Rządowy projekt ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
projekt dotyczy systemowego uregulowania organizacji struktur orzecznictwa lekarskiego oraz nadania rangi ustawowej przepisom prawnym statuującym ich funkcjonowanie
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2614
- Data wpłynięcia: 2014-07-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
- data uchwalenia: 2014-11-28
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1822
2614
– 6 –
3) wła ciwo ć przełożonych w zakresie przyznawania i wypłaty nagród i zapomógś
przełożonym wła ciwym do przyznawania nagród rocznych, uznaniowych i zapomóg jest, co
do zasady, kierownik jednostki organizacyjnej Służby Więziennej, w której funkcjonariusz
pełni służbę, oraz wyższy przełożony w stosunku do funkcjonariuszy zajmujących wyższe
stanowiska kierownicze w Służbie Więziennej (art. 63 ust. 2 ustawy o Służbie Więziennej)
oraz w stosunku do funkcjonariuszy pozostających w jego dyspozycji,
4) w zakresie przyznawania nagród uznaniowych, niezależnie od wła ciwo ci
kierownika jednostki i wła ciwo ci wyższego przełożonego w stosunku do funkcjonariuszy
zajmujących wyższe stanowiska kierownicze w Służbie Więziennej, nagrody uznaniowe
może przyznać także odpowiednio Źyrektor żeneralny Służby Więziennej, dyrektor
okręgowy Służby Więziennej, komendant Centralnego O rodka Szkolenia Służby
Więziennej, komendant o rodka szkolenia i komendant o rodka doskonalenia kadr Służby
Więziennejś zgodnie z art. 203 ustawy o Służbie Więziennej nagrody uznaniowe mogą być
przyznane funkcjonariuszowi za sumienne wykonywanie zadań służbowych, wykonywanie
zadań wymagających znacznego nakładu pracy, a także dokonanie czynu wiadczącego
o odwadze funkcjonariuszaś mając na uwadze hierarchiczną strukturę organizacyjną Służby
Więziennej, prestiż przełożonego i sam charakter nagrody uznaniowej, zgodnie z projektem
rozporządzenia nagrodę uznaniową może przyznać Źyrektor żeneralny Służby Więziennej
– wszystkim funkcjonariuszom, natomiast dyrektor okręgowy Służby Więziennej
– funkcjonariuszom pełniącym służbę w podległych mu jednostkach organizacyjnychś
zgodnie z art. 10 ust. 2 i art. 12 ust. 3 ustawy o Służbie Więziennej, Źyrektor żeneralny
Służby Więziennej i dyrektor okręgowy Służby Więziennej, jest przełożonym wszystkich
funkcjonariuszy w podległych im jednostkach organizacyjnychś możliwo ć przyznawania
nagród uznaniowych posiadają także wszyscy kierownicy jednostek organizacyjnych Służby
Więziennej, w stosunku do funkcjonariuszy delegowanych do ich jednostki ze względu na
potrzeby służby, w trybie art. 70 ustawy o Służbie Więziennejś kierownik jednostki
organizacyjnej jest przełożonym funkcjonariusza delegowanego do podległej mu jednostki
organizacyjnej, przez cały okres delegowaniaś kierownik jednostki organizacyjnej, w którego
dyspozycji pozostaje funkcjonariusz w okresie delegowania tym samym ma możliwo ć
przyznania
nagrody uznaniowej, w wysoko ci uwzględniającej zaangażowanie
funkcjonariusza na rzecz realizacji obowiązków w podległej mu jednostce organizacyjnejś
w innym przypadku, np. Źyrektor żeneralny Służby Więziennej, który podjął decyzję
o delegowaniu funkcjonariusza z aresztu ledczego lub zakładu karnego do Centralnego
– 7 –
Zarządu Służby Więziennej musiałby wnioskować do dyrektora tej jednostki o przyznanie
nagrody uznaniowej z tytułu służby pełnionej w innej jednostce organizacyjnejś z podobnych
względów nagrodę uznaniową może przyznać dyrektor okręgowy Służby Więziennej,
komendant Centralnego O rodka Szkolenia Służby Więziennej, komendant o rodka szkolenia
Służby Więziennej, komendant o rodka doskonalenia kadr Służby Więziennej, dyrektor
zakładu karnego albo dyrektor aresztu ledczego funkcjonariuszowi delegowanemu do
czasowego pełnienia służby w tej jednostce albo funkcjonariuszowi pozostającemu w jego
dyspozycjiś tryb przyznawania nagród uznaniowych jest analogiczny, jak w przypadkach
przyznawania wyróżnienia w formie nagrody pieniężnej, w trybie art. 169 ustawy o Służbie
Więziennej,
5) nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi będzie wypłacać jednostka
organizacyjna wła ciwa w sprawach wypłaty uposażenia funkcjonariuszaś okre lenie
podmiotu dokonującego wypłaty, jako jednostki, w której funkcjonariusz stale pełni służbę
z punktu widzenia prawa podatkowego ułatwia dokonywanie rozliczeń,
6) w projekcie precyzuje się tryb postępowania w sprawie przyznawania zapomóg
funkcjonariuszom Służby Więziennejś projektowane uregulowania ujednolicają sposób
postępowania w zakresie przyznawania zapomóg, który jest oparty o wewnętrzne decyzje
kierowników jednostek organizacyjnych Służby Więziennejś zapomogi przyznaje przełożony
z własnej inicjatywy, na pisemny wniosek w sprawie przyznania zapomogi, zainteresowanego
funkcjonariusza, a w uzasadnionych przypadkach, także na wniosekŚ bezpo redniego
przełożonego funkcjonariusza, osoby wyznaczonej do załatwiania spraw kadrowych lub
socjalnych w jednostce organizacyjnej Służby Więziennej lub organizacji związku
zawodowego funkcjonariuszyś wniosek w sprawie przyznania zapomogi składa się do
komórki kadrowej lub osoby wyznaczonej do załatwiania spraw kadrowych lub socjalnych
w jednostce organizacyjnej Służby Więziennejś funkcjonariusz może zostać obowiązany do
udokumentowania okoliczno ci mających wpływ na sytuację osobistą oraz materialną jego
i rodziny, a w szczególno ci doŚ
a) potwierdzenia wysoko ci dochodów funkcjonariusza spoza służby, współmałżonka
i członków jego rodziny,
b) przedłożenia dokumentów uzasadniających przyznanie zapomogi, w szczególno ci
za wiadczeń wła ciwych organów pomocy społecznej, dokumentacji medycznej, rachunków
i faktur.
– 8 –
Projektowany termin wej cia w życie rozporządzenia (§ 9) i data stosowania jego
przepisów do nagród rocznych, nagród uznaniowych i zapomóg dla funkcjonariuszy Służby
Więziennej nie stoją w sprzeczno ci z zasadami demokratycznego państwa prawnego.
Projektowane rozporządzenie nie jest objęte prawem Unii źuropejskiej.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych, a zatem nie podlega procedurze notyfikacji
w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny, stosownie do
art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie stanowienia prawa
(Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) i § 52 ust. 1 uchwały Nr 190 Rady Ministrów z dnia
29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 979). aden podmiot
nie zgłosił zainteresowania, w trybie i na zasadach ustawy, pracami nad projektem
rozporządzenia.
Nazwa projektu
Źata sporz dzenia
Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwo ci w sprawie nagród 11 kwietnia 2014 r.
i zapomóg dla funkcjonariuszy Służby Więziennej.
Ministerstwo wiod ce i ministerstwa współpracuj ce
Ministerstwo Sprawiedliwo ci
ródłoŚ
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Upoważnienie ustawowe
Sekretarza
Stanu
lub
Podsekretarza
Stanu
Pan Stanisław Chmielewski – Podsekretarz Stanu
Nr w wykazie prac: WPL MS: A47
Kontakt
do
opiekuna
merytorycznego
projektu
żrażyna
Leoncewiczś
tel.
(22)
52-12-449;
e-mail: leoncewicz@ms.gov.pl
O C ź N A S K U T K Ó W R ź G U L A C J I
1. Jaki problem jest rozwi zywany?
1. Okre lenie wysoko ci funduszu na nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi dla funkcjonariuszy
Służby Więziennej.
2. Okre lenie trybu zwiększania funduszu, na nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi dla
funkcjonariuszy Służby Więziennej o rodki finansowe uzyskane z tytułu zmniejszenia uposażeń
funkcjonariuszy, o których mowa w art. 60f ustawy o Służbie Więziennej.
3. Okre lenie trybu postępowania oraz wła ciwo ci przełożonych, w zakresie przyznawania nagród
uznaniowych dla funkcjonariuszy zastępujących funkcjonariuszy przebywających na zwolnieniach lekarskich.
2. Rekomendowane rozwi zanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
W celu uregulowania wyżej wymienionych zagadnień konieczne jest wydanie rozporządzenia, zgodnie
z upoważnieniem zawartym w art. 205 ustawy z dnia 9 kwietnia o Służbie Więziennej, w brzmieniu nadanym
przez art. 9 pkt 8 ustawy z dnia 24 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży żranicznej,
ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu, ustawy o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy
o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu
Wojskowego, ustawy o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu
Wojskowego, ustawy o Służbie Więziennej oraz niektórych innych ustaw (Źz. U. poz. 502).
3. Jak problem został rozwi zany w innych krajach, w szczególno ci krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Projektowana regulacja ze względu na jej na stopień jej szczegółowo ci nie była poddawana analizie
prawnoporównawczej.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielko ć
ródło danych
Oddziaływanie
Żunkcjonariusze Służby 27594
Informacja
z
jednostek 1. W zakresie oszczędno ci
Więziennej
funkcjonariuszy
organizacyjnych SW (dane z tytułu zwolnień lekarskich
– 10 –
statystyczne zgromadzone w dotyczy
funkcjonariuszy,
programie VSP)
którzy będą wykonywali
zadania
służbowe
w zastępstwie
funkcjo-
nariuszy przebywających na
zwolnieniach lekarskich.
2. W zakresie nagrody
rocznej dotyczy wszystkich
funkcjonariuszy uprawnio-
nych do nagrody rocznej.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do zaopiniowania Żorum Związków Zawodowych,
Ogólnopolskiemu Porozumieniu Związków Zawodowych, Niezależnemu Samorządnemu Związkowi
Zawodowemu „Solidarno ć” oraz Niezależnemu Samorządnemu Związkowi Zawodowemu Żunkcjonariuszy
i Pracowników Więziennictwa.
Wyniki konsultacji zostaną omówione po ich zakończeniu.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wej cia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0-10)
Źochody ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe
jednostki
(oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe
jednostki
(oddzielnie)
Saldo ogółem
3) wła ciwo ć przełożonych w zakresie przyznawania i wypłaty nagród i zapomógś
przełożonym wła ciwym do przyznawania nagród rocznych, uznaniowych i zapomóg jest, co
do zasady, kierownik jednostki organizacyjnej Służby Więziennej, w której funkcjonariusz
pełni służbę, oraz wyższy przełożony w stosunku do funkcjonariuszy zajmujących wyższe
stanowiska kierownicze w Służbie Więziennej (art. 63 ust. 2 ustawy o Służbie Więziennej)
oraz w stosunku do funkcjonariuszy pozostających w jego dyspozycji,
4) w zakresie przyznawania nagród uznaniowych, niezależnie od wła ciwo ci
kierownika jednostki i wła ciwo ci wyższego przełożonego w stosunku do funkcjonariuszy
zajmujących wyższe stanowiska kierownicze w Służbie Więziennej, nagrody uznaniowe
może przyznać także odpowiednio Źyrektor żeneralny Służby Więziennej, dyrektor
okręgowy Służby Więziennej, komendant Centralnego O rodka Szkolenia Służby
Więziennej, komendant o rodka szkolenia i komendant o rodka doskonalenia kadr Służby
Więziennejś zgodnie z art. 203 ustawy o Służbie Więziennej nagrody uznaniowe mogą być
przyznane funkcjonariuszowi za sumienne wykonywanie zadań służbowych, wykonywanie
zadań wymagających znacznego nakładu pracy, a także dokonanie czynu wiadczącego
o odwadze funkcjonariuszaś mając na uwadze hierarchiczną strukturę organizacyjną Służby
Więziennej, prestiż przełożonego i sam charakter nagrody uznaniowej, zgodnie z projektem
rozporządzenia nagrodę uznaniową może przyznać Źyrektor żeneralny Służby Więziennej
– wszystkim funkcjonariuszom, natomiast dyrektor okręgowy Służby Więziennej
– funkcjonariuszom pełniącym służbę w podległych mu jednostkach organizacyjnychś
zgodnie z art. 10 ust. 2 i art. 12 ust. 3 ustawy o Służbie Więziennej, Źyrektor żeneralny
Służby Więziennej i dyrektor okręgowy Służby Więziennej, jest przełożonym wszystkich
funkcjonariuszy w podległych im jednostkach organizacyjnychś możliwo ć przyznawania
nagród uznaniowych posiadają także wszyscy kierownicy jednostek organizacyjnych Służby
Więziennej, w stosunku do funkcjonariuszy delegowanych do ich jednostki ze względu na
potrzeby służby, w trybie art. 70 ustawy o Służbie Więziennejś kierownik jednostki
organizacyjnej jest przełożonym funkcjonariusza delegowanego do podległej mu jednostki
organizacyjnej, przez cały okres delegowaniaś kierownik jednostki organizacyjnej, w którego
dyspozycji pozostaje funkcjonariusz w okresie delegowania tym samym ma możliwo ć
przyznania
nagrody uznaniowej, w wysoko ci uwzględniającej zaangażowanie
funkcjonariusza na rzecz realizacji obowiązków w podległej mu jednostce organizacyjnejś
w innym przypadku, np. Źyrektor żeneralny Służby Więziennej, który podjął decyzję
o delegowaniu funkcjonariusza z aresztu ledczego lub zakładu karnego do Centralnego
– 7 –
Zarządu Służby Więziennej musiałby wnioskować do dyrektora tej jednostki o przyznanie
nagrody uznaniowej z tytułu służby pełnionej w innej jednostce organizacyjnejś z podobnych
względów nagrodę uznaniową może przyznać dyrektor okręgowy Służby Więziennej,
komendant Centralnego O rodka Szkolenia Służby Więziennej, komendant o rodka szkolenia
Służby Więziennej, komendant o rodka doskonalenia kadr Służby Więziennej, dyrektor
zakładu karnego albo dyrektor aresztu ledczego funkcjonariuszowi delegowanemu do
czasowego pełnienia służby w tej jednostce albo funkcjonariuszowi pozostającemu w jego
dyspozycjiś tryb przyznawania nagród uznaniowych jest analogiczny, jak w przypadkach
przyznawania wyróżnienia w formie nagrody pieniężnej, w trybie art. 169 ustawy o Służbie
Więziennej,
5) nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi będzie wypłacać jednostka
organizacyjna wła ciwa w sprawach wypłaty uposażenia funkcjonariuszaś okre lenie
podmiotu dokonującego wypłaty, jako jednostki, w której funkcjonariusz stale pełni służbę
z punktu widzenia prawa podatkowego ułatwia dokonywanie rozliczeń,
6) w projekcie precyzuje się tryb postępowania w sprawie przyznawania zapomóg
funkcjonariuszom Służby Więziennejś projektowane uregulowania ujednolicają sposób
postępowania w zakresie przyznawania zapomóg, który jest oparty o wewnętrzne decyzje
kierowników jednostek organizacyjnych Służby Więziennejś zapomogi przyznaje przełożony
z własnej inicjatywy, na pisemny wniosek w sprawie przyznania zapomogi, zainteresowanego
funkcjonariusza, a w uzasadnionych przypadkach, także na wniosekŚ bezpo redniego
przełożonego funkcjonariusza, osoby wyznaczonej do załatwiania spraw kadrowych lub
socjalnych w jednostce organizacyjnej Służby Więziennej lub organizacji związku
zawodowego funkcjonariuszyś wniosek w sprawie przyznania zapomogi składa się do
komórki kadrowej lub osoby wyznaczonej do załatwiania spraw kadrowych lub socjalnych
w jednostce organizacyjnej Służby Więziennejś funkcjonariusz może zostać obowiązany do
udokumentowania okoliczno ci mających wpływ na sytuację osobistą oraz materialną jego
i rodziny, a w szczególno ci doŚ
a) potwierdzenia wysoko ci dochodów funkcjonariusza spoza służby, współmałżonka
i członków jego rodziny,
b) przedłożenia dokumentów uzasadniających przyznanie zapomogi, w szczególno ci
za wiadczeń wła ciwych organów pomocy społecznej, dokumentacji medycznej, rachunków
i faktur.
– 8 –
Projektowany termin wej cia w życie rozporządzenia (§ 9) i data stosowania jego
przepisów do nagród rocznych, nagród uznaniowych i zapomóg dla funkcjonariuszy Służby
Więziennej nie stoją w sprzeczno ci z zasadami demokratycznego państwa prawnego.
Projektowane rozporządzenie nie jest objęte prawem Unii źuropejskiej.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych, a zatem nie podlega procedurze notyfikacji
w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej
Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny, stosownie do
art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie stanowienia prawa
(Źz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) i § 52 ust. 1 uchwały Nr 190 Rady Ministrów z dnia
29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 979). aden podmiot
nie zgłosił zainteresowania, w trybie i na zasadach ustawy, pracami nad projektem
rozporządzenia.
Nazwa projektu
Źata sporz dzenia
Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwo ci w sprawie nagród 11 kwietnia 2014 r.
i zapomóg dla funkcjonariuszy Służby Więziennej.
Ministerstwo wiod ce i ministerstwa współpracuj ce
Ministerstwo Sprawiedliwo ci
ródłoŚ
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Upoważnienie ustawowe
Sekretarza
Stanu
lub
Podsekretarza
Stanu
Pan Stanisław Chmielewski – Podsekretarz Stanu
Nr w wykazie prac: WPL MS: A47
Kontakt
do
opiekuna
merytorycznego
projektu
żrażyna
Leoncewiczś
tel.
(22)
52-12-449;
e-mail: leoncewicz@ms.gov.pl
O C ź N A S K U T K Ó W R ź G U L A C J I
1. Jaki problem jest rozwi zywany?
1. Okre lenie wysoko ci funduszu na nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi dla funkcjonariuszy
Służby Więziennej.
2. Okre lenie trybu zwiększania funduszu, na nagrody roczne, nagrody uznaniowe i zapomogi dla
funkcjonariuszy Służby Więziennej o rodki finansowe uzyskane z tytułu zmniejszenia uposażeń
funkcjonariuszy, o których mowa w art. 60f ustawy o Służbie Więziennej.
3. Okre lenie trybu postępowania oraz wła ciwo ci przełożonych, w zakresie przyznawania nagród
uznaniowych dla funkcjonariuszy zastępujących funkcjonariuszy przebywających na zwolnieniach lekarskich.
2. Rekomendowane rozwi zanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
W celu uregulowania wyżej wymienionych zagadnień konieczne jest wydanie rozporządzenia, zgodnie
z upoważnieniem zawartym w art. 205 ustawy z dnia 9 kwietnia o Służbie Więziennej, w brzmieniu nadanym
przez art. 9 pkt 8 ustawy z dnia 24 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży żranicznej,
ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu, ustawy o Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy
o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu
Wojskowego, ustawy o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu
Wojskowego, ustawy o Służbie Więziennej oraz niektórych innych ustaw (Źz. U. poz. 502).
3. Jak problem został rozwi zany w innych krajach, w szczególno ci krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Projektowana regulacja ze względu na jej na stopień jej szczegółowo ci nie była poddawana analizie
prawnoporównawczej.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielko ć
ródło danych
Oddziaływanie
Żunkcjonariusze Służby 27594
Informacja
z
jednostek 1. W zakresie oszczędno ci
Więziennej
funkcjonariuszy
organizacyjnych SW (dane z tytułu zwolnień lekarskich
– 10 –
statystyczne zgromadzone w dotyczy
funkcjonariuszy,
programie VSP)
którzy będą wykonywali
zadania
służbowe
w zastępstwie
funkcjo-
nariuszy przebywających na
zwolnieniach lekarskich.
2. W zakresie nagrody
rocznej dotyczy wszystkich
funkcjonariuszy uprawnio-
nych do nagrody rocznej.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do zaopiniowania Żorum Związków Zawodowych,
Ogólnopolskiemu Porozumieniu Związków Zawodowych, Niezależnemu Samorządnemu Związkowi
Zawodowemu „Solidarno ć” oraz Niezależnemu Samorządnemu Związkowi Zawodowemu Żunkcjonariuszy
i Pracowników Więziennictwa.
Wyniki konsultacji zostaną omówione po ich zakończeniu.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wej cia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0-10)
Źochody ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe
jednostki
(oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
JST
pozostałe
jednostki
(oddzielnie)
Saldo ogółem
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2614
› Pobierz plik