eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2087
  • Data wpłynięcia: 2014-01-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-07-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1088

2087

3.  Wpływ  regulacji  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym  na  budżet  państwa  i  budżety 
jednostek samorządu terytorialnego 
Ze  względu  na  fakt,  iż  koszt  oznakowania  dystrybutorów  do  paliw  ciekłych  pokrywa 
przedsiębiorca,  przyjęcie  projektowanego  rozporządzenia  nie  wpłynie  na  budżet  państwa 
i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  regulacji  na  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym  na 
funkcjonowanie przedsiębiorstw 
Niniejsza  regulacja  pociąga  za  sobą  koszty  nałożone  na  przedsiębiorców  wykonujących 
działalność  gospodarczą  w  zakresie  wprowadzania  do  obrotu  paliw  ciekłych  na  stacjach 
paliwowych  oraz  przedsiębiorców  posiadających  stacje  zakładowe  związane  z  realizacją 
obowiązku  oznakowania  dystrybutorów.  Należy  mieć  na  uwadze,  że  ze  względu  na  brak 
w chwili obecnej  odpowiednich  norm  jakościowych  olej  napędowy  z  zawartością  do  10%  nie 
będzie  wprowadzany  do  obrotu  w  najbliższym  okresie.  Ze  względu  na  fakt,  że  polski  park 
samochodowy jest stary, a benzyny silnikowe z zawartością do 10% biokomponentów mogą być 
stosowane w pojazdach nowych lub specjalnie  do  tego  przystosowanych,  przewiduje  się,  że 
zapotrzebowanie  na  benzyny  z  zawartością  do  5%  będzie  znaczące.  Do  oszacowania kosztów 
wprowadzenia niniejszej regulacji (ok. 3,7 mln złotych w skali kraju) założono, że w pierwszym 
okresie obowiązywania rozporządzenia na co 10 stacji paliwowej wprowadzana będzie do obrotu 
benzyna o zawartości do 10% bioetanolu. Można więc uznać, że wejście w życie projektowanego 
rozporządzenia  może  w  niewielkim  stopniu  wpłynąć  niekorzystnie  na  konkurencyjność 
gospodarki i przedsiębiorczość. 
5.  Wpływ  regulacji  na  sytuację  i  rozwój  regionów  oraz  konkurencyjność  wewnętrzną 
i zewnętrzną gospodarki 

Wejście  w  życie  projektowanego  rozporządzenia  pociąga  za  sobą  koszty  nałożone  na 
przedsiębiorców  wykonujących  działalność  gospodarczą  w zakresie wprowadzania do obrotu 
paliw  ciekłych  na  stacjach  paliwowych  oraz  przedsiębiorców  posiadających  stacje  zakładowe 
związane  z  realizacją  obowiązku  oznakowania  dystrybutorów (ok. 3,7  mln  zł).  Może  to 
w niewielkim  stopniu  wpłynąć  niekorzystnie  na  sytuację  i  rozwój  regionów  oraz 
konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.  
6.  Wpływ regulacji na środowisko 
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na środowisko. 
7.  Wpływ regulacji na rynek pracy 
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy. 
 
 
 
 
 
01/12-kt 
 

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: