Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3575
- Data wpłynięcia: 2010-11-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o transporcie drogowym
- data uchwalenia: 2010-12-03
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 249, poz. 1656
3575
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.),
w związku z tym nie podlega notyfikacji.
Projektowana regulacja nie jest objęta przepisami prawa Unii Europejskiej.
4
Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Regulacja oddziaływać będzie na:
1. przedsiębiorców wykonujących zarobkowo międzynarodowy transport drogowy;
2. przedsiębiorców i inne podmioty wykonujące międzynarodowe przewozy na potrzeby
własne;
3. pracowników likwidowanego BOTM, którzy przejdą do Głównego Inspektoratu Transportu
Drogowego;
4. pracowników ITD, którzy będą wykonywać zadania z zakresu określonego ustawą.
2. Konsultacje społeczne
Przewiduje się przeprowadzenie konsultacji z polskimi organizacjami o zasięgu ogólnokrajowym
zrzeszające międzynarodowych przewoźników drogowych upoważnionymi do wydawania
zezwoleń zagranicznych:
1.
Centralne Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych i Spedytorów z siedzibą w
Warszawie,
2. Dolnośląskie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą we
Wrocławiu,
3. Górnośląskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Katowicach,
4.
Krakowskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Krakowie,
5.
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą w
Lipnikach,
6.
Lubelskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Lublinie,
7.
Lubuskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych i Spedytorów z siedzibą w
Gorzowie Wielkopolskim,
5
8.
Łódzkie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów z siedzibą w
Łodzi,
9. Małopolskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Nowym Sączu,
10. Ogólnokrajowe Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i
Spedytorów "Podlasie" z siedzibą w Siedlcach,
11. Ogólnopolskie Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Przewoźników w Międzyrzecu
Podlaskim z siedzibą w Międzyrzecu Podlaskim,
12. Okręgowe Stowarzyszenie Przewoźników i Spedytorów "Wybrzeże" z siedzibą w
Gdyni,
13. Opolskie Zrzeszenie
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Opolu,
14. Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji z siedzibą w
Warszawie,
15. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Pasażerskich Międzynarodowego Transportu
Samochodowego z siedzibą w Warszawie,
16. Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Gdyni,
17. Sądecko-Podhalańska Izba Gospodarcza z siedzibą w Nowym Sączu,
18. Stowarzyszenie Prywatnych Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą w
Warszawie,
19. Stowarzyszenie
Przewoźników Drogowych "Dolny ląsk" z siedzibą we Wrocławiu,
20. Stowarzyszenie
Przewoźników Krajowych i Międzynarodowych oraz Spedytorów Ziemi
Ostrowskiej z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej,
21. Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych Transportu Samochodowego z
siedzibą w Katowicach,
22. Stowarzyszenie
Przewoźników "Podlasia" z siedzibą w Białymstoku,
23.
więtokrzyskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Kielcach,
24. Warmińsko-Mazurskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z
siedzibą w Olsztynie,
25. Wielkopolskie Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Samochodowych z
siedzibą w Poznaniu,
6
26. Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i
Spedytorów z siedzibą w Szczecinie.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na sektor finansów publicznych, w tym budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność i przedsiębiorczość oraz
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
11_09zb
7
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.),
w związku z tym nie podlega notyfikacji.
Projektowana regulacja nie jest objęta przepisami prawa Unii Europejskiej.
4
Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Regulacja oddziaływać będzie na:
1. przedsiębiorców wykonujących zarobkowo międzynarodowy transport drogowy;
2. przedsiębiorców i inne podmioty wykonujące międzynarodowe przewozy na potrzeby
własne;
3. pracowników likwidowanego BOTM, którzy przejdą do Głównego Inspektoratu Transportu
Drogowego;
4. pracowników ITD, którzy będą wykonywać zadania z zakresu określonego ustawą.
2. Konsultacje społeczne
Przewiduje się przeprowadzenie konsultacji z polskimi organizacjami o zasięgu ogólnokrajowym
zrzeszające międzynarodowych przewoźników drogowych upoważnionymi do wydawania
zezwoleń zagranicznych:
1.
Centralne Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych i Spedytorów z siedzibą w
Warszawie,
2. Dolnośląskie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą we
Wrocławiu,
3. Górnośląskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Katowicach,
4.
Krakowskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Krakowie,
5.
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą w
Lipnikach,
6.
Lubelskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Lublinie,
7.
Lubuskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych i Spedytorów z siedzibą w
Gorzowie Wielkopolskim,
5
8.
Łódzkie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów z siedzibą w
Łodzi,
9. Małopolskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Nowym Sączu,
10. Ogólnokrajowe Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i
Spedytorów "Podlasie" z siedzibą w Siedlcach,
11. Ogólnopolskie Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Przewoźników w Międzyrzecu
Podlaskim z siedzibą w Międzyrzecu Podlaskim,
12. Okręgowe Stowarzyszenie Przewoźników i Spedytorów "Wybrzeże" z siedzibą w
Gdyni,
13. Opolskie Zrzeszenie
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z siedzibą w
Opolu,
14. Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji z siedzibą w
Warszawie,
15. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Pasażerskich Międzynarodowego Transportu
Samochodowego z siedzibą w Warszawie,
16. Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Gdyni,
17. Sądecko-Podhalańska Izba Gospodarcza z siedzibą w Nowym Sączu,
18. Stowarzyszenie Prywatnych Przewoźników Międzynarodowych z siedzibą w
Warszawie,
19. Stowarzyszenie
Przewoźników Drogowych "Dolny ląsk" z siedzibą we Wrocławiu,
20. Stowarzyszenie
Przewoźników Krajowych i Międzynarodowych oraz Spedytorów Ziemi
Ostrowskiej z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej,
21. Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych Transportu Samochodowego z
siedzibą w Katowicach,
22. Stowarzyszenie
Przewoźników "Podlasia" z siedzibą w Białymstoku,
23.
więtokrzyskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z siedzibą w Kielcach,
24. Warmińsko-Mazurskie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z
siedzibą w Olsztynie,
25. Wielkopolskie Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Samochodowych z
siedzibą w Poznaniu,
6
26. Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i
Spedytorów z siedzibą w Szczecinie.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na sektor finansów publicznych, w tym budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność i przedsiębiorczość oraz
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
11_09zb
7
Dokumenty związane z tym projektem:
- 3575 › Pobierz plik