Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o podatku akcyzowym
projekt dotyczy podwyższenia opłaty paliwowej w celu zapewnienia dodatkowych wpływów Funduszu Kolejowego; równocześnie zaproponowano obniżenie stawek podatku akcyzowego od paliw silnikowych oraz przyjęto rozwiązanie polegające na corocznym transferze środków z Krajowego Funduszu Drogowego do Funduszu Kolejowego w wysokości 400 mln zł w latach 2015-2019
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2494
- Data wpłynięcia: 2014-06-12
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o podatku akcyzowym
- data uchwalenia: 2014-10-23
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1559
2494
Projekt rozporządzenia nie wymaga przedstawienia instytucjom i organom Unii Europejskiej
lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu celem uzyskania opinii, dokonania konsultacji albo
uzgodnienia, bowiem w przepisach Unii Europejskiej obowiązujących na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej nie określono takiego wymogu, zatem nie występują przesłanki,
o których mowa w Regulaminie pracy Rady Ministrów.
Stosownie do postanowień ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) z chwilą przekazania
do uzgodnień i konsultacji społecznych projekt zostanie udostępniony w Biuletynie
Informacji Publicznej (BIP) Rządowego Centrum Legislacji (na stronie internetowej
www.rcl.gov.pl, w serwisie Rządowy Proces Legislacyjny).
Projekt rozporządzenia jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej.
– 7 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowana regulacja będzie miała wpływ bezpośrednio na producentów i przedsiębiorców
posiadających status składu podatkowego, uczestniczących w obrocie przedmiotowymi
paliwami silnikowymi.
Projektowane rozporządzanie nie spowoduje istotnych obciążeń administracyjno-
-proceduralnych dla ww. podmiotów, ponieważ dotyczyć będzie podmiotów, które już
obecnie są obowiązane do złożenia takiego zabezpieczenia.
W związku z charakterem proponowanych zmian ceny paliw silnikowych, zarówno hurtowe
jak detaliczne nie ulegną zmianie z tego tytułu.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
W celu przeprowadzenia uzgodnień i konsultacji społecznych projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Rządowego Centrum Legislacji
(na stronie internetowej www.rcl.gov.pl, w serwisie Rządowy Proces Legislacyjny).
Przekazane uwagi zostaną wnikliwie przeanalizowane pod kątem ich wykorzystania.
3. Wpływ aktu normatywnego na:
a) sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
z uwagi na fakt, iż projektowana regulacja jest konsekwencją zmiany upoważnienia
ustawowego, wejście w życie rozporządzenia będzie neutralne dla budżetu państwa
i budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
b) rynek pracy
wejście w życie projektu nie wpłynie na rynek pracy,
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
projekt pozostaje neutralny na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw,
d) sytuację i rozwój regionalny
zaproponowane rozwiązania nie będą miały wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
4. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie powoduje konieczności wydatkowania środków
finansowych.
92/05/KC
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2494
› Pobierz plik