Rządowy projekt ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- wprowadzenie przepisów określających zadania i organizację Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, a take zasady umarzania w całości lub w części, rozkładania naraty, odraczania terminu spłat oraz sprzedaży wierzytelności Agencji;- wprowadzenie przepisów stwierdzających utratę mocy dotychczasowej ustawy określającej zadania i organizację Agencji - ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu AgencjiRestrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 223
- Data wpłynięcia: 2008-02-07
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- data uchwalenia: 2008-05-09
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 98, poz. 634
223
2
§ 3. 1. Roczny plan finansowy Agencji sporządzany jest zgodnie z wzorem
formularza określonym w załączniku do rozporządzenia wydanego na podstawie art.
120 ust. 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych.
2. Wraz z rocznym planem finansowym Agencja przygotowuje:
1) szczegółowe uzasadnienie dla poszczególnych wielkości liczbowych w nim
zawartych;
2) zestawienie planowanych wpływów i wydatków, z uwzględnieniem wynikających
ze sprawozdania finansowego zobowiązań roku poprzedniego, płatnych w roku
bieżącym oraz zobowiązań roku bieżącego, płatnych w roku następnym.
§ 4. 1. Prezes Agencji może ustalać plany finansowe oddziałów regionalnych, w
zakresie finansowania kosztów działalności bieżącej, nakładów związanych z
realizacją inwestycji dotyczących majątku trwałego oraz innych zadań własnych
oddziałów regionalnych i podległych im biur powiatowych, mając na uwadze
zapewnienie właściwej realizacji zadań.
2. Oddziały regionalne w ramach środków finansowych określonych w planach
finansowych oddziałów regionalnych, z uwzględnieniem § 5, mogą samodzielnie
udzielać zamówień publicznych, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane, związane z ich
działalnością oraz funkcjonowaniem podległych im biur powiatowych.
§ 5. Zobowiązania z tytułu umów wieloletnich, których okres realizacji przekracza
rok, mogą być zaciągane w wypadku, gdy umowy te są uzasadnione odpowiednimi
programami prac. Zobowiązania mogą być również zaciągane z tytułu umów
rocznych i wieloletnich, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do
zapewnienia ciągłości działania Agencji i prawidłowej realizacji zadań w okresach
przyszłych, a płatności wynikające z tych umów nastąpią w całości lub w części w
roku następnym.
§ 6. 1. Agencja może lokować w bankach okresowo wolne środki, zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,
uwzględniając, iż lokowanie wolnych środków nie może powodować opóźnień w
realizacji zadań Agencji.
2. Wyboru banków, w których Agencja będzie lokować okresowo wolne środki,
Agencja dokonuje zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.
2
3
§ 7. Agencja przesyła ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych
oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi, w okresach kwartalnych, w
terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu każdego kwartału,
informację zawierającą dane o kwotach ulokowanych wolnych środków, terminach
zapadalności lokat, uzyskanych warunkach oprocentowania dla każdej z lokat w
poszczególnych bankach w podziale na lokaty długoterminowe i lokaty
krótkoterminowe oraz warunkach oprocentowania rachunków bieżących w każdym z
banków.
§ 8.
Fundusz statutowy zwiększa się o wygospodarowany zysk netto, a
zmniejsza się o stratę netto.
§ 9. 1. Wyboru podmiotu uprawnionego do badania rocznego sprawozdania
finansowego Agencji dokonuje Prezes Agencji, zgodnie z przepisami o
zamówieniach publicznych.
2. Koszty postępowania o zamówienie publiczne oraz koszty badania rocznego
sprawozdania finansowego Agencji ponosi Agencja.
§ 10. 1. Roczne sprawozdanie finansowe Agencji Prezes Agencji przedkłada,
wraz z opinią i raportem z przeprowadzonego badania tego sprawozdania, do
zaopiniowania ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi.
2.
Roczne sprawozdanie finansowe Agencji wraz z opinią i raportem
z przeprowadzonego badania tego sprawozdania oraz opinią ministra właściwego do
spraw rozwoju wsi, o której mowa w ust. 1, Prezes Agencji przedkłada do
zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER FINANSÓW
w porozumieniu:
MINISTER
ROLNICTWA
I ROZWOJU WSI
3
4
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad
gospodarki finansowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, stanowi
wykonanie upoważnienia zawartego w art. 21 ust. 9 ustawy z dnia …………… o
Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. Nr ……., poz. …………).
Zgodnie z powołaną powyżej delegacją ustawową, minister właściwy do spraw
finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rozwoju wsi,
w drodze rozporządzenia, określi szczegółowe zasady gospodarki finansowej
Agencji, kierując się zasadami określonymi w przepisach o finansach publicznych.
Projekt rozporządzenia powiela przepisy obecnie obowiązującego rozporządzenia,
ponieważ nie uległy zmianie regulacje ustawowe w tym zakresie.
Projekt rozporządzenia nie zawiera norm technicznych w rozumieniu przepisów
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz
z 2004 r. Nr 65, poz. 597), w związku z tym nie wymaga notyfikacji.
Projekt rozporządzenia nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej, zatem nie
podlega konsultacjom z instytucjami i organami Unii Europejskiej oraz Europejskim
Bankiem Centralnym.
Uwzględniając art. 6 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt rozporządzenia
wraz z
uzasadnieniem i OSR zostanie opublikowany na stronie internetowej
Ministerstwa Finansów, w części obejmującej Biuletyn Informacji Publicznej.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowana regulacja będzie mieć wpływ na Agencję Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
4
5
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany do uzgodnień do Agencji
Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowej Rady Biegłych
Rewidentów.
3. Wyniki
analizy
wpływu aktu normatywnego na:
sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie powodować
zwiększenia wydatków ze środków budżetu państwa ani budżetów jednostek
samorządu terytorialnego, jak również zmniejszenia dochodów tych budżetów.
rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
rynek pracy.
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość.
sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
sytuację i rozwój regionalny.
4. Źródła finansowania
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie powodować
zwiększenia wydatków ze środków budżetu państwa ani budżetów jednostek
samorządu terytorialnego, jak również zmniejszenia dochodów tych budżetów.
12-21-iw
5
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie szczegółowego trybu sprzedaży wierzytelności Agencji
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia o Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. Nr , poz. ……..) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Sprzedaży wierzytelności Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwanej
dalej "Agencją", dokonuje się w pierwszej kolejności w drodze pisemnego albo
ustnego przetargu. Wyboru formy przetargu dokonuje Agencja.
2. Jeżeli wierzytelność nie zostanie sprzedana w drodze pierwszego przetargu, ogłasza
się drugi przetarg z obniżoną ceną wywoławczą wierzytelności określoną przez
Agencję.
3. Jeżeli wierzytelność nie zostanie sprzedana w drodze drugiego przetargu, ogłasza
się publicznie ofertę sprzedaży wierzytelności.
4. Jeżeli wierzytelność nie zostanie sprzedana w sposób przewidziany w ust. 2 i 3,
może zostać sprzedana w wyniku rokowań podjętych na podstawie publicznego
zaproszenia.
§ 2.
1. Czynności związane ze sprzedażą wierzytelności Agencji w drodze przetargu
dokonuje powołana przez Agencję komisja składająca się co najmniej z trzech
członków, w tym przewodniczącego. Skład komisji jest jawny.
2. Członkiem komisji nie może być osoba:
1) która uczestniczy w przetargu jako oferent;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
223
› Pobierz plik