Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
projekt ustawy ma na celu rozszerzenie katalogu wykroczeń oraz ustawowe usankcjonowanie wykroczeń w żegludze śródlądowej (wdrożenie dyrektywy RIS na śródlądowych drogach wodnych klasy IV i wyższej państw członkowskich, które są połączone drogami wodnymi klasy IV lub wyższej z drogami wodnymi klasy IV lub wyższej innego państwa członkowskiego, zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi poprzez szybką wymianę informacji dotyczącej dróg wodnych)
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 520
- Data wpłynięcia: 2008-05-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
- data uchwalenia: 2008-09-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 171, poz. 1057
520
Dyrektywa ma zastosowanie do wdrożenia i funkcjonowania RIS na śródlądowych
drogach wodnych klasy IV i wyższej państw członkowskich, które są połączone drogami
wodnymi klasy IV lub wyższej z drogami wodnymi klasy IV lub wyższej innego państwa
członkowskiego, w tym w portach znajdujących się na takich drogach wodnych, o których mowa
w decyzji nr 1346/2001/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2001 r.
zmieniającej decyzję nr 1692/96/WE w zakresie portów morskich, portów śródlądowych oraz
terminali intermodalnych, jak również projektu nr 8 wymienionego w załączniku III.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Akt ten będzie miał wpływ na organy administracji publicznej oraz jednostki badawczo-rozwojowe obowiązane do
przekazywania danych do Centrum RIS.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z następującymi podmiotami:
1. Związek Polskich Armatorów ródlądowych;
2. Odratrans
S.A;
3.
egluga Bydgoska;
4. Centrum
eglugi ródlądowej przy Akademii Morskiej w Szczecinie
5. Akademia Morska w Szczecinie.
3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Wejście w życie aktu normatywnego nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych w tym budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczości, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
4
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.
5
Dokumenty związane z tym projektem:
-
520
› Pobierz plik