eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego

projekt dotyczy połączenia dwóch agencji wykonawczych Agencji Mienia Wojskowego i Wojskowej Agencji Mieszkaniowej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3342
  • Data wpłynięcia: 2015-04-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o Agencji Mienia Wojskowego
  • data uchwalenia: 2015-07-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1322

3342-cz-2

– 4 –
UZASADNIENIE

Projektowane
rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej oraz Ministra
Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wykazu nieruchomości, w tym części lotnisk i lądowisk
wojskowych niezbędnych do realizacji zadań instytucji zapewniających służby ruchu
lotniczego, z podziałem na lotniska albo lądowiska jest wykonaniem upoważnienia zawartego
w art. 94 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. poz. …), zgodnie
z którym Minister Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb
przekazywania Agencji mienia Skarbu Państwa.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia … o Agencji Mienia Wojskowego
(Dz. U. poz. …) powstała konieczność wydania przepisów wykonawczych do nowych
regulacji ustawowych.
Celem niniejszego rozporządzenia jest określenie wykazu nieruchomości, o których
mowa w ust. 1 ustawy, w tym części lotnisk i lądowisk wojskowych niezbędnych do realizacji
zadań instytucji zapewniających służby ruchu lotniczego, z podziałem na lotniska albo
lądowiska:
1)
trwale niewykorzystywane do realizacji zadań przez jednostki organizacyjne podległe
lub nadzorowane przez Ministra Obrony Narodowej, które powinny zachować swój
lotniczy charakter,
2)
częściowo lub czasowo niewykorzystywane do realizacji zadań przez te jednostki, które
powinny zachować swój lotniczy charakter
– wraz z oznaczeniem tych nieruchomości lub ich części zgodnie z ewidencją gruntów
i budynków oraz ich powierzchnią, a także numerem księgi wieczystej i oznaczeniem sądu
rejonowego prowadzącego tę księgę, uwzględniając potrzeby Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej
Polskiej.
Projektowane przepisy zastąpią dotychczas obowiązujące rozporządzenie Rady
Ministrów z dnia 24 grudnia 2008 r. sprawie wykazu lotnisk wojskowych, które mogą być
wykorzystane na potrzeby lotnictwa cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 485), które utraci moc
z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach internetowych Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny.
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z procedurą określoną

– 5 –
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.).
Przedmiot projektowanego aktu prawnego nie jest objęty zakresem prawa Unii
Europejskiej.



– 6 –
Data sporządzenia:
Nazwa projektu:
5.01.2015 r.
rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej oraz Ministra Infrastruktury
i Rozwoju w sprawie wykazu nieruchomości, w tym części lotnisk i lądowisk
wojskowych niezbędnych do realizacji zadań instytucji zapewniających służby Źródło:
Upoważnienie ustawowe art. 94 ust. 4
ruchu lotniczego, z podziałem na lotniska albo lądowiska.
ustawy z dnia… o Agencji Mienia
Ministerstwo wiodące i ministerstwa współpracujące:
Wojskowego.
Ministerstwo Obrony Narodowej,

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Nr w wykazie prac …
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza Stanu lub
Podsekretarza Stanu

Podsekretarza Stanu w MON – Pan Maciej Jankowski.
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Pani Kamila Gralik, tel. 22 687-49-78.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Jaki problem jest rozwiązywany?
Ustawa o Agencji Mienia Wojskowego zawiera delegację dla Ministra Obrony Narodowej i ministra właściwego do spraw
transportu do określenia wykazu nieruchomości, o których mowa w art. 94 ust. 4 ustawy, w tym części lotnisk i lądowisk
wojskowych niezbędnych do realizacji zadań instytucji zapewniających służby ruchu lotniczego, z podziałem na lotniska
albo lądowiska:
1) trwale niewykorzystywane do realizacji zadań przez jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra
Obrony Narodowej, które powinny zachować swój lotniczy charakter,
2) częściowo lub czasowo niewykorzystywane do realizacji zadań przez te jednostki, które powinny zachować swój
lotniczy charakter
– wraz z oznaczeniem tych nieruchomości lub ich części, zgodnie z ewidencją gruntów i budynków oraz ich powierzchnią,
a także numerem księgi wieczystej i oznaczeniem sądu rejonowego prowadzącego tę księgę, uwzględniając potrzeby Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Projektowane rozporządzenie wykonuje upoważnienie ustawowe zawarte w art. 94 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Mienia
Wojskowego i określa dwa wykazy:
1) wykaz lotnisk albo lądowisk wojskowych lub ich części trwale niewykorzystywanych do realizacji zadań przez
jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez ministra obrony narodowej, które powinny zachować
swój lotniczy charakter,
2) wykaz lotnisk albo lądowisk wojskowych lub ich części częściowo lub czasowo niewykorzystywanych do
realizacji zadań przez jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez ministra obrony narodowej, które
powinny zachować swój lotniczy charakter.
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OECD/UE?
Nie dotyczy.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
Źródło danych
Oddziaływanie
AMW
10 Oddziałów
ustawa

Regionalnych
Organy i jednostki resortu
Organy i jednostki MON
MON, MIiR

obrony narodowej i ….
i …


5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji


– 7 –
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia nie powodują wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety sektora przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Regulacje są pochodną rozwiązań
przyjętych w ustawie.
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie
(0–10)
Dochody ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)











Wydatki ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)











Saldo ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)











Źródła finansowania
Projektowane rozporządzenie nie wymaga dodatkowych źródeł finansowania.
Dodatkowe informacje, Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
w tym wskazanie źródeł na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na
rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Nie przewiduje się wpływu regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe.
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie
(0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa







pieniężnym
sektor mikro-, małych






(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz






gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz
gospodarstwa domowe
Niemierzalne


Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie źródeł Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia nie wywierają wpływu na konkurencyjność
danych i przyjętych do gospodarki i przedsiębiorczość
obliczeń założeń
.


– 8 –
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie wymaganymi
tak
przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli zgodności).
nie
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie wpływa bezpośrednio na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wraz z wejściem aktu prawnego w życie.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie przewiduje się mechanizmów ewaluacji efektów projektu.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.













04/18rch

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: