eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

projekt dotyczy: konieczności wykonania wyroku TK z 23 czerwca 2009 r. w zakresie m.in. definicji korupcji, uprawnień pełnomocnika do kontrolowania działań polegających na przetwarzaniu danych, wykonywania oględzin oraz przepisów, służących poprawie funkcjonowania CBA

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3113
  • Data wpłynięcia: 2010-06-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz ustawy o sporcie
  • data uchwalenia: 2010-08-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 151, poz. 1014

3113

Szefa CBA sprawozdanie, w którym wskazuje stan
ochrony danych osobowych w CBA oraz wszystkie
przypadki naruszenia przepisów w tym zakresie.”;
5) w art. 39:
a) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Kontrolowanego, u którego mają nastąpić oględziny,
należy przed rozpoczęciem czynności zawiadomić o ich
celu i wezwać do okazania wskazanych przedmiotów.”,
b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Protokół oględzin powinien zawierać oznaczenie sprawy,
z którą czynność ta ma związek, miejsca, daty oraz
godziny rozpoczęcia i zakończenia czynności, osób
w niej uczestniczących, przedmiotów poddanych oględzi-
nom wraz z ich opisem, przytoczenie oświadczeń
i wniosków uczestników czynności. Przepis art. 148 § 2
zdanie drugie oraz § 4 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r.
– Kodeks postępowania karnego stosuje się.”,
c) po ust. 4 dodaje się ust. 4a – 4c w brzmieniu:
„4a. Dane uzyskane w wyniku oględzin stanowią tajemnicę
prawnie chronioną i podlegają ochronie przewidzianej dla
informacji niejawnych o klauzuli tajności „zastrzeżone”,
określonej w przepisach o ochronie informacji nie-
jawnych.

4b. W przypadku stwierdzenia zbędności posiadanych
danych dla potrzeb postępowania, które stanowiło pod-
stawę ich uzyskania, Szef CBA lub osoba przez niego
upoważniona niezwłoczne zarządza ich komisyjne
i protokolarne zniszczenie.

5

4c. Przepisy art. 207 § 2, art. 222, art. 225 i art. 227 ustawy
z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego
stosuje się odpowiednio.”;
6) uchyla
się art. 40;
7) w art. 52 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Stosunek służbowy funkcjonariusza powstaje w drodze
powołania, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lub 4, w drodze
powierzenia obowiązków w trybie art. 9 albo mianowania na
podstawie zgłoszenia do służby.
2. Początek służby funkcjonariusza liczy się od dnia określo-
nego w akcie powołania, akcie powierzenia obowiązków albo
decyzji o przyjęciu do służby i mianowaniu na stanowisko
służbowe w CBA.”;
8) po art. 54 dodaje się art. 54a w brzmieniu:
„Art. 54a. W sprawach wynikających ze stosunku służbowego
Szefa CBA jest właściwy Prezes Rady Ministrów lub
upoważniony przez niego minister powołany w celu
koordynowania działalności służb specjalnych. Upo-
ważnienie nie może obejmować spraw, o których
mowa w art. 6.”;
9) w art. 89:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Prawo do uposażenia powstaje z dniem powołania,
powierzenia obowiązków albo mianowania funkcjona-
riusza na stanowisko służbowe.”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Uposażenie składa się z uposażenia zasadniczego i premii
oraz z dodatku specjalnego, w przypadku jego przy-
znania.”,

6

c) po ust. 4 dodaje się ust. 4a – 4j w brzmieniu:
„4a. Szef CBA ustala wysokość premii funkcjonariusza na
wniosek kierownika jednostki organizacyjnej CBA,
w której funkcjonariusz pełni służbę, a zastępcom Szefa
CBA oraz kierownikom jednostek organizacyjnych CBA
i ich zastępcom, bezpośrednio.
4b. Szef CBA ustala wysokość premii, na okres 6 miesięcy,
w terminach:
1) od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca danego roku;
2) od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia danego roku.
4c. Szef CBA ustala wysokość premii w drodze decyzji.
Wydanie decyzji nie jest wymagane w sytuacji, gdy
wysokość premii nie ulega zmianie.
4d. Wysokość premii jest uzależniona od:
1) stopnia trudności, złożoności i sposobu realizacji
zadań wykonywanych przez funkcjonariusza;
2) kwalifikacji zawodowych funkcjonariusza;
3) efektów pracy funkcjonariusza;
4) opinii służbowej poprzedzającej wyznaczenie wyso-
kości premii.
4e. Szef CBA, w uzasadnionych przypadkach, w szcze-
gólności:
1) popełnienia przez funkcjonariusza przestępstwa,
przestępstwa skarbowego lub przewinienia dyscy-
plinarnego,
2) niewywiązywania się z realizacji zadań służbowych,
3) znacznego obniżenia efektywności pracy funkcjo-
nariusza

7

– może obniżyć wysokość premii przed upływem
sześciomiesięcznego okresu, na który została ustalona.
4f. Szef CBA może ustalić wyższą wysokość premii, przed
upływem sześciomiesięcznego okresu, na który została
ustalona, jeżeli jest to uzasadnione charakterem i efek-
tami bieżąco realizowanych zadań lub wykonywaniem
przez funkcjonariusza czynności wykraczających poza
zakres jego obowiązków służbowych.
4g. Szef CBA może, w drodze decyzji, przyznać dodatek
specjalny, w szczególności jeżeli funkcjonariusz:
1) realizuje zadania w szczególnie trudnych warunkach
lub wymagających znacznego nakładu pracy, zaan-
gażowania i odpowiedzialności, co w istotny sposób
wpływa na efekty działalności CBA;
2) wykonuje
obowiązki służbowe poza stałym miej-
scem pełnienia służby w okresie dłuższym niż
3 miesiące;
3) posiada
wiedzę lub umiejętności specjalistyczne lub
eksperckie, szczególnie przydatne w realizacji zło-
żonych przedsięwzięć lub działań CBA.
4h. Szef CBA ustala wysokość dodatku specjalnego na
wniosek kierownika jednostki organizacyjnej CBA,
w której funkcjonariusz pełni służbę, a zastępcom Szefa
CBA oraz kierownikom jednostek organizacyjnych CBA
i ich zastępcom, bezpośrednio.
4i. Szef CBA, przyznając dodatek specjalny, określa okres
jego otrzymywania.
4j. Wysokość dodatku specjalnego nie może być wyższa niż
30 % uposażenia zasadniczego funkcjonariusza.”;
10) w art. 90 uchyla się ust. 2;

8

11) w art. 92 w ust. 1 uchyla się pkt 3 i 4;
12) w art. 93:
a) uchyla się ust. 2 i 3,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Szef CBA określi, w drodze zarządzenia, wysokość
funduszu na nagrody, zapomogi i dodatki mieszkaniowe,
ustalając jednocześnie wysokość środków finansowych
przeznaczonych na nagrody roczne, uznaniowe, zapomogi
i dodatki mieszkaniowe oraz warunki zwiększania
wysokości funduszu na nagrody uznaniowe, zapomogi
i dodatki mieszkaniowe.
13) po art. 93 dodaje się art. 93a – 93d w brzmieniu:
„Art. 93a. 1. Funkcjonariusz pełniący służbę w danym roku kalen-
darzowym nabywa prawo do nagrody rocznej
w wysokości jednomiesięcznego uposażenia, przy-
sługującego mu w dniu 31 grudnia albo ostatniego
dnia służby, w roku kalendarzowym, za który
przysługuje nagroda roczna.
2. Funkcjonariuszowi, który pełnił służbę przez część
roku kalendarzowego, nagrodę roczną przyznaje się
proporcjonalnie do liczby pełnych miesięcy kalen-
darzowych służby w tym roku, za który przysłu-
giwało mu uposażenie.
3. Okresy służby krótsze od miesiąca kalendarzowego
sumuje się, przyjmując, że każde 30 dni służby
stanowi pełny miesiąc kalendarzowy.
4. Nagrodę roczną przysługującą zmarłemu funkcjo-
nariuszowi wypłaca się uprawnionym do policyjnej
renty rodzinnej członkom rodziny funkcjonariusza.

9

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: