Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2087
- Data wpłynięcia: 2014-01-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-07-11
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1088
2087
jednostek samorządu terytorialnego
Ze względu na fakt, iż koszt oznakowania dystrybutorów do paliw ciekłych pokrywa
przedsiębiorca, przyjęcie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Niniejsza regulacja pociąga za sobą koszty nałożone na przedsiębiorców wykonujących
działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu paliw ciekłych na stacjach
paliwowych oraz przedsiębiorców posiadających stacje zakładowe związane z realizacją
obowiązku oznakowania dystrybutorów. Należy mieć na uwadze, że ze względu na brak
w chwili obecnej odpowiednich norm jakościowych olej napędowy z zawartością do 10% nie
będzie wprowadzany do obrotu w najbliższym okresie. Ze względu na fakt, że polski park
samochodowy jest stary, a benzyny silnikowe z zawartością do 10% biokomponentów mogą być
stosowane w pojazdach nowych lub specjalnie do tego przystosowanych, przewiduje się, że
zapotrzebowanie na benzyny z zawartością do 5% będzie znaczące. Do oszacowania kosztów
wprowadzenia niniejszej regulacji (ok. 3,7 mln złotych w skali kraju) założono, że w pierwszym
okresie obowiązywania rozporządzenia na co 10 stacji paliwowej wprowadzana będzie do obrotu
benzyna o zawartości do 10% bioetanolu. Można więc uznać, że wejście w życie projektowanego
rozporządzenia może w niewielkim stopniu wpłynąć niekorzystnie na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.
5. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów oraz konkurencyjność wewnętrzną
i zewnętrzną gospodarki
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia pociąga za sobą koszty nałożone na
przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu
paliw ciekłych na stacjach paliwowych oraz przedsiębiorców posiadających stacje zakładowe
związane z realizacją obowiązku oznakowania dystrybutorów (ok. 3,7 mln zł). Może to
w niewielkim stopniu wpłynąć niekorzystnie na sytuację i rozwój regionów oraz
konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki.
6. Wpływ regulacji na środowisko
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na środowisko.
7. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
01/12-kt
6
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2087
› Pobierz plik