eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

projekt dotyczy: pogłębienia i przyspieszenia integracji Bośni i Hercegowiny z Unią Europejską, co jest istotnym elementem realizacji perspektywy europejskiej dla państw Bałkanów Zachodnich

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2247
  • Data wpłynięcia: 2009-08-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.
  • data uchwalenia: 2009-09-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 202, poz. 1549

2247










PROTOKÓŁ 3
TRANSPORT L DOWY



CE/BA/P/pl 284

ARTYKUŁ 1

Cel

Celem niniejszego protokołu jest wspieranie współpracy między Stronami w zakresie transportu
lądowego, a w szczególności ruchu tranzytowego, oraz zapewnienie w tym celu skoordynowanego
rozwoju transportu między terytoriami i przez terytoria Stron dzięki pełnemu i niezależnemu
zastosowania postanowień niniejszego protokołu.
ARTYKUŁ 2

Zakres

1. Współpraca obejmuje transport, w szczególności transport drogowy, kolejowy
i kombinowany oraz dotyczy odpowiedniej infrastruktury.
2. W
związku z tym zakres niniejszego protokołu obejmuje w szczególności:
− infrastrukturę transportową na terytorium jednej lub drugiej Strony, w zakresie niezbędnym do
osiągnięcia celu niniejszego protokołu,
CE/BA/P/pl 285


− dostęp do rynku, na zasadzie wzajemności, w zakresie transportu drogowego,
− istotne prawne i administracyjne środki pomocnicze, w tym środki handlowe, podatkowe,
społeczne oraz techniczne,
− współpracę w zakresie opracowywania systemu transportu, który odpowiada potrzebom
środowiska naturalnego,
− regularną wymianę informacji na temat rozwoju polityki transportowej Stron, ze szczególnym
uwzględnieniem infrastruktury transportowej.
ARTYKUŁ 3

Definicje

Dla celów niniejszego protokołu zastosowanie mają następujące definicje:
a) wspólnotowy ruch tranzytowy: przewóz towarów tranzytem przez terytorium Bośni
i Hercegowiny w drodze do lub z państwa członkowskiego Wspólnoty za pośrednictwem
przewoźnika mającego siedzibę we Wspólnocie;
CE/BA/P/pl 286

b)
ruch tranzytowy Bośni i Hercegowiny: przewóz towarów tranzytem z Bośni i Hercegowiny
przez terytorium Wspólnoty do państwa trzeciego lub towarów przewożonych z państwa
trzeciego do Bośni i Hercegowiny, za pośrednictwem przewoźnika mającego siedzibę
w Bośni i Hercegowinie;
c) transport kombinowany: transport towarów, podczas którego samochód ciężarowy,
przyczepa, naczepa z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej, nadwozie wymienne
lub kontener o długości 20 stóp lub większej korzysta z drogi w początkowym lub końcowym
odcinku przewozu, a na innym odcinku z usługi kolei, żeglugi śródlądowej lub transportu
morskiego, przy czym odcinek ten przekracza 100 km w linii prostej, a w początkowym lub
końcowym odcinku przewóz odbywa transportem drogowym;
− między punktem załadunku towarów a najbliższą dogodną stacją kolejową załadunku,
w przypadku początkowego odcinka, oraz między najbliższą dogodną stacją kolejową
wyładunku a punktem wyładunku towarów, w przypadku końcowego odcinka, lub
− w promieniu nieprzekraczającym 150 km w linii prostej z portu śródlądowego lub portu
morskiego załadunku lub wyładunku.
CE/BA/P/pl 287

INFRASTRUKTURA

ARTYKUŁ 4
Postanowienia ogólne

Strony zgadzają się niniejszym przyjąć wzajemnie skoordynowane środki aby rozwinąć sieć
infrastruktury transportu intermodalnego, jako kluczowego sposobu rozwiązania problemów
związanych z przewozem towarów przez Bośnię i Hercegowinę, a w szczególności przez korytarz
paneuropejski V oraz połączenie żeglugi śródlądowej Sawą z korytarzem VII, które stanowią cześć
podstawowej sieci transportu regionalnego zgodnie z definicją zawartą w protokole ustaleń,
o którym mowa w art. 5.
CE/BA/P/pl 288
strony : 1 ... 90 ... 130 ... 140 . [ 141 ] . 142 ... 150 ... 182

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: