eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

Rządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

- projekt dotyczy określenia zasad ochrony żeglugi morskiej i portów morskich, ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portów i na statkach zgodnie z wymaganiami określonymi w Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, kodeksie dla ochrony statków i obiektów portowych i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wzmcnienia ochrony statków i obiektów portowych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 472
  • Data wpłynięcia: 2008-04-01
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ochronie żeglugi i portów morskich
  • data uchwalenia: 2008-09-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 171, poz. 1055

472

WZÓR
WYKAZ WYPOSAZENIA W URZADZENIA RADIOWE (FORMULARZ R)


98


99


Zał cznik nr 8
Zakres weryfikacji wstępnej systemu ochrony statku

I. OGÓLNE ASPEKTY OCHRONY

I. Inspekcja systemu ochrony statku znajdującego się porcie obejmuje co najmniej następujące
ogólne aspekty systemu ochrony:
1) obserwacje dotyczące szczegółowych aspektów systemu ochrony statku, podczas zbliżania się
do statku i podczas poruszania się po statku przez upoważnionego inspektora, biorąc pod uwagę
poziom ochrony, lub poziomy, na których działają statek i obiekt portowy. Inspektor bierze pod
uwagę tylko te aspekty, które zostają ujawnione podczas normalnych czynności kontrolnych na
pokładzie statku,
2) sprawdzenie, czy na pokładzie statku znajduje się ważny międzynarodowy certyfikat ochrony
statku lub tymczasowego międzynarodowy certyfikat ochrony statku, wydany przez
Administrację, uznaną organizację ochrony lub inny Umawiający się Rząd na prośbę
Administracji,
3) sprawdzenie, że poziom ochrony, na którym statek działa co najmmniej równy poziomowi
ustalonemu przez Rząd dla obiektu portowego,
4) zidentyfikowanie oficera ochrony statku,
5) podczas sprawdzania innej dokumentacji, zaznajomienie się z dowodami, iż alarmy próbne w
zakresie ochrony były przeprowadzane w odpowiednich przedziałach czasowych oraz
określenie, czy miały miejsce jakiekolwiek ćwiczenia w zakresie ochrony z udziałem statku,
6) sprawdzenie zapisów dotyczących ostatnich 10 zawinięć do obiektów portowych (Prawidło XI-
2/9.2.1.3), włączając w to zapisy jakichkolwiek działań w płaszczyźnie statek – statek, które tym
czasie miały miejsce w powinny zawierać każdorazowo:
-
poziom ochrony na jakim znajduje się statek (Prawidło XI-2/9.2.1.3)
-
jakiekolwiek specjalne lub dodatkowe środki ochrony, które zostały podjęte.
- czy
zostały zachowane właściwe środki ochrony, (Prawidło XI-2/9.2.1.5),
włączając w to Deklarację Ochrony Statku jeśli została wydana.
7) ocena czy kluczowi członkowie załogi statku są w stanie efektywnie komunikować się ze sobą
w sprawach związanych z ochroną.

100
II. SZCZEGÓLNE ASPEKTY OCHRONY

Szczególne aspekty ochrony nie zostały stworzone z zamiarem używania ich jako listy kontrolnej.
Rozpatrywanie któregokolwiek z powyższych punktów ma na celu podjęcie decyzji przez
upoważnionego w sprawach ochrony inspektora czy istnieją „wyraźne podstawy”. Jednocześnie od
inspektorów upoważnionych w sprawach ochrony wymaga się profesjonalnej oceny, która brałaby
pod uwagę poziom, lub poziomy ochrony, na których są i statek i obiekt portowy, i nie byłaby ona
ograniczona do szczególnych aspektów ochrony wymienionych poniżej. Niezgodność z jednym lub
więcej aspektem nie koniecznie musi prowadzić do uznania pełnej niezgodności z obowiązkowymi
wymaganiami rozdziału XI–2 lub w części A Kodeksu ISPS.

1. Dostęp do statku w czasie postoju w porcie
Dla statków na poziomie ochrony 1 należy rozpatrzyć:
- Czy
istnieją jakiekolwiek formy kontroli na dojściach lub innych punktach dostępu do
statku?(sekcja 7.2.2 w części A Kodeksu ISPS)
- Czy
widocznym
jest,
że sprawdzana jest tożsamość osób wchodzących na statek?
(sekcja 9.14.1 w części A Kodeksu ISPS)
Dodatkowo dla statków pasażerskich na poziomie ochrony 1, jeżeli aspekty tego typu można
zaobserwować w trakcie wchodzenia na statek, należy rozpatrzyć:
- Czy w porozumieniu z obiektem portowym ustanowiono zabezpieczone miejsca dla
przeszukiwań? (sekcja 9.14.2 w części B Kodeksu ISPS)
- Czy osoby sprawdzone i ich rzeczy osobiste oddzielane są od osób niesprawdzonych i
ich rzeczy osobistych?(sekcja 9.14.4 w części B Kodeksu ISPS)

2. Monitorowanie ochrony statku
Dla statków na poziomie ochrony 1, jeżeli zauważono następuj ce działania na pokładzie
należy rozpatrzyć czy :
- Czy wachty na pokładzie lub sprzęt monitorujący są używane w trakcie przebywania
inspekcji na statku? (sekcja 9.42.2 w części B Kodeksu ISPS)
- Czy statek obserwuje obiekty zbliżające się tak od strony lądu jak i morza? (sekcja
9.42.2, 9.46.1 i 9.46.2 w części B Kodeksu ISPS)
Dla statków na poziomie ochrony 2 jeżeli na pokładzie można zaobserwować następujące działania:

101
- Czy
sprzęt obserwacyjny jest używany i monitorowany w odpowiednich odstępach
czasu? (sekcja 9.47.2 w części B Kodeksu ISPS)
- Czy na miejscu został skierowany dodatkowy personel do strzeżenia i patrolowania
zastrzeżonych terenów? (sekcja 9.47.3 w części B Kodeksu ISPS)

3. Dostawa zapasów statkowych
Dla statków na poziomie ochrony 1, jeżeli zauważono następujące działania na pokładzie należy
rozpatrzyć czy :
- Czy zapasy statkowe są sprawdzane przed załadunkiem pod kątem naruszenia lub
fałszowania ładunku? (sekcja 9.33.3 w części B Kodeksu ISPS)
- Czy upewniono się wcześniej, czy lista załadunkowa zgadza się z ładowanym
zaopatrzeniem? (sekcja 9.35.1 w części B)
- Czy po załadowaniu zapasy przechowywane są w sposób bezpieczny? (sekcja 9.35.2 w
części B Kodeksu ISPS).

4. Obsługa ładunku
Sprawdzanie ładunku może polegać na :
-
fizycznym oraz wizualnym sprawdzeniu; oraz
- użyciu do tego celu, sprzętu wykrywającego lub prześwietleniowego, urządzeń
mechanicznych, lub psów;
Uwzględniając ustalenia dotyczące sprawdzania i plombowania ładunku na brzegu.
Dla statków towarowych, włącząjąc w to samochodowce, promy pasażerskie ro – ro oraz statki
pasażerskie na 1 poziomie ochrony jeżeli następujące mogą być zauważone w trakcie przebywania
na pokładzie należy rozpatrzyć czy:
-
ładunek, jednostki transportujące oraz przestrzenie ładunkowe zostały sprawdzone
przed oraz w trakcie operacji ładunkowych? (sekcja 9.27.1 w części B Kodeksu ISPS)
-
ładunek jest sprawdzany z dokumentacją dotyczącą tego ładunku? (sekcja 9.27.2
w części B)
-
czy pojazdy sprawdzane są przed załadunkiem? (sekcja 9.27.4 w części B Kodeksu)
- Czy
są sprawdzane plomby i inne metody zapobiegające fałszowaniu ładunku? (sekcja
9.27.4 w części B Kodeksu)

102
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 56 . [ 57 ] . 58 . 59

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: