Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3369
- Data wpłynięcia: 2015-05-04
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-07-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1320
3369-cz-II
– 10 –
Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem (§ 3 ust. 2 pkt 2 projektu rozporządzenia) ma na
celu ocenę kandydata poprzez nawiązanie bezpośredniego kontaktu, weryfikację informacji
zawartych w złożonych dokumentach, analizę stażu pracy kandydata na stanowisku kapitana
oraz wielkości i typów dowodzonych statków, liczby i częstotliwości zawinięć do portów oraz
samodzielności wykonywanych manewrów. Rozmowa kwalifikacyjna ma również na celu
zapoznanie się z kompetencjami poprzez pytania o szczególnie stresujące manewry, w jakich
kandydat znalazł się w przeszłości, jak sobie z nimi poradził, co by w wykonywanym
manewrze zmienił mając już pewne doświadczenie. Pytania bezpośrednio nawiązujące do
konkretnego doświadczenia pomagają ocenić kompetencje, zdolność uczenia się,
korygowania błędów i skłonność do refleksji. Obiektywizm rozmowy kwalifikacyjnej
zapewniają przedstawiciele dyrektora urzędu morskiego i tryb powoływania zespołu.
Sprawność fizyczna kandydata jest niezbędna w pracy pilota. Dlatego zgodnie z § 3 ust. 2
pkt 3 projektu rozporządzenia kandydat powinien zaliczyć się testy cząstkowe dobrane
według ich podobieństwa do zwykłych i nadzwyczajnych czynności pilota w warunkach
statkowych. Warunkiem koniecznym jest zaliczenie każdego z tych testów przynajmniej na
wyznaczonym poziomie.
W § 4 projektu rozporządzenia określono sposób informowania kandydatów, którzy
spełnili wymogi formalne oraz przedział czasowy ogłaszania przez dyrektora urzędu
morskiego informacji o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani na szkolenie na pilotów
i praktyki pilotowe wraz z liczbą uzyskanych przez nich punktów.
Projektowane rozporządzenie nie zawiera norm technicznych podlegających procedurze
notyfikacji, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Stosownie do postanowień § 52
uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji, w serwisie
Rządowy Proces Legislacyjny.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
– 11 –
Data sporządzenia:
Nazwa projektu:
rozporządzenie
26.03.2015 r.
Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie
warunków naboru kandydatów na szkolenia i praktyki pilotowe.
Źródło:
Ministerstwo wiodące i ministerstwa współpracujące
ustawa o zmianie ustawy o bezpieczeństwie
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
morskim oraz niektórych innych ustaw.
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza Stanu
Nr w wykazie prac ...
lub Podsekretarza Stanu
Dorota Pyć, Podsekretarz Stanu
w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Wojciech Zdanowicz, Departament Transportu Morskiego
i Bezpieczeństwa Żeglugi w MIiR;
tel. 22 630 15 79; e-mail: wojciech.zdanowicz@mir.gov.pl
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Jaki problem jest rozwiązywany?
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków naboru kandydatów na szkolenia
i praktyki pilotowe, zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 107b ust. 6 pkt 7 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn.
zm.), zwanej dalej „ustawą”.
Projekt rozporządzenia powiela kwestie uregulowane w dotychczas obowiązującym rozporządzeniu Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie warunków naboru kandydatów na szkolenia
na pilotów i praktyki pilotowe (Dz. U. poz. 1517), które przestało obowiązywać z uwagi na zmiany dokonane
w przepisach ustawy.
2. Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Projekt rozporządzenia ustala jednakowe kryteria i sposób prowadzenia naboru niezależnie od podległości terytorialnej
urzędowi morskiemu rejonu pilotowego, czy od stacji pilotowej działającej w rejonie pilotowym.
Projekt rozporządzenia określa:
– sposób informowania o naborze na szkolenia pilotów i praktyki pilotowe dla potrzeb pilotażu obowiązkowego przez
dyrektorów urzędów morskich, z uwzględnieniem wymagań wobec kandydatów, sposobu, miejsca i terminu zgłaszania
kandydatur oraz liczby osób, które po przejściu procedury kwalifikacyjnej mają szansę uzyskać dyplom pilota
morskiego,
– organizację naboru na szkolenia i praktyki pilotowe dla potrzeb pilotażu nieobowiązkowego,
– kryteria naboru kandydatów na pilotów,
– sposób informowania kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz przedział czasowy ogłaszania przez dyrektora
urzędu morskiego informacji o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani na szkolenie na pilotów i praktyki pilotowe
wraz z liczbą uzyskanych przez nich punktów.
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich
OECD/UE?
Kwestie pilotażu morskiego są regulowane odrębnie w każdym z państw członkowskich UE i są dostosowany do
lokalnych potrzeb wynikających ze specyfiki dostępu do portów, wielkości ruchu statków w portach i na morzu
terytorialnym.
W związku z powyższym proponowane rozwiązanie jest dostosowane do warunków panujących w Polce na polskich
obszarach morskich i w polskich portach.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
Źródło danych
Oddziaływanie
Stacje Pilotowe
8 stacji pilotowych,
dane własne MIiR
Brak jest nowych skutków
ok. 30 pilotów
regulacji, obecnie obowiązuje
już rozporządzenie w tej
sprawie
– 12 –
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt zostanie poddany konsultacjom po publikacji ustawy zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych
innych ustaw.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Dochody ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Saldo ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Źródła finansowania
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
źródeł danych
Brak wpływu.
i przyjętych do obliczeń
założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
pieniężnym
sektor mikro-, małych
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz
gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
niepieniężnym
sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz
gospodarstwa domowe
Niemierzalne
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
źródeł danych
Brak wpływu.
i przyjętych do obliczeń
założeń
– 13 –
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej
nie
tabeli zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Brak wpływu.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Brak wpływu.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wydanie rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Ewaluacja nastąpi w ramach okresowych spotkań z administracją morską, szefami stacji pilotów oraz w ramach nadzoru
nad stacjami pilotowymi dokonywanego przez dyrektorów urzędów morskich.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
25-04-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A I N F R A S T R U K T U R Y I R O Z W O J U )
z dnia
w sprawie uznawania stacji pilotowych i ośrodków szkolenia pilotów
Na podstawie art. 107b ust. 6 pkt 8 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie
morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn. zm.)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Przepisy rozporządzenia określają:
1)
warunki i tryb uznawania, odnawiania, zawieszania i cofania uznania oraz
przeprowadzania audytów stacji pilotowych, zwanych dalej „stacjami”;
2)
warunki i tryb uznawania, odnawiania, zawieszania i cofania uznania oraz
przeprowadzania audytów ośrodków szkolenia pilotów, zwanych dalej „ośrodkami”;
3)
wymagania dotyczące wyposażenia bazy szkoleniowej oraz kwalifikacji kadry stacji lub
ośrodków.
§ 2. 1. Stacja lub ośrodek zostają uznane w zakresie szkolenia pilotów morskich, jeżeli:
1)
szkolenia są prowadzone:
a)
przez kadrę posiadającą kwalifikacje zgodne z minimalnymi wymaganiami
określonymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia,
b)
w pomieszczeniach i z użyciem sprzętu spełniającego wymagania określone
w załączniku nr 2 do rozporządzenia,
c)
zgodnie z programami szkoleń określonymi w przepisach wydanych na podstawie
art. 107b ust. 5 pkt 4–6 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie
morskim, zwanej dalej „ustawą”,
d)
w sposób, który zapewnia zrealizowanie praktyki pilotowej;
2)
posiadają system zarządzania jakością w zakresie działalności szkoleniowej
potwierdzony odpowiednim dokumentem, przy czym w nowo tworzonych stacjach lub
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na
podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1068, z 2013 r. poz. 852 , z 2014 r.
poz. 609 i 768 oraz z 2015 r. poz. 222.
Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem (§ 3 ust. 2 pkt 2 projektu rozporządzenia) ma na
celu ocenę kandydata poprzez nawiązanie bezpośredniego kontaktu, weryfikację informacji
zawartych w złożonych dokumentach, analizę stażu pracy kandydata na stanowisku kapitana
oraz wielkości i typów dowodzonych statków, liczby i częstotliwości zawinięć do portów oraz
samodzielności wykonywanych manewrów. Rozmowa kwalifikacyjna ma również na celu
zapoznanie się z kompetencjami poprzez pytania o szczególnie stresujące manewry, w jakich
kandydat znalazł się w przeszłości, jak sobie z nimi poradził, co by w wykonywanym
manewrze zmienił mając już pewne doświadczenie. Pytania bezpośrednio nawiązujące do
konkretnego doświadczenia pomagają ocenić kompetencje, zdolność uczenia się,
korygowania błędów i skłonność do refleksji. Obiektywizm rozmowy kwalifikacyjnej
zapewniają przedstawiciele dyrektora urzędu morskiego i tryb powoływania zespołu.
Sprawność fizyczna kandydata jest niezbędna w pracy pilota. Dlatego zgodnie z § 3 ust. 2
pkt 3 projektu rozporządzenia kandydat powinien zaliczyć się testy cząstkowe dobrane
według ich podobieństwa do zwykłych i nadzwyczajnych czynności pilota w warunkach
statkowych. Warunkiem koniecznym jest zaliczenie każdego z tych testów przynajmniej na
wyznaczonym poziomie.
W § 4 projektu rozporządzenia określono sposób informowania kandydatów, którzy
spełnili wymogi formalne oraz przedział czasowy ogłaszania przez dyrektora urzędu
morskiego informacji o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani na szkolenie na pilotów
i praktyki pilotowe wraz z liczbą uzyskanych przez nich punktów.
Projektowane rozporządzenie nie zawiera norm technicznych podlegających procedurze
notyfikacji, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Stosownie do postanowień § 52
uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Rządowego Centrum Legislacji, w serwisie
Rządowy Proces Legislacyjny.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
– 11 –
Data sporządzenia:
Nazwa projektu:
rozporządzenie
26.03.2015 r.
Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie
warunków naboru kandydatów na szkolenia i praktyki pilotowe.
Źródło:
Ministerstwo wiodące i ministerstwa współpracujące
ustawa o zmianie ustawy o bezpieczeństwie
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
morskim oraz niektórych innych ustaw.
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza Stanu
Nr w wykazie prac ...
lub Podsekretarza Stanu
Dorota Pyć, Podsekretarz Stanu
w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Wojciech Zdanowicz, Departament Transportu Morskiego
i Bezpieczeństwa Żeglugi w MIiR;
tel. 22 630 15 79; e-mail: wojciech.zdanowicz@mir.gov.pl
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Jaki problem jest rozwiązywany?
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków naboru kandydatów na szkolenia
i praktyki pilotowe, zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 107b ust. 6 pkt 7 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn.
zm.), zwanej dalej „ustawą”.
Projekt rozporządzenia powiela kwestie uregulowane w dotychczas obowiązującym rozporządzeniu Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie warunków naboru kandydatów na szkolenia
na pilotów i praktyki pilotowe (Dz. U. poz. 1517), które przestało obowiązywać z uwagi na zmiany dokonane
w przepisach ustawy.
2. Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Projekt rozporządzenia ustala jednakowe kryteria i sposób prowadzenia naboru niezależnie od podległości terytorialnej
urzędowi morskiemu rejonu pilotowego, czy od stacji pilotowej działającej w rejonie pilotowym.
Projekt rozporządzenia określa:
– sposób informowania o naborze na szkolenia pilotów i praktyki pilotowe dla potrzeb pilotażu obowiązkowego przez
dyrektorów urzędów morskich, z uwzględnieniem wymagań wobec kandydatów, sposobu, miejsca i terminu zgłaszania
kandydatur oraz liczby osób, które po przejściu procedury kwalifikacyjnej mają szansę uzyskać dyplom pilota
morskiego,
– organizację naboru na szkolenia i praktyki pilotowe dla potrzeb pilotażu nieobowiązkowego,
– kryteria naboru kandydatów na pilotów,
– sposób informowania kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz przedział czasowy ogłaszania przez dyrektora
urzędu morskiego informacji o kandydatach, którzy zostali zakwalifikowani na szkolenie na pilotów i praktyki pilotowe
wraz z liczbą uzyskanych przez nich punktów.
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich
OECD/UE?
Kwestie pilotażu morskiego są regulowane odrębnie w każdym z państw członkowskich UE i są dostosowany do
lokalnych potrzeb wynikających ze specyfiki dostępu do portów, wielkości ruchu statków w portach i na morzu
terytorialnym.
W związku z powyższym proponowane rozwiązanie jest dostosowane do warunków panujących w Polce na polskich
obszarach morskich i w polskich portach.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
Źródło danych
Oddziaływanie
Stacje Pilotowe
8 stacji pilotowych,
dane własne MIiR
Brak jest nowych skutków
ok. 30 pilotów
regulacji, obecnie obowiązuje
już rozporządzenie w tej
sprawie
– 12 –
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt zostanie poddany konsultacjom po publikacji ustawy zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych
innych ustaw.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Dochody ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Saldo ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
Źródła finansowania
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
źródeł danych
Brak wpływu.
i przyjętych do obliczeń
założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
pieniężnym
sektor mikro-, małych
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz
gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
niepieniężnym
sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz
gospodarstwa domowe
Niemierzalne
Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
źródeł danych
Brak wpływu.
i przyjętych do obliczeń
założeń
– 13 –
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej
nie
tabeli zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Brak wpływu.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Brak wpływu.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wydanie rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Ewaluacja nastąpi w ramach okresowych spotkań z administracją morską, szefami stacji pilotów oraz w ramach nadzoru
nad stacjami pilotowymi dokonywanego przez dyrektorów urzędów morskich.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
25-04-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A I N F R A S T R U K T U R Y I R O Z W O J U )
z dnia
w sprawie uznawania stacji pilotowych i ośrodków szkolenia pilotów
Na podstawie art. 107b ust. 6 pkt 8 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie
morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn. zm.)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Przepisy rozporządzenia określają:
1)
warunki i tryb uznawania, odnawiania, zawieszania i cofania uznania oraz
przeprowadzania audytów stacji pilotowych, zwanych dalej „stacjami”;
2)
warunki i tryb uznawania, odnawiania, zawieszania i cofania uznania oraz
przeprowadzania audytów ośrodków szkolenia pilotów, zwanych dalej „ośrodkami”;
3)
wymagania dotyczące wyposażenia bazy szkoleniowej oraz kwalifikacji kadry stacji lub
ośrodków.
§ 2. 1. Stacja lub ośrodek zostają uznane w zakresie szkolenia pilotów morskich, jeżeli:
1)
szkolenia są prowadzone:
a)
przez kadrę posiadającą kwalifikacje zgodne z minimalnymi wymaganiami
określonymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia,
b)
w pomieszczeniach i z użyciem sprzętu spełniającego wymagania określone
w załączniku nr 2 do rozporządzenia,
c)
zgodnie z programami szkoleń określonymi w przepisach wydanych na podstawie
art. 107b ust. 5 pkt 4–6 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie
morskim, zwanej dalej „ustawą”,
d)
w sposób, który zapewnia zrealizowanie praktyki pilotowej;
2)
posiadają system zarządzania jakością w zakresie działalności szkoleniowej
potwierdzony odpowiednim dokumentem, przy czym w nowo tworzonych stacjach lub
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na
podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1068, z 2013 r. poz. 852 , z 2014 r.
poz. 609 i 768 oraz z 2015 r. poz. 222.
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3369-cz-I › Pobierz plik
- 3369-cz-II › Pobierz plik