Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów wojskowych
projekt dotyczy konieczności określenia realizowanego przez Ministra Sprawiedliwości zwierzchniego nadzoru nad sądami wojskowymi w zakresie ich organizacji i działalności administracyjnej tj. powierzenia nadzoru zewnętrznego sędziom sądów wojskowych delegowanym do Ministerstwa Sprawiedliwości
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2675
- Data wpłynięcia: 2014-08-14
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2675
IV.7.5. Uwagi do organizacji pracy w zakresie toku wewnętrznego
urzędowania sądu
IV.7.6. Stwierdzone nieprawidłowości w zakresie toku wewnętrznego
urzędowania sądu
IV.7.7. Materiał źródłowy, na podstawie którego dokonano ustaleń
IV.7.8. Wnioski:
– 23 –
Dział V
V.1. Liczba i sposób rozpoznania skarg wniesionych na podstawie ustawy z dnia 17 czerwca 2004 r. o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu
przygotowawczym prowadzonym lub nadzorowanym przez prokuratora i postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki (Dz. U. Nr 179, poz. 1843, z późn. zm.) bez postępowań
nadzorowanych przez prokuratora
kategoria
uwzględniono
załatwiono
uwzględniono, w tym
5)
spraw
wpływ
załatwienia
pozostałość
w całości lub części
oddalono
w inny sposób
zasądzono
kwota zasądzonego odszkodowani
odszkodowanie
V.2. Uwagi do organizacji pracy sądu w zakresie toku wewnętrznego
urzędowania sądu
V.3. Stwierdzone nieprawidłowości w zakresie toku wewnętrznego
urzędowania sądu
V.4. Inne wnioski
V.5. Materiał źródłowy, na podstawie którego dokonano ustaleń
– 24 –
Dział VI
VI.1. Wnioski dotyczące pracy sądu
Data sporządzenia protokołu
Podpis
1) w zestawieniu należy uwzględniać także sędziów delegowanych;
2) dane należy podać zgodnie z regułami sprawozdawczości statystycznej wynikającymi z przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 2011 r. w sprawie
określenia wzorów formularzy sprawozdawczych, objaśnień co do sposobu ich wypełniania oraz wzorów kwestionariuszy i ankiet statystycznych stosowanych w badaniach
statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011 (Dz. U. Nr 83, poz. 453, z późn. zm.);
3) należy podać dane na ostatni dzień okresu statystycznego w danym roku, rozpoczynając od roku poprzedzającego czteroletni okres objęty wizytacją; jeżeli wizytacja przeprowadzana
jest w drugiej połowie roku – należy dodatkowo podać dane za I półrocze;
4) należy uwzględniać liczbę etatów sędziowskich;
5) rodzaj spraw wyodrębniony według oznaczeń stosowanych w urządzeniach ewidencyjnych;
6) obok liczby spraw ogółem w nawiasie należy podać dodatkowo liczbę spraw zawieszonych;
7) przez wskaźnik pozostałości należy rozumieć iloraz pozostałości i (przeciętnego) 3-miesięcznego wpływu; w sprawach wieczystoksięgowych, rejestrowych i penitencjarnych należy
przyjmować 1-miesięczny wpływ, zaś w sprawach o wykroczenia i w sprawach odwoławczych – 2-miesięczny;
8) przez referat należy rozumieć ogół spraw przydzielonych sędziemu do rozpoznania, a w przypadku sprawy rozpoznawanej w składzie zawodowym – ogół spraw przydzielonych
sędziemu do rozpoznania jako sędziemu sprawozdawcy.
Załącznik nr 2
WZÓR
PROTOKÓŁ KONTROLI DZIAŁALNOŚCI SEKRETARIATU SĄDU
Dział I
Podstawa i zakres kontroli
I.1. Podstawa prawna
przeprowadzenia kontroli
I.2. Prezes sądu odpowiedzialny
za przeprowadzenie kontroli
I.3. Kontrolowany sekretariat
I.4. Osoba/osoby
przeprowadzające kontrolę
I.5. Termin przeprowadzenia
kontroli
I.6. Zakres/przedmiot kontroli
I.7. Okres objęty kontrolą
Dział II
Ostatnia kontrola i jej wyniki
II.1. Termin przeprowadzenia
poprzedniej kontroli
II.2. Osoba/osoby
przeprowadzająca/e
poprzednią kontrolę
II.3. Zakres/przedmiot poprzedniej
kontroli
II.4. Okres objęty poprzednią
kontrolą
II.5. Wykonanie wydanych
zarządzeń nadzorczych
– 26 –
Dział III
Dane podstawowe sekretariatu
III.1. Kierownik sekretariatu
(imię i nazwisko, stanowisko
i data objęcia funkcji)
III.2. Urzędnicy sądowi, w tym
stażyści, i inni pracownicy
(imię i nazwisko, stanowisko,
wymiar czasu pracy, okres pracy
w kontrolowanym sekretariacie)
III.3. Obsada średniookresowa
pracowników sekretariatu
wymienionych w III.2
w okresie objętym kontrolą
III.4. Osoby świadczące pracę na
podstawie umów
cywilnoprawnych oraz
stażyści z urzędów pracy
(imię i nazwisko, rodzaj, wymiar
i okres pracy)
III.5. Liczba etatów urzędniczych
przypadająca na jeden etat
orzeczniczy według obsady
średniookresowej sędziów
i referendarzy sądowych
w okresie objętym kontrolą
III.6. Liczba asystentów sędziów
III.7. Obsada średniookresowa
asystentów sędziów w okresie
objętym kontrolą
III.8. Opis warunków pracy
III.9. Wnioski:
Dział IV
Szkolenia i narzędzia pracy
IV.1. Szkolenia wewnętrzne
odbyte przez pracowników
sekretariatu w okresie objętym
kontrolą
IV.2. Szkolenia zewnętrzne odbyte
przez pracowników
sekretariatu w okresie objętym
kontrolą
IV.3. Narzędzia pracy
IV.4. Wnioski:
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2675
› Pobierz plik