 1662).
– 6 –
2. Pracodawca jest obowiązany zwolnić pracownika od pracy na czas niezbędny do
wzięcia udziału w posiedzeniach Rady. W przypadku skorzystania przez pracownika ze
zwolnienia od pracy pracodawca wydaje zaświadczenie określające wysokość utraconego
wynagrodzenia za czas tego zwolnienia w celu uzyskania przez pracownika od ministra
właściwego do spraw zdrowia rekompensaty pieniężnej z tego tytułu – w wysokości
przewidzianej w zaświadczeniu, chyba że obowiązujące u danego pracodawcy przepisy
prawa pracy przewidują zachowanie przez pracownika prawa do wynagrodzenia za czas
zwolnienia.
3. Zwrot kosztów przejazdu oraz rekompensata, o których mowa w ust. 1 i 2, są
finansowane z budżetu państwa z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do
spraw zdrowia.
Rozdział 3
Narodowy Program Zdrowia i Komitet Sterujący Narodowego Programu Zdrowia
Art. 9. 1. Narodowy Program Zdrowia, zwany dalej „NPZ”, jest dokumentem
ustanawianym w celu realizacji polityki zdrowia publicznego i opiera się na współdziałaniu
organów administracji rządowej, jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów, o
których mowa w art. 3 ust. 2.
2. Rada Ministrów określa, w drodze rozporządzenia, NPZ obejmujący:
1)
cel strategiczny NPZ, ukierunkowany na wydłużenie życia w zdrowiu ludności
Rzeczypospolitej Polskiej i poprawę jakości życia związanej ze zdrowiem oraz
ograniczanie społecznych nierówności w zdrowiu,
2)
cele operacyjne służące realizacji celu strategicznego, ukierunkowane na zmniejszenie
narażenia społeczeństwa na największe zagrożenia zdrowia społeczeństwa,
3)
zadania służące realizacji celów operacyjnych,
4)
podmioty odpowiedzialne za realizację zadań,
5)
realizatorów zadań,
6)
tryb i wysokość finansowania zadań,
7)
wskaźniki i sposób monitorowania i ewaluacji NPZ
– mając na uwadze stan zdrowia społeczeństwa, skalę występowania czynników ryzyka
zdrowotnego i czynników o działaniu ochronnym dla zdrowia oraz efektywność i skuteczność
zadań podejmowanych na rzecz poprawy stanu zdrowia i jakości życia.
3. NPZ sporządza się na okres nie krótszy niż 5 lat.
– 7 –
4. Na realizację zadań określonych w NPZ jednostki samorządu terytorialnego oraz
podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2, mogą otrzymywać dotacje celowe z budżetu
państwa.
Art. 10. 1. Tworzy się Komitet Sterujący Narodowego Programu Zdrowia, zwany dalej
„Komitetem”. Do zadań Komitetu należy bieżąca koordynacja działań i rozwiązywanie
problemów związanych z realizacją NPZ.
2. Komitet składa się z przedstawicieli ministrów wskazanych w NPZ, jako podmioty
odpowiedzialne za realizację zadań w nim określonych, w randze sekretarza lub
podsekretarza stanu, oraz z ministra właściwego do spraw zdrowia.
3. Członków Komitetu powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia, na
wniosek właściwych ministrów.
4. Przewodniczącym Komitetu jest minister właściwy do spraw zdrowia.
5. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów w obecności co
najmniej połowy jego członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos
przewodniczącego Komitetu.
6. Członkowie Komitetu odpowiadają za wdrażanie zadań NPZ w zakresie właściwym
dla reprezentowanego ministra.
7. Obsługę Komitetu zapewnia komórka organizacyjna w urzędzie obsługującym
ministra właściwego do spraw zdrowia.
8. Członkom Komitetu, w związku z wykonywanymi czynnościami, nie przysługuje
wynagrodzenie.
9. Koszty funkcjonowania Komitetu są pokrywane z budżetu państwa z części
pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia.
10. Szczegółowy tryb pracy Komitetu określa regulamin pracy Komitetu uchwalony
przez Komitet.
Art. 11. 1. Minister właściwy do spraw zdrowia może zgłaszać do Prezesa Rady
Ministrów wnioski dotyczące realizacji zadań z zakresu spraw wskazanych w NPZ.
2. Podmiot wskazany jako odpowiedzialny za realizację zadań z zakresu spraw
wskazanych w NPZ, dla osiągnięcia celów określonych w tym programie, jest obowiązany
współdziałać z ministrem właściwym do spraw zdrowia.
Art. 12. 1. Organy administracji rządowej, z wyłączeniem wojewody, agencje
wykonawcze oraz państwowe jednostki organizacyjne uczestniczące w realizacji zadań z
– 8 –
zakresu zdrowia publicznego przekazują ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, do dnia
30 kwietnia każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym
roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.
2. Jednostki samorządu terytorialnego przekazują właściwemu wojewodzie, do dnia
31 marca każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku
zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.
3. Wojewoda weryfikuje informację, o której mowa w ust. 2, pod względem:
1)
spełniania wymagań, o których mowa w ust. 7;
2)
zgodności realizowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego celów i podjętych
lub zrealizowanych zadań z celami operacyjnymi i zadaniami służącymi do ich
realizacji, określonymi w NPZ.
4. W przypadku braku możliwości zweryfikowania informacji w zakresie, o którym
mowa w ust. 3, wojewoda występuje do jednostki samorządu terytorialnego o jej uzupełnienie
lub dostosowanie do wymagań, o których mowa w ust. 7.
5. Wojewoda na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2, przygotowuje
informację zbiorczą wraz z opinią dotyczącą zgodności zrealizowanych lub podjętych zadań z
priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej, o których mowa w art. 95c ustawy z dnia
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych.
6. Informację zbiorczą oraz opinię, o których mowa w ust. 5, wojewoda, wraz z
informacjami o zadaniach zrealizowanych przez niego w okresie objętym sprawozdaniem,
przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 września każdego roku.
7. Informacje, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, zawierają:
1)
określenie odpowiednio organu sporządzającego informację lub ją przekazującego;
2)
wskazanie realizowanego celu operacyjnego NPZ dla podjętych lub zrealizowanych
zadań z zakresu zdrowia publicznego, jeżeli dotyczy;
3)
opis zadań z zakresu zdrowia publicznego zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym
roku;
4)
wskazanie źródeł i wysokości finansowania zadań zrealizowanych lub podjętych w
ubiegłym roku;
5)
inne informacje uznane przez dany organ za istotne w zakresie zadań podjętych w
ubiegłym roku.
– 9 –
8. Na podstawie informacji oraz opinii, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, minister
właściwy do spraw zdrowia sporządza, co dwa lata, informację o zrealizowanych lub
podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego, o której mowa w art. 4 ust. 2 pkt 7,
zawierającą ocenę zgodności zrealizowanych lub podjętych przez jednostki samorządu
terytorialnego zadań z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej, o których mowa w
art. 95c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych. Minister właściwy do spraw zdrowia przekazuje informację Radzie
Ministrów do dnia 30 listopada roku następującego po ostatnim roku objętym informacją.
9. W przypadku stwierdzenia niezgodności zadań realizowanych przez jednostkę
samorządu terytorialnego z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej wojewoda
przekazuje swoją opinię w tym zakresie organowi stanowiącemu danej jednostki.
10. Rada Ministrów przekazuje Sejmowi informację, o której mowa w ust. 8, nie później
niż w terminie trzech miesięcy od dnia przyjęcia jej przez Radę Ministrów.
11. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, sposób
przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz wzór dokumentu zawierającego
taką informację, uwzględniając możliwość sprawnego przeprowadzenia analizy uzyskanych
informacji i ich przetworzenia w celu sporządzenia informacji, o której mowa w ust. 5.
Rozdział 4
Zasady finansowania zadań z zakresu zdrowia publicznego
Art. 13. Zadania z zakresu zdrowia publicznego są finansowane ze środków
pozostających w dyspozycji:
1)
ministra właściwego do spraw zdrowia, w tym ze środków państwowych funduszy
celowych;
2)
realizujących zadania z zakresu zdrowia publicznego:
a)
innych ministrów lub centralnych organów administracji rządowej, w tym ze
środków państwowych funduszy celowych,
b)
agencji wykonawczych i państwowych jednostek organizacyjnych, w tym
Narodowego Funduszu Zdrowia;
3)
jednostek samorządu terytorialnego.
Art. 14. 1. Powierzenie realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego przez
odpowiedniego dysponenta środków, o których mowa w art. 13, odbywa się w trybie
konkursu ofert ogłaszanego przez tego dysponenta.
15) nie więcej niż dwóch przedstawicieli reprezentatywnych organizacji pracodawców;
16) przedstawiciela organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 2
i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych
zadaniami określonymi w art. 2.
2. Członków Rady powołuje minister właściwy do spraw zdrowia:
1)
na wniosek właściwego organu, organizacji lub podmiotu, o których mowa w ust. 1 pkt
1, 2 i 4–14, z wyjątkiem członka powoływanego z własnej inicjatywy;
2)
spośród osób zgłoszonych, w terminie 14 dni od dnia publikacji na stronie podmiotowej
Biuletynu Informacji Publicznej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw
zdrowia ogłoszenia o zamiarze powołania Rady lub zmian w jej składzie, przez
organizacje lub podmioty określone w ust. 1 pkt 15 i 16.
3. Minister właściwy do spraw zdrowia odwołuje członka Rady z własnej inicjatywy
albo na wniosek właściwego organu, organizacji lub podmiotu, o których mowa w ust. 1 pkt
1, 2 i 4–16. W przypadku odwołania członka Rady z własnej inicjatywy minister właściwy do
spraw zdrowia niezwłocznie powiadamia o tym właściwy organ, organizację lub podmiot.
4. Przewodniczącego Rady wyznacza minister właściwy do spraw zdrowia.
5. Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy jej członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego
Rady.
6. W posiedzeniach Rady mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone
przez przewodniczącego Rady.
7. W celu realizacji zadań określonych w art. 6 ust. 2 Rada może tworzyć zespoły
robocze.
8. W skład zespołów, o których mowa w ust. 7, mogą wchodzić osoby niebędące
członkami Rady.
9. Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin pracy Rady uchwalony przez Radę
i zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Art. 8. 1. Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w art. 7 ust. 6 i 8, w związku z
wykonywanymi czynnościami, przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości i na
warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 i 1662).
– 6 –
2. Pracodawca jest obowiązany zwolnić pracownika od pracy na czas niezbędny do
wzięcia udziału w posiedzeniach Rady. W przypadku skorzystania przez pracownika ze
zwolnienia od pracy pracodawca wydaje zaświadczenie określające wysokość utraconego
wynagrodzenia za czas tego zwolnienia w celu uzyskania przez pracownika od ministra
właściwego do spraw zdrowia rekompensaty pieniężnej z tego tytułu – w wysokości
przewidzianej w zaświadczeniu, chyba że obowiązujące u danego pracodawcy przepisy
prawa pracy przewidują zachowanie przez pracownika prawa do wynagrodzenia za czas
zwolnienia.
3. Zwrot kosztów przejazdu oraz rekompensata, o których mowa w ust. 1 i 2, są
finansowane z budżetu państwa z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do
spraw zdrowia.
Rozdział 3
Narodowy Program Zdrowia i Komitet Sterujący Narodowego Programu Zdrowia
Art. 9. 1. Narodowy Program Zdrowia, zwany dalej „NPZ”, jest dokumentem
ustanawianym w celu realizacji polityki zdrowia publicznego i opiera się na współdziałaniu
organów administracji rządowej, jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów, o
których mowa w art. 3 ust. 2.
2. Rada Ministrów określa, w drodze rozporządzenia, NPZ obejmujący:
1)
cel strategiczny NPZ, ukierunkowany na wydłużenie życia w zdrowiu ludności
Rzeczypospolitej Polskiej i poprawę jakości życia związanej ze zdrowiem oraz
ograniczanie społecznych nierówności w zdrowiu,
2)
cele operacyjne służące realizacji celu strategicznego, ukierunkowane na zmniejszenie
narażenia społeczeństwa na największe zagrożenia zdrowia społeczeństwa,
3)
zadania służące realizacji celów operacyjnych,
4)
podmioty odpowiedzialne za realizację zadań,
5)
realizatorów zadań,
6)
tryb i wysokość finansowania zadań,
7)
wskaźniki i sposób monitorowania i ewaluacji NPZ
– mając na uwadze stan zdrowia społeczeństwa, skalę występowania czynników ryzyka
zdrowotnego i czynników o działaniu ochronnym dla zdrowia oraz efektywność i skuteczność
zadań podejmowanych na rzecz poprawy stanu zdrowia i jakości życia.
3. NPZ sporządza się na okres nie krótszy niż 5 lat.
– 7 –
4. Na realizację zadań określonych w NPZ jednostki samorządu terytorialnego oraz
podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2, mogą otrzymywać dotacje celowe z budżetu
państwa.
Art. 10. 1. Tworzy się Komitet Sterujący Narodowego Programu Zdrowia, zwany dalej
„Komitetem”. Do zadań Komitetu należy bieżąca koordynacja działań i rozwiązywanie
problemów związanych z realizacją NPZ.
2. Komitet składa się z przedstawicieli ministrów wskazanych w NPZ, jako podmioty
odpowiedzialne za realizację zadań w nim określonych, w randze sekretarza lub
podsekretarza stanu, oraz z ministra właściwego do spraw zdrowia.
3. Członków Komitetu powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia, na
wniosek właściwych ministrów.
4. Przewodniczącym Komitetu jest minister właściwy do spraw zdrowia.
5. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów w obecności co
najmniej połowy jego członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos
przewodniczącego Komitetu.
6. Członkowie Komitetu odpowiadają za wdrażanie zadań NPZ w zakresie właściwym
dla reprezentowanego ministra.
7. Obsługę Komitetu zapewnia komórka organizacyjna w urzędzie obsługującym
ministra właściwego do spraw zdrowia.
8. Członkom Komitetu, w związku z wykonywanymi czynnościami, nie przysługuje
wynagrodzenie.
9. Koszty funkcjonowania Komitetu są pokrywane z budżetu państwa z części
pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia.
10. Szczegółowy tryb pracy Komitetu określa regulamin pracy Komitetu uchwalony
przez Komitet.
Art. 11. 1. Minister właściwy do spraw zdrowia może zgłaszać do Prezesa Rady
Ministrów wnioski dotyczące realizacji zadań z zakresu spraw wskazanych w NPZ.
2. Podmiot wskazany jako odpowiedzialny za realizację zadań z zakresu spraw
wskazanych w NPZ, dla osiągnięcia celów określonych w tym programie, jest obowiązany
współdziałać z ministrem właściwym do spraw zdrowia.
Art. 12. 1. Organy administracji rządowej, z wyłączeniem wojewody, agencje
wykonawcze oraz państwowe jednostki organizacyjne uczestniczące w realizacji zadań z
– 8 –
zakresu zdrowia publicznego przekazują ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, do dnia
30 kwietnia każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym
roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.
2. Jednostki samorządu terytorialnego przekazują właściwemu wojewodzie, do dnia
31 marca każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku
zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.
3. Wojewoda weryfikuje informację, o której mowa w ust. 2, pod względem:
1)
spełniania wymagań, o których mowa w ust. 7;
2)
zgodności realizowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego celów i podjętych
lub zrealizowanych zadań z celami operacyjnymi i zadaniami służącymi do ich
realizacji, określonymi w NPZ.
4. W przypadku braku możliwości zweryfikowania informacji w zakresie, o którym
mowa w ust. 3, wojewoda występuje do jednostki samorządu terytorialnego o jej uzupełnienie
lub dostosowanie do wymagań, o których mowa w ust. 7.
5. Wojewoda na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2, przygotowuje
informację zbiorczą wraz z opinią dotyczącą zgodności zrealizowanych lub podjętych zadań z
priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej, o których mowa w art. 95c ustawy z dnia
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych.
6. Informację zbiorczą oraz opinię, o których mowa w ust. 5, wojewoda, wraz z
informacjami o zadaniach zrealizowanych przez niego w okresie objętym sprawozdaniem,
przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 września każdego roku.
7. Informacje, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, zawierają:
1)
określenie odpowiednio organu sporządzającego informację lub ją przekazującego;
2)
wskazanie realizowanego celu operacyjnego NPZ dla podjętych lub zrealizowanych
zadań z zakresu zdrowia publicznego, jeżeli dotyczy;
3)
opis zadań z zakresu zdrowia publicznego zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym
roku;
4)
wskazanie źródeł i wysokości finansowania zadań zrealizowanych lub podjętych w
ubiegłym roku;
5)
inne informacje uznane przez dany organ za istotne w zakresie zadań podjętych w
ubiegłym roku.
– 9 –
8. Na podstawie informacji oraz opinii, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, minister
właściwy do spraw zdrowia sporządza, co dwa lata, informację o zrealizowanych lub
podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego, o której mowa w art. 4 ust. 2 pkt 7,
zawierającą ocenę zgodności zrealizowanych lub podjętych przez jednostki samorządu
terytorialnego zadań z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej, o których mowa w
art. 95c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych. Minister właściwy do spraw zdrowia przekazuje informację Radzie
Ministrów do dnia 30 listopada roku następującego po ostatnim roku objętym informacją.
9. W przypadku stwierdzenia niezgodności zadań realizowanych przez jednostkę
samorządu terytorialnego z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej wojewoda
przekazuje swoją opinię w tym zakresie organowi stanowiącemu danej jednostki.
10. Rada Ministrów przekazuje Sejmowi informację, o której mowa w ust. 8, nie później
niż w terminie trzech miesięcy od dnia przyjęcia jej przez Radę Ministrów.
11. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, sposób
przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz wzór dokumentu zawierającego
taką informację, uwzględniając możliwość sprawnego przeprowadzenia analizy uzyskanych
informacji i ich przetworzenia w celu sporządzenia informacji, o której mowa w ust. 5.
Rozdział 4
Zasady finansowania zadań z zakresu zdrowia publicznego
Art. 13. Zadania z zakresu zdrowia publicznego są finansowane ze środków
pozostających w dyspozycji:
1)
ministra właściwego do spraw zdrowia, w tym ze środków państwowych funduszy
celowych;
2)
realizujących zadania z zakresu zdrowia publicznego:
a)
innych ministrów lub centralnych organów administracji rządowej, w tym ze
środków państwowych funduszy celowych,
b)
agencji wykonawczych i państwowych jednostek organizacyjnych, w tym
Narodowego Funduszu Zdrowia;
3)
jednostek samorządu terytorialnego.
Art. 14. 1. Powierzenie realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego przez
odpowiedniego dysponenta środków, o których mowa w art. 13, odbywa się w trybie
konkursu ofert ogłaszanego przez tego dysponenta.
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3675 › Pobierz plik